koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  3 lata temu

Mahler mixtape / Jakob Kullberg & Jakob Bangso

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 405 wyświetleń od 21 września 2021
  • 21 listopada 2021, niedziela
    » 16:00

Program
Eivind Buene
Mahler mixtape

Wykonawcy
Jakob Kullberg – wiolonczela
Jakob Bangso – gitara

Duet składający się z wiolonczelisty Jakoba Kullberga i gitarzysty Jakoba Bangsø to unikalne połączenie solistów o bardzo wysokich kompetencjach wykonawczych; wirtuozów wiolonczeli i gitary, mających na koncie wiele nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, zaangażowanych równocześnie w poszukiwania muzyczne na obrzeżach muzyki popularnej, zdolnej dotrzeć bardziej bezpośrednio do szerszego kręgu odbiorców.
W centrum ich zainteresowań stoi stawianie sobie wyzwań poprzez rozszerzenie tradycyjnej roli muzyka klasycznego i docieranie do skutecznych sposobów wszechstronnej i atrakcyjnej komunikacji.
Poprzez projekt: „Mahler Mixtape” we współpracy z norweskim kompozytorem Eivindem Buene odnaleźli bardziej wyrazisty i osobisty sposób ekspresji, wynikający z ponownego przemyślenia przez kompozytora muzyki Mahlera, bowiem Buene przekształca mahlerowskie Lieder w urzekającą i prostą formę popularnej muzyki, w której obaj muzycy wykorzystują swoje niewytrenowane głosy jako dodatkowe narzędzie ekspresji.
Dzięki temu połączeniu uzyskuje się zaskakujące połączenie tradycji muzyki klasycznej, muzyki popularnej i współczesnej muzyki klasycznej – nazwanej przez kompozytora „Mahler Mixtape”:
„Biorę klasyczne pieśni, które mają dla mnie szczególne znaczenie, w tym przypadku pieśni Mahlera, i dostosowuję zarówno melodię, harmonię, jak i tekst, aż osiągnę ekspresję, o którą mi chodzi. Najważniejsze jest to, by używać głosu „codziennego” czy „amatorskiego” – a nie klasycznie wyszkolonego głosu; raczej głosu, który wszyscy posiadamy i którego używamy od czasu do czasu. Niektóre utwory, takie jak na przykład Blue Eyes, są dość zbliżone do oryginału Mahlera, podczas gdy inne są znacznie przekomponowane.
Na początku myślałem o zachowaniu oryginalnych niemieckich tekstów, ale wkrótce poczułem, że muszę pozostać wierny „esperanto” muzyki popularnej – wersji angielskiej, aby uzyskać odpowiedni efekt i ekspresję. Tłumaczę niektóre frazy i rozwijam je w teksty, które zachowują esencję oryginału pieśni, jednocześnie pozostając w zgodzie z tekstowym stylem muzyki popularnej”.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ