koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

VI Ogólnopolski Festiwal Fotografii Otworkowej: Lena Källberg – Årsta; Andrzej Ruszkowski – Kraków; georgia Krawiec – Berlin

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 636 wyświetleń od 8 listopada 2015
  • od: 6 listopada 2015, piątek
    do: 11 grudnia 2015, piątek

VI Ogólnopolski Festiwal Fotografii Otworkowej:

Lena Källberg – Årsta „Postcards from an earthquake” („Pocztówki z trzęsienia ziemi”)

Andrzej Ruszkowski – Kraków „Rodos”

w obecności Agentów z „Komisji Nadzoru Spraw Trudnych” (projekt georgii Krawiec – Berlin)

Lena Källberg – Szwecja – Årsta

Od ponad dziesięciu lat fotografuję kamerami otworkowymi, eksperymentując z różnymi aparatami, żeby znaleźć odpowiedni dla danego tematu lub projektu. Moje otworkowej prace były pokazywane w wielu wystawach i publikowane w Szwecji oraz na arenie międzynarodowej, w tym OFFO 2009, 2011 i 2013. Czasami prowadzę warsztaty, ucząc fotografii otworkowej i techniki ciemniowej. Jestem niezależnym autorem i tłumaczem.

Często używam bardzo małe kamery otworkowe, takie jak te zbudowane z pudełek po zapałkach, które pozwalają mi korzystać z filmu 35mm. Dzięki temu jest możliwe stworzenie rozmytych obrazów rzeczywistości, które są zniekształcone na tyle, by zmylić widza w zakresie tego, co jest rzeczywiście w przed kamerą. Na początku było to trudne do opanowania, ale od tego czasu nauczyłam się, jak korzystać z tej zalety (lub wady), do tworzenia obrazów, które zmieniają codzienność w migawki z innego świata. Świata, który jest zawsze obecny, ale niedostrzegalny dla ludzkiego oka. Zdolność kamery otworkowej do zmiany codziennych wrażeń wizualnych w coś nieziemskiego, wywołała pomysł stworzenia serii obrazów z nieistniejącego trzęsienia ziemi, klęski żywiołowej, która może zdarzyć się wszędzie, zamieniając znajome otoczenie w koszmar. Zdjęcia wykonałam tak, żeby wyglądały na znalezione gdzieś pośród szczątków po katastrofie. Są to unikalne odbitki żelatynowe.

Tytuł serii: „Postcards from an earthquake” – „Pocztówki z trzęsienia ziemi”

georgia Krawiec – Niemcy – Berlin

georgia Krawiec jest absolwentką wydziału Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Siegen (Niemcy), pracuje jako niezależna artystka-fotograf, naucza fotografii eksperymentalnej, fotografii otworkowej oraz technik szlachetnych. Jest autorką obszernych i wieloletnich projektów jak Niemcy w Polsce, dezORIENTacja, Pałac – moja miłość, EXodus, czy też OCZY BOGA. Wystawia od 1993 r. Posiada w dorobku liczne wystawy indywidualne w Polsce i za granicami kraju, brała udział w wielu wystawach zbiorowych (m.in. w ramach Festiwalu Kultury Polskiej w Luksemburgu, w Miesiącu Fotografii w Krakowie, w Międzynarodowym Festiwalu Fotografii w Łodzi, w Voies Off w Arles (Francja), w wystawie Polskiej Fotografii Otworkowej w Boston i New Bedford (USA), jak też w Muzeum Historii Fotografii w Krakowie. Jej prace można znaleźć w kolekcjach publicznych i prywatnych w Europie oraz w USA. W latach 2002 – 2011 nauczała w Europejskiej Akademii Fotografii (EAF), 2005 - 2011 była wykładowczynią w Studium Związku Polskich Artystów Fotografików w Warszawie. Prowadziła wykłady autorskie m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, w Narodowej Galerii Sztuk Zachęta. Jest także autorką serii wykładów dla Instytutu Goethego o Współczesnej Niemieckiej Fotografii. Publikowała teksty o fotografii m.in. w Kwartalniku fotografia, w Fototapecie oraz w Pozytywie. Była członkinią Jury, m.in. konkursu fotografii TVP Dolina Kreatywna, członkinią Komisji Portfolio-Review w The Art Institute of Boston, AIB (USA) oraz jurorką konkursu Pinhole World. Jest członkinią Związku Polskich Artystów Fotografików, polsko-niemieckiej inicjatywy artystek SilesiaTopia, współpracuje ze Światowym Dniem Fotografii Otworkowej.

georgia Krawiec żyje i tworzy w Berlinie i w Warszawie.

Projekt: „Komisja Nadzoru Spraw Trudnych”

Czy wolność jest dla Ciebie dobrem? Czy chcesz mozolnie zdobytą wolność ofiarować za cenę bezpieczeństwa? Czy wgląd służb państwowych, firm i koncernów w Twoje życie prywatne jest prawowitą metodą zachowania bezpieczeństwa w wolnym kraju? Czy sądzisz, że stosowanie monitoringu i podsłuchu w pracy, w przestrzeni publicznej a nawet prywatnej, że bezgraniczne gromadzenie danych obywateli, więc też Twoich danych, pozwoli zmniejszyć zagrożenia środowiskowe, terrorystyczne, automatyczne, lawinowe, kosmiczne, totalitarne, wirtualne i duchowe? Czy dla Ciebie inwigilacja jest dobrym uczynkiem?

Właśnie tymi dylematami zajmuje się powołana 3. lipca 2015 r. w Berlinie Komisja Nadzoru Spraw Trudnych, w której grono weszło 24 tajnych członków, tzw. agentów, silnie zaangażowanych w problematykę zwalczania bezpieczeństwa na rzecz wolności. Komisja traktuje wolność jako powszechne prawo człowieka i niezależnie gdzie stacjonuje, ma za zadanie nieprzerwanie obserwować i skrupulatnie odnotowywać wszelkie przewinienia związane z inwigilacją i zniewoleniem obywateli, następnie niezwłocznie przesyłać zebrane dowody do Oka Opatrzności. Ponadto Komisja Nadzoru Spraw Trudnych nadzoruje Oko Opatrzności, by nie inwigilowało Komisji.

Andrzej Ruszkowski - Kraków

Fotografuję otworkowo od kilku lat. Wyłącznie analogowo. Używam drewnianych aparatów z negatywami 4x5 i 8x10 cala. Brałem udział w kilku OFFO. Pokazywałem swoje zdjęcia na indywidualnej wystawie na krakowskim Kazimierzu.

Cykl „Rodos”

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ