koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu

Koncert Wiedeński - Vienna Opera Gala

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 284 804 wyświetleń od 21 grudnia 2020
  • 22 października 2021, piątek
    » 20:00
  • 20 sierpnia 2021, piątek
    » 20:00
  • 18 czerwca 2021, piątek
    » 20:00

Serdecznie zapraszamy cykl Koncertów Wiedeńskich, podczas których zaprezentowane zostaną najpiękniejsze arie z oper i operetek wiedeńskich oraz kanony instrumentalnej muzyki klasycznej wiedeńskich kompozytorów.

Nasz koncert to połączenie radości, werwy i muzykalności solistów operowych oraz klasycznej, wiedeńskiej formy i kunsztu instrumentalistów.

Podczas koncertu zaprezentowane zostaną popisowe arie z najsłynniejszych oper i operetek: „Księżniczka Czardasza", "Baron cygański", "Wesoła Wdówka", "Zemsta nietoperza", „Giuditta”, „Hrabina Marica”. Usłyszymy hity instrumentalnej muzyki klasycznej jakie jak m.in. koncert skrzypcowy G dur Mozarta, walc "Nad Pięknym Modrym Dunajem", „Czardasz” Montiego.

Organizacja koncertów w kościołach i katedrach polskich miast zapewnia niezwykły, kameralny klimat koncertów oraz fantastyczną akustykę.

Czas trwania: 80 min 

W koncercie wystąpią:

Aleksandra Borkiewicz – sopran; solistka Teatru Wielkiego w Łodzi ( „Kochankowie z klasztoru Valldemosa” M. Ptaszyńskiej, „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego, “Rigoletto” G. Verdiego, "Straszny Dwór" S. Moniuszki, ”Don Giovanni” W. A. Mozarta, „Halka” S. Moniuszki, „Carmen” G. Bizet, „Noc w Wenecji” J. Straussa, „Zemsta Nietoperza” J. Straussa, “Baron Cygański” J. Straussa, „My Fair Lady” F. Loewe, „Człowiek z Manufaktury” R. Janiaka, "Le convenienze ed inconvenienze teatrali" G. Donizettiego, „Don Carlos” G. Verdiego). Wystąpiła również na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w spektaklu „Cud, czyli Krakowiaki i Górale” J. Stefaniego. Współpracuje również z Opera da Camera di Roma, z którą koncertuje głównie w Rzymie jak i innych europejskich miastach.

Aleksander Kruczek – tenor; występował na deskach Teatru Muzycznego w Gliwicach (Orfeusz w piekle, Carmen, Noc w Wenecji, Hrabina Marica, Wesoła wdówka, Księżniczka czardasza, Zemsta nietoperza, High School Musical, Hello, Dollly!, Footloose – wrzuć na luz!, Tarzan, Kwiat Hawaii, Anna Karenina), Teatru Wielkiego (Noc w Wenecji J. Straussa), Opery Kameralnej w Warszawie (The Seven Deadly Sins Kurta Weill, Cud, czyli Krakowiaki i Górale” J. Stefaniego), Teatru Wielkiego - Operze Narodowej brał udział w spektaklach: Goplana W. Żeleńskiego jako Grabiec, Oniegin P. Czajkowskiego jako Triquet oraz w Teatrze Wielkim w Poznaniu w Borysie Godunowie M. Musorgskiego jako Szujski. Współpracuje również z Opera da Camera di Roma, z którą koncertuje głównie w Rzymie jak i innych europejskich miastach.

Mariusz Morys – skrzypek; jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Kaji Danczowskiej i prof. Janusza Mrozika (dyplom z wyróżnieniem). W 2001 roku został wyróżniony na XII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. W 2002 roku jako jedyny polski skrzypek reprezentował Polskę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. W 2003 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Koncertował w Polsce i za granicą z takimi orkiestrami jak Filharmonia Krakowska, Filharmonia Częstochowska, Filharmonia Rzeszowska oraz Filharmonia Poznańska.

Paweł Cłapa – pianista; jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej - Zydroń. Studia podyplomowe ukończył w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej – Zydroń oraz prof. Ewy Pobłockiej. Następnie kontynuował edukację w klasie dr Tomasza Bartoszka w AM w Łodzi. W latach 2016 – 2018 był członkiem Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim Opery Narodowej w Warszawie w klasie fortepianu Eytana Pessena. Brał udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez takich profesorów jak: Dang Thai Son, Robert McDonald, Einar Steen-Nokleberg, Ilja Scheps, Mikhail Voskresensky, Wojciech Świtała. Jest laureatem ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów pianistycznych. Jego działalność artystyczna była również wspierana stypendiami: Marszałka woj. łódzkiego, Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Organizator informuje, iż podczas koncertów przestrzegane będą wszelkie wymogi sanitarne oraz restrykcje nałożone na organizatorów koncertów w związku z pandemią covid-19. W szczególności koncerty będą miały kameralny klimat a widownia nie przekroczy 25% maksymalnego obłożenia miejsc siedzących.

Koncert realizowany przez agencję artystyczną Copernicus Sp. z o.o. we współpracy z Opera da Camera di Roma.

PROGRAM KONCERTU:

W.A Mozart – koncert skrzypcowy G dur cz. I 
J. Strauss – Aria Adeli z operetki „Zemsta nietoperza”
F. Lehar – Aria Paganiniego z operetki “Paganini”
J. Strauss – „Nad pięknym modrym Dunajem”
J. Strauss – „Kuplety Barinkaya” z operetki „Baron Cygański”
E. Kalman – Czardasz Sylwii z operetki „Księżniczka Czardasza”
E. Kalman – Duet Sylwii i Edwina z operetki „Księżniczka Czardasza”
W. Monti – „Czardasz”
F. Lehar – Aria Giuditty z operetki „Giuditta”
E. Kalman – „Graj cyganie” z operetki „Hrabina Marica”
E. Kalman „Co się dzieje oszaleję” z operetki Księżniczka Czardasza”
J. Massenet – Medytacja z opery „Thais”
E. Kalman – „Ach, jedź do Varasdin” z operetki „Hrabina Marica”
J. Brahms „Taniec węgierski nr 5 g-moll”
F. Lehar – „Usta milczą” z operetki „Wesoła wdówka”

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ