koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSYPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

TSYK a delicious with Yapacc

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 718 wyświetleń od 16 października 2011
  • 22 października 2011, sobota
    » 22:00

TSYKadelicious w/ Yapacc

Muzyka:deep/tech house/minimal/techno

Dj's:

Yapacc (Perlon/Brise/Escapism/Berlin)-LIVE!

Kozber (Release Sustain/Brickbeat/Archipel/UK)

Sibi (TSYK'a/inq.pl)

Dexter (Gardenbeat/TSYK'a)

Kayenne (TSYK'a/inq.pl)


Bio:

Uwe Giegler - Yapacc >>> Niemiecki producent, muzyką zajmujący się "od zawsze". Wraz z JDB tworzą jeden z najsłynniejszych duetow na niezależnej scenie technicznej - cieszący się zasłużoną sławą Narcotic Syntax. Solowe dokonania to bardziej parkietowo zorientowane produkcje; wydaje w większości najbardziej uznanych wytworni niemieckich, remiksuje i jest remiksowany przez największych - jak R. Villalobos, Alex Smoke czy Good Groove.

yapacc - "W wieku 14 lat kupiłem swoj pierwszy syntezator: Korg MS-20. Nikt w szkole nie miał tego typu sprzętu, nikt nie był zainteresowany w jakikolwiek sposob muzyką elektroniczną. Zamknąłem się w pokoju, by skłądać pierwsze kawałki na Revox'ie A77, używając Korga, klawiszy Rolanda i automatu perkusyjnego Rattlesnake - ścieżkę po ścieżce, w mono - to był fantastyczny okres pracy solo.

Miałem już za sobą 7 lat gry na pianinie, już od tamtego czasu pociągał mnie minimalizm; potrafiłem grać te same frazy godzinami bez przerwy. Poźniej, także ze względow towarzyskich, przewijałem się przez wiele rożnych zespołow; procz gry na pianinie, nauczyłem się grać na gitarze, basie i perkusji. Potem przyszły sesje nagraniowe z naprawdę dziwnymi zespołami trashowymi. Gdy pojawił się acid house, stweirdziłem, że to jest do niczego - bo gość, ktory w tamtym czasie organizował takie imprezy, odbił mi dziewczynę. Nadal jednak wolałem przetwarzać w głowie żywe nuty."

Pierwszy flirt yapacca z techno to 1995 rok; kontakt z bogactwem wszechświata elektronicznego lat 70tych i 80tych, a także pierwszych kawałkow techno Svena Vaetha, Joeya Beltrama czy Air Liquide, ktor od razu przykuły jego uwagę.

Był wspołzałożycielem (wraz z Holgerem Schmidtem) Elektrasmus, zorganizowali "Weisskirchener Electronic Festival". Po intensywnych pracach w studiu i na żywo, w 1997 roku podpisali kontrakt z Maelstrom Records. W tym samym roku Elektrasmus był jednym z pierwszych live-actow techno, ktore uczestniczyło w pionierskim na tamte czasy projekcie strumieniowego przesyłu danych na żywo przez internet (w ramach "Dokumenta X'). Poza tym zagrali w wielu miejscach Niemiec i Holandii.

Wydawnictwo na Poets Club Recording ("Inside 02" razem z Brianem Eno, Peterem Schwalmem, Funkstoerung, Shantelem i innymi)w 1998, następnie kontrakt Pinku Records.

Kolejnym etapem było założenie net art labelu KUGKmusique w 1999 roku, gdzie wydał ścieżki muzyczne do klasycznych niemych filmow okresu ekspresjonizmu razem z formacją Taureau, wspolnie były to 3 albumy. Dwa lat poźniej rozstał się z labelem.

W 2001 roku powołuje do życia kolejny projekt - Voiceheads - razem z Jurgenem Klumpe - duet splatający gitarowe tekstury i drony z przepuszczonym przez wokoder głosem, łaczący w jedno downbeat i hippisowsko zorientowaną psychodelię, całość o niezwykłym poziomie intensywności. Niedługo po powstaniu, stali się nieodłącznym elementem festiwali "Battery Park" i "Elektro Bunker" w Kolonii.

Platforma internetowa Tripbeat wystartowała w 2001 roku. W jej ramach rozliczne live-acty, dje i vje promowali liczne wydarzenia, festiwale i imprezy. Ekipa Tripbeat, w tym yapacc, prezentowała sięw Berlinie, Kolonii, Frankfurcie i Karsruhe.

W tym czasie yapacc poznał Dr. Walkera z Air Liquide, z ktorym przyjaźni się i produkuje aż do dziś. Jako Helden der Revolution występują na żywo wyzwalając za każdym razem maksimum energii. Kolejne kolaboracje to wydawnictwa na DJungle Fever. Część jeszcze świeżych, prawie skończonych kawałkow, nagranych w kolońskim studio Dr. Walkera, wkrotce ujrzy światło dzienne.

Począwszy od 2003 roku yapacc zintensyfikował swoją działalność producencką. Poza byciem członkiem Narcotic Syntax, koordynowanego przez Jamesa Deana Browna proejktu wydającego dla znamienitego Perlona, wspołtworzy Studiogemeinschaft wraz z inspirującym Djem Franklinem de Costą, z charakterystycznym synkopowanym tech-stylem. Ich pierwszy singiel dla Trapeza poprzedzi następny, rownie gorący, ktory ukaże się w najbliższym czasie. Ich elektryzujący występ w ramach Trapez Party w Sensor Club, odbywający się przy okazji festiwalu "c/o pop" był jednym z najlepiej przyjętych podczas całego festiwalu, a kombinacja e-padow obsługianych przez Franklina i perkusyjne pochody wychodzące spod ręki yapacca zrobiły niesamowite wrażenie, ukazując perfekcyjne połączenie sprzętu analogowego z cyfrowym.

W tym samym roku wystartowała kolejna instytucja festiwalowa Mainstromkultu- w założeniu zbliżona do Tripbeat i skupiająca też jego członkow. Podczas corocznych "Museum Riverbank Celebration" we Frankfurcie, gdzie podczas trzech kolejnych edycji zaprezentowało się ponad 50 live-actow, djow i vjow. Platformą wspołpracy yapacca z djami jest The Green Empire.

Przyjacielksie stosunki między yapacc'iem i jednym z największych niemieckich dystrybutorow - Good Groove - odbija się w obecności jego produkcji na multiColor Recordings i Tresorze.

yapacc cały czas kontunuuje rownież pracę nad swoim funkowo houseowym porjektem, we wspołpracy ze szwajcarskim poetką i wokalistką Betti Synclar -masywne i mocno melodyjne rytmiczne wytwory przedstawiające najbardziej rozrywkową jego twarz. Do tej pory wydał 2 EPki dla Neutona.

Na końcu trzeba wspomnieć o jego pracy jako projektanta i testera dla Manfreda Frickego (MFB), ktory produkuje niewielkie syntezatory, maszyny perkusyjne i inne drobne urządzenia przydatne w pracy audio.

yapacc o swojej muzyce: "Musi mieć wyraźny, odczuwalny rytm, zachęcać kusić do życia, do miłości - tak jakby życie było niekończącą się rzeką, wiecznym bolem. Moja muzyka ma temu ulżyć. To jak wykwintny wielodaniowy obiad.

Oczywiście to słuchacz wybiera określone dania. Od djow nauczyłem się miksowania i utrzymywania dramaturgii, by publika cały czas była zaskakiwana... Jeśli miałbym jakoś określić swoj styl, powiedziałbym, że jest to tech house z hipnotyczno-melodyjnym odcieniem." O swojej technice grania: "Mam hybrydowe podejście, używam komputera, analogowych syntezatorow, keyboardow, także gitary i mikrofonu. Mimo ciągłego doskonalenia techniki grania, nie uważam, by niepotrzebny przesyt formą to było to - to nie jest dla mnie sztuka! Widowisko audiowizualne, z własnymi klipami, obrazami i operującej na żywo kamerze może tym bardziej usidlić i uwieść publikę...".

www.myspace.com/yapacc

[www.facebook.com/pages/yapacc/118297502474](http://www.facebook.com/pages/yap acc/118297502474)

http://soundcloud.com/yapacc


Kozber >>> Dj i producent pochodzący z Bydgoszczy, obecnie mieszka w Londynie.Jego miłośc do muzyki narodziła się w młodym wieku, kiedy uczył się grac na wiolonczeli i pianinie. Dorastając pokochał muzykę elektroniczną i w 1997 roku rozpoczął swoją karierę dj'ską. Podczas studiow przeprowadził się do Poznania, gdzie zaczął regularnie grywac w takich klubach jak Eskulap czy Zez Club. Następnie Kozber przeniosł się do Krakowa i objął rezydenturę w Ministerstwie i Roentgenie.

W 2006 roku wyjechał do Londynu i zaczął grać w Cafe1001 (Brick Lane).Od razu został przyjęty do Brickbeat collectiv,z ktorym w 2008 roku zagrał na Snowbombing Festival (Austria),oraz regularnie występował na całym wschodnim Londynie.

Kozber produkując własną muzykę szuka inspiracji w takich gatunkach jak minimal techno, breakbeat, jazz, a nawet hip hop. Latem 2009 roku wydaje kawałek „Majeranek" (Archipel Records), wspołpracuje z wytwornią Sustain Release. Jego Ep "Mary Mary" jest wydany we wrześniu 2010 r. w Unomi Records.

Od czerwca 2007 organizuje swoje imprezy pod nazwą „Siriusonic" w rożnych

miejscach, głownie w magazynach na całym wschodnim Londynie,Cafe1001 i w Polsce.

www.myspace.com/sirius79

www.myspace.com/unomirecords

www.myspace.com/releasesustainuk

www.soundcloud.com/sirius

www.residentadvisor.net/dj/sirius

www.beatport.com/en-us


start 22:00 / koniec 6:00 / wejście: 15zł

INQbator club / KATOWICE ul. Dworcowa 2

bilety:

15zł

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ