koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KONGRES KULTURYCO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364DBP PinakotekaAVATAR Nowe szaty królaTłumacz w muzeum
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

XVI Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE 2014

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 203 wyświetleń od 23 października 2014
  • od: 8 listopada 2014, sobota
    do: 15 listopada 2014, sobota

SPEKTAKLE MISTRZOWSKIE

8 XI / 18:00 / Muzeum Śląskie w Katowicach John Cassavetes DRUGA KOBIETA reż. Grzegorz Jarzyna/TR Warszawa

fot. Kuba DabrowskiGrzegorz Jarzyna od lat szuka inspiracji we współczesnym kinie. Takie spektakle jak „Uroczystość”, „T.E.O.R.E.M.A.T.” czy „Nosferatu” wprost lub pośrednio nawiązywały do głośnych tytułów filmowych. „Opening Night” („Premiera”) Johna Cassavetesa, na którym oparty jest nowy spektakl Grzegorza Jarzyny „Druga kobieta” to dzieło wyjątkowe w światowej kinematografii. Nakręcony w 1977 roku, jest osobistą wypowiedzią niezależnego amerykańskiego filmowca na temat sztuki i jej relacji z rzeczywistością. Film opowiada historię starzejącej się aktorki, Myrtle Gordon (w sztuce Jarzyny to grana przez Danutę Stenkę Wiktoria), która nie chce się pogodzić z rolą wyznaczoną jej w życiu i na scenie. W wystawionej na Broadwayu sztuce „Druga kobieta” ma zagrać bohaterkę przechodzącą menopauzę, lecz ze wszystkich sił broni się przed tym zadaniem. Boi się, że sukces w tej roli będzie jej osobistą kapitulacją przed destrukcyjnym działaniem czasu. Jej bunt jest próbą zatrzymania czasu, ale też ucieczką przed prawdą o sobie. Aby zrozumieć i zaakceptować siebie, musi wyzwolić się z narzuconej roli, teatralnej i życiowej. Musi zabić w sobie nastolatkę, którą kiedyś była, a która powraca do niej w postaci zmarłej tragiczne młodej wielbicielki. Ceną będzie załamanie nerwowe, nagrodą – samoświadomość i szansa na nowe życie.

Bilety: 90 i 80 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

15 XI / 19:00 / Teatr Śląski w Katowicach KSIĘGA HIOBA na podstawie tekstów Starego Testamentu reż. Eimuntas Nekrosius/ Meno Fortas Theatre

fot. Dimitrij MatvejevSpektakl oparty na podstawie starotestamentowej opowieści o Hiobie, pierwszy raz zaprezentowany na scenie Teatro Olimpico w Vicenzy. To drugi raz, kiedy Biblia stała się inspiracją dla Nekrošiusa – wcześniej reżyser wystawił jeszcze wzruszającą odę do miłości Pieśń nad pieśniami. Biblijny Hiob, poddany próbie wiary, utracił wszystko, co posiadał najcenniejszego: ziemski dobytek, dzieci, zdrowie. Księga Hioba w ujęciu Litwina to jednak nie opowieść o wszechmogącym i niszczycielskim Stwórcy, ale przede wszystkim opowieść o człowieku, który zadaje pytania i szuka sensu istnienia. O człowieku – jak to u Nekrošiusa często bywa samotnym i bezradnym w okrutnym świecie, wystawionym na próbę i przełamującym swój strach (tak jak Hamlet na bryle lodu w jego słynnej inscenizacji szekspirowskiej). Nekrošius, w swoim pełnym pasji i pomysłowych metafor spektaklu, opowiada nowoczesną historię Hioba. Pozwala widzom na osobistą konfrontację z ważnymi pytaniami filozoficznymi, na które nie ma łatwej i szybkiej odpowiedzi.

Bilety: 90 i 80 zł., dostępne w kasie biletowej Teatru Śląskiego: bow@teatrslaski.art.pl, tel.32 259 93 60 (kasa czynna w poniedziałek w godz. 10:00 - 18:00, od wtorku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 (przerwa 13:00 - 13:30), w niedzielę na dwie godziny przed spektaklem).

SPEKTAKLE KONKURSOWE

10 XI / 19:00/ Teatr Śląski w Katowicach Adam Mickiewicz DZIADY reż. Radosław Rychcik / Teatr Nowy w Poznaniu

fot. Jakub WittchenCiemno wszędzie, głucho wszędzie, co to będzie? Będzie epidemia – bo Dziady każdego zarażą miłością do Mickiewicza! Jak zresztą nie lubić wieszcza umieszczonego w barwnym świecie popkultury z USA? W atrakcyjnym opakowaniu kryją się jednak poważne treści – bo Dziady to nie tylko teatralne gusła, lecz także rzecz o rasizmie, równości i tolerancji. I dowód na to, że językiem poezji można mówić również o współczesnych upiorach.

UWAGA! W spektaklu używane są silne światła stroboskopowe! Osoby, które ze względów zdrowotnych nie powinny być narażone na oddziaływanie światła stroboskopowego (np. epilepsja, kobiety w ciąży), wchodzą na spektakl na własną odpowiedzialność. W przypadku złego samopoczucia prosimy o natychmiastowe opuszczenie widowni i kontakt z Obsługą Widowni Teatru.

Bilety: 50, 40 zł., dostępne w kasie biletowej Teatru Śląskiego: bow@teatrslaski.art.pl, tel.32 259 93 60 (kasa czynna w poniedziałek w godz. 10:00 - 18:00, od wtorku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 (przerwa 13:00 - 13:30), w niedzielę na dwie godziny przed spektaklem).

11 XI / 19:30 / Pałac Młodzieży w Katowicach Tadeusz Miciński TERMOPILE POLSKIE w opracowaniu literackim Teresy Wróblewskiej reż. Jan Klata / Teatr Polski we Wrocławiu

fot. Natalia KabanowTadeusz Miciński Termopile polskie napisał w roku 1913, w setną rocznicę śmierci Pepiego w bitwie pod Lipskiem. Dziś o Micińskim – pisarzu, mistyku, przedstawicielu neomesjanizmu, miłośniku Indii i Dalekiego Wschodu – niewielu pamięta, jednak dla współczesnych sobie był ważnym twórcą: Stanisław Ignacy Witkiewicz sportretował go w powieści 622 upadki Bunga, a Stanisław Wyspiański w sztuce Wyzwolenie. W swym nieukończonym dramacie o otwartej formie nowoczesnego misterium Miciński wykorzystał technikę filmową: szeroka panorama wydarzeń – od zjazdu w Kaniowie, przez rozbiory, Targowicę, sejm w Grodnie, do bitwy narodów pod Lipskiem – jest projekcją, która wyświetla się w głowie umierającego księcia Poniatowskiego. Warto przyjrzeć się korzeniom problemu krymskiego i jeszcze raz zderzyć się z sobiepaństwem arystokracji oraz jej arogancji wobec obywateli. Spektakl Klaty dowodzi, iż proces budowania porządku politycznego w Europie Środkowej nie dobiegł końca. Jeżeli zastąpilibyśmy postać Carycy Katarzyny dzisiejszym „imperatorem” Rosji, dramat Micińskiego zmieniłby się w „breaking news”.

UWAGA! W spektaklu używane są silne światła stroboskopowe! Osoby, które ze względów zdrowotnych nie powinny być narażone na oddziaływanie światła stroboskopowego (np. epilepsja, kobiety w ciąży), wchodzą na spektakl na własną odpowiedzialność. W przypadku złego samopoczucia prosimy o natychmiastowe opuszczenie widowni i kontakt z Obsługą Widowni Teatru.

Bilety: 50, 40 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

12 XI / 19:00/ Teatr Śląski w Katowicach Stanisław Wyspiański WESELE reż. Marcin Liber/Teatr Polski w Bydgoszczy

fot. Magda HueckelJeden z najwybitniejszych polskich dramatów wystawiony po raz pierwszy w Teatrze Miejskim w Krakowie 16 marca 1901 roku. Utwór opisuje autentyczne wydarzenie - wesele poety Lucjana Rydla z chłopką Jadwigą Mikołajczykówną, które miało miejsce w podkrakowskiej wsi Bronowice. Dramat obrósł licznymi komentarzami i interpretacjami. Twórcy bydgoskiego spektaklu połączyli i zderzyli obecną w nim obserwację socjologiczną z poszukiwaniem sfery duchowej i rytualnej ukrytej w arcydramacie Wyspiańskiego.

Bilety: 50, 40 zł., dostępne w kasie biletowej Teatru Śląskiego: bow@teatrslaski.art.pl, tel.32 259 93 60 (kasa czynna w poniedziałek w godz. 10:00 - 18:00, od wtorku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 (przerwa 13:00 - 13:30), w niedzielę na dwie godziny przed spektaklem).

13 XI / 19:00/ Centrum Kultury Katowice Michał Buszewicz na motywach dramatu Moliera SKĄPIEC reż. Ewelina Marciniak/Teatr Polski w Bydgoszczy

Molierowski „Skąpiec” oprócz niepodważalnych walorów komedii, posiada również bardzo silny potencjał dramatyczny. Tytułowego bohatera - Harpagona, oprócz zachłanności, charakteryzują również inne negatywne cechy, które wpływają na relacje z dziećmi. Młodym kochankom nie wystarcza już tylko chęć posiadania i wydawania kapitału. Zadłużenie finansowe, emocjonalne, brak odpowiedzialności, żarłoczność i seksualność – wszystkie te aspekty wymykają się spod kontroli i stają się gestem buntu wobec racjonalnej postawy Harpagona. Ten świat domaga się uporządkowania.Tekst Moliera to podstawa do analizy czynników takich, jak szeroko pojęte posiadanie, transakcje, pragnienia, zadłużenia, czy zachłanność. Nie odbiera to jednak szansy zmierzenia się z gatunkiem komediowym.

Ze względu na występującą nagość spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Bilety: 50, 40 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

14 XI / 19:00 / Pałac Młodzieży w Katowicach Tomasz Śpiewak KOŃ, KOBIETA I KANAREK reż. Remigiusz Brzyk/ Teatr Zagłębia w Sosnowcu

fot. Maciej StobierskiCzy można wierzyć historii opowiedzianej przez Głupka z astmą i szpotawą stopą? To on oprowadzać będzie widzów po miasteczku, które leży u podnóża kopalni i w którym rozgrywać się będzie akcja najnowszego spektaklu „Koń, kobieta i kanarek”. Tytuł sztuki nawiązuje do rozporządzeń, na mocy których w latach pięćdziesiątych wprowadzono w kopalniach zakaz pracy pod ziemią kobiet, koni i kanarków (górnicy łączą te zakazy i zwyczajowo nazywają je „3K”). Realizatorzy Tomasz Śpiewak i Remigiusz Brzyk znani z odnoszącego sukcesy „Korzeńca” wracają do Teatru Zagłębia, by opowiedzieć historię patriarchalnej, górniczej rodziny. Nie jest to przedstawienie ani lokalne, ani historyczne. Używając kostiumu górniczego Śpiewak i Brzyk tworzą współczesną przypowieść o przemocy wobec kobiet i ich (ograniczonym) prawie do przerwania niechcianej ciąży. W przypowieści Tomasza Śpiewaka koń, kobieta i kanarek stają się metaforą rodziny.

Bilety: 50, 40 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

POKAZY TOWARZYSZĄCE:

9 XI / 17:00 / Centrum Kultury Katowice DEZEMBER PALAST PROCES projekt teatralny reżyseria: Jacek Jabrzyk i Sebastian Majewski / REAKTOR Katowice

Projekt teatralny nawiązuje do słynnych procesów sądowych wytaczanych budynkom i przedmiotom. W antycznej Grecji, a później także u Anglosasów, Germanów i Rosjan istniała ciekawa tradycja sądzenia przedmiotów (także budynków), gdy nie można było za to osądzić ludzi, a osąd ten miał prowadzić do oczyszczenia. Sytuacje, gdy ludzie przelewają na przedmioty swoją złość, dokonują osądów i wykonują wyroki, jest obecna do dzisiaj. Przykładem z ostatnich lat może być berliński Pałac Republiki – pokomunistyczny budynek, który został zburzony. Nieco wcześniej podobny los spotkał willę Goebelsa, gdyż chciano zlikwidować potencjalne miejsce kultu. W Polsce po upadku komunizmu także pojawiały się takie przypadki. Teraz, w sytuacji wolnego kraju, można przeprowadzić swego rodzaju proces sądowy nad budynkiem, posłuchać różnych opinii, a przy okazji pokazać jego wpływ na losy miasta i jego mieszkańców. Opowieści świadków, zdjęcia czy filmy archiwalne związane z budową Pałacu Grudnia jak i jego obecnością w mieście posłużyły twórcom do artystycznego przetworzenia i pokazania czasu, miejsca i ludzi poprzez kontekst symbolicznego, bo odbywającego się w przestrzeni teatralnej, sądu nad budynkiem.

WSTĘP WOLNY!

9 XI / 19:30 / Galeria Szyb Wilson Szczepan Twardoch MORFINA reż. Ewelina Marciniak/Teatr Śląski w Katowicach

Konstanty Willemann, warszawiak o śląskich korzeniach, dla którego w życiu liczy się co innego, niż Bóg, honor i ojczyzna… Cynik, łajdak, niewierny mąż i brutalny kochanek. Czy jest coś winien Polsce? Co dla niego znaczy Śląsk? Czy poza narkotycznym delirium istnieje dla niego jakiś realny świat? Czy są jeszcze jakieś wartości, dla których można oddać życie? Ewelina Marciniak i Szczepan Twardoch. Dwie silne osobowości. Dwoje niepokornych twórców. Ona – laureatka prestiżowych reżyserskich nagród (m.in. XI Festiwal Prapremier, 18. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). On – z Paszportem Polityki, nominowany do Nagrody Literackiej Nike. Pomiędzy nimi: „Morfina”, czyli najgłośniejsza polska powieść ostatnich lat. Co wyniknie z tej konfrontacji? Spektakl powstaje w cyklu „Śląsk święty/Śląsk przeklęty”, zainicjowany w sezonie 2013/2014. Po uzyskaniu zgody Szczepana Twardocha na prapremierę w Katowicach, dyrektor Robert Talarczyk rozmawiał z kilkoma reżyserami, ostatecznie podejmując decyzję, że sztukę zrealizuje Ewelina Marciniak, młoda reżyserka, która debiutowała zaledwie cztery lata temu.

Bilety dostępne w kasie biletowej Teatru Śląskiego: bow@teatrslaski.art.pl, tel.32 259 93 60 (kasa czynna w poniedziałek w godz. 10:00 - 18:00, od wtorku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 (przerwa 13:00 - 13:30), w niedzielę na dwie godziny przed spektaklem).

10 XI / 17:00 / Centrum Kultury Katowice Szczepan Twardoch WOJNA NIE MA W SOBIE NIC Z KOBIETY reż. Paweł Palcat / Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie

Aktywny udział radzieckich kobiet w II wojnie światowej był fenomenem. Nigdy wcześniej kobiece zaangażowanie w konflikt nie było równe z męskim. Swietłana Aleksijewicz zebrała świadectwa byłych żołnierek, by opowiedzieć wojnę z ich perspektywy. Bez dat, faktów, stopni wojskowych. To dramatyczna mapa emocji, które świadczą o człowieczeństwie walczących. Oglądając suche relacje ze współczesnych konfliktów wojennych, często zapominamy o ich ludzkim wymiarze. Zapominamy o człowieku. Czy właśnie dlatego wojny nadal wybuchają? Czy warto je prowadzić? Czy wygrany zawsze jest zwycięzcą? Zastanówmy się…

Bilety: 30, 20 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

11 XI / 17:00 / Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia WYSPIAŃSKI KONIECZNEGO Narodowa Orkiestra Polskiego Radia, Chór Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, soliści Dyrygent: Wojciech Michniewski

WYSPIAŃSKI KONIECZNEGO – Koncert w całości składający się z kompozycji Zygmunta Koniecznego inspirowanych twórczością Stanisława Wyspiańskiego. Konieczny, w którego dorobku muzyka ilustracyjna do dramatów Wyspiańskiego zajmuje szczególne miejsce, znalazł muzyczny ekwiwalent dla fragmentów dzieł wybitnego dramaturga. Na tej podstawie powstało niezwykłe widowisko słowno-muzyczne w wykonaniu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Chóru Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, bardzo bliskie istocie „teatru ogromnego”.

WSTĘP WOLNY za okazaniem wejściówki (wejściówki do odbioru w kasie biletowej NOSPR po 22 października). Informacje pod nr tel.: tel. 32 73 25 311, 32 73 25 312 (poniedziałki – nieczynna, wtorki – soboty: 11:00-20:30)

11 XI / 17:30 / Centrum Kultury Katowice Barbara Wysocka, Michał Zadara CHOPIN BEZ FORTEPIANU reż. Michał Zadara / Producent: Centrala (Centrala jest wspólną inicjatywą Andergrand Media + Spektakle oraz Agencji Artystycznej GAP)

[Spektakl] wymaga morderczej dyscypliny, aliści ta w niczym nie hamuje mocy gry. Przeciwnie, wzmacnia ją, wydobywa akcenty, podkreśla sensy, podbija wściekłą pasję wypowiedzi i ich nieoczekiwany humor, rozkręca aktorską błyskotliwość. Każe oglądać spektakl jak występ instrumentalisty-wirtuoza i jak istotną, dobitną wypowiedź sceniczną. Nie: albo jedno, albo drugie! Jedno i drugie naraz, w dopełnieniu Jacek Sieradzki, www.e-teatr.pl

Bilety: 30, 20 zł., dostępne w kasie biletowej Teatru Śląskiego: bow@teatrslaski.art.pl, tel.32 259 93 60 (kasa czynna w poniedziałek w godz. 10:00 - 18:00, od wtorku do soboty w godz. 10:00 - 19:00 (przerwa 13:00 - 13:30), w niedzielę na dwie godziny przed spektaklem).

12 XI / 17:00 / Pałac Młodzieży w Katowicach SYNEK na podstawie tekstów: Marcina Gawła, Zbigniewa Stryja i Zbigniewa Kadłubka reż. Maciej Podstawny / Producentem spektaklu jest Kopalnia Guido w Zabrzu występuje: Marcin Gaweł

Uwikłany w obsesję śmierci Śląska, Marcin Gaweł, śląski synek, pisze elegię o jeszcze nie umarłych. Trzysta dwadzieścia metrów pod ziemią, w ultralokalnym języku, brzmiącym jak mowa dużych niemowlaków. Do odprawienia Dziadów za jeszcze żywych zaprasza rezydentów stacji arktycznej „Śląsk", ostatniego Mohikanina, pewnego doskonałego aktora hollywoodzkiego, który – tylko u nas – po raz pierwszy ujawnia śląskie korzenie... Twarze bliskich z osobistego banku pamięci. Po raz pierwszy na scenie obserwujemy narodziny języka śląskiego (który na każdej ulicy brzmi inaczej) z ducha muzyki i nawoływań fok, oraz zmaganie synka z pytaniem o idiom Śląski i obecne tu proporcje polityki – metafizyki – biografii. Ślązak jest zawsze pojedynczy, na jaki zatem rodzaj samotności skazuje Śląsk swoich obywateli? Monodramatyczny spektakl/instalacja/performance Marcina Gawła, grany w języku śląskim.

Bilety: 30, 20 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

15 XI / 17:00 / Pałac Młodzieży w Katowicach W SAMO POŁUDNIE reż. Wojciech Ziemilski / Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu

Spektakl, dla którego punktem wyjścia był 4 czerwca 1989 roku - dzień wyborów do Sejmu i Senatu i demokratycznego zwycięstwa demokratycznej opozycji wywodzącej się z Solidarności. W toku pracy nad spektaklem zespół aktorski odnalazł i rozmawiał z kandydatami z 1989 roku z regionu wałbrzyskiego, pytając o motywacje działań i wybory dokonywane przez nich po 4 czerwca 1989 roku. W SAMO POŁUDNIE nie jest jednak ani spektaklem dokumentalnym, ani opowieścią o zwycięstwie. Spektakl wyreżyserował Wojtek Ziemilski - reżyser tworzący na pograniczu teatru, sztuk wizualnych i performansu, autor m.in. spektakli "Mała narracja", "Mapa", Prolog", "Pokrewni". Współpracował m.in. z TR Warszawa, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.

Bilety: 30, 20 zł., dostępne na www.ticketportal.pl, tel. 32 785 70 95. Rezerwacje: bow@ck.art.pl, tel. 32 609 03 31, 32 609 03 32, Anna Sekuła tel. 604 900 717, Jola Lewandowska 606 686 235.

STREFA DZIECKA:

9 XI 2014 / 16:00 / Śląski Teatr Lalki i Aktora ATENEUM Krawiec Niteczka reż. Zbigniew Głowacki

Sceniczna wersja pięknej, poetyckiej opowieści Kornela Makuszyńskiego (w oryginale noszącej nieco dłuższy tytuł: O tym, jak krawiec pan Niteczka został królem), którą zaproponował teatrowi Zbigniew Głowacki, autor sztuki i reżyser spektaklu. Głównym bohaterem jest Pan Niteczka, ceniony krawiec z miasteczka Tajdarajda, który pewnego dnia – za sprawą olśnienia – zostaje poetą. Motyw drogi, oryginalne postaci, zabawne przygody, podczas których bohaterowie pokonać muszą własne słabości i lęki, unosząca się nad baśniowym światem aura poezji, zrównoważona absurdalnym humorem i groteską – wszystko to znajdziemy w inscenizacji, zrealizowanej przez międzynarodową ekipę twórców. Przedstawienie adresowane jest do młodszych dzieci. Spektakl został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bilety: 15 zł dostępne w kasie biletowej Teatru Ateneum, 32 253 77 79, czynna poniedziałek – piątek: 9:00 – 16:00 (przerwa: 13:00 – 14:00), sobota: 13:00 – 17:00, niedziela: na godzinę przed spektaklem. Rezerwacje: biuroateneum@o2.pl, 32 253 79 26.

14 XI 2014 / 10:00 / Śląski Teatr Lalki i Aktora ATENEUM Serce reż. Marcin Jarnuszkiewicz

Sceniczna adaptacja XIX-wiecznej powieści włoskiego pisarza, Edmunda de Amicisa, w inscenizacji aktorsko-lalkowej Marcina Jarnuszkiewicza. Forma dziennika, prowadzonego przez cały rok szkolny przez głównego bohatera – trzecioklasistę Henryka – wzbogacona przez pouczające „opowiadania miesięczne” to na kartach książki mnóstwo przygód, epizodów, emocji. Adaptacja Jarnuszkiewicza to oszczędny i bardzo subiektywny wybór z bogatego w zdarzenia utworu Amicisa. Reżyser, znany z wyjątkowej wrażliwości teatralnej i plastycznej, i tym razem stworzył poetycki, poruszający spektakl, który traktuje o uniwersalnych wartościach życiowych, takich jak miłość, przyjaźń, szacunek, odwaga, sprawiedliwość, odpowiedzialność, ale też i poczucie humoru, wrażliwość na drugiego człowieka czy patriotyzm. Wyraźnie dydaktyczne przesłanie książki zostaje tu przekazane w sposób dostosowany do współczesnego młodego odbiorcy. Spektakl przeznaczony dla starszych dzieci i młodzieży.

Bilety: 15 zł dostępne w kasie biletowej Teatru Ateneum, 32 253 77 79, czynna poniedziałek – piątek: 9:00 – 16:00 (przerwa: 13:00 – 14:00), sobota: 13:00 – 17:00, niedziela: na godzinę przed spektaklem. Rezerwacje: biuroateneum@o2.pl, 32 253 79 26.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ