koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu

Marcin Kydryński prezentuje Siesta w drodze / Kandace Springs

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 954 wyświetleń od 20 listopada 2021
  • 8 maja 2022, niedziela
    » 20:00

Po raz kolejny Siesta w drodze zawita do NOSPR. Tym razem Marcin Kydryński zaprezentuje amerykańską wokalistkę Kandace Springs, która dysponuje doskonałym, niskim, jazzowym głosem, wspaniale gra na fortepianie i świetnie prezentuje się na scenie. Jest uważana za jedną z najoryginalniejszych współczesnych wokalistek. Jednak myli się ten, kto uważa, że twórczość Kandace warta jest omawiania jedynie w kręgach jazzowych. Nic podobnego. Jazz jest tylko jedną z form muzycznej komunikacji z jakiej korzysta. I z pewnością nie najważniejszą. Ta muzyka ma inne zasadnicze źródło. Jest nim blues z Delty Missisipi. Duży wpływy na jej twórczość ma również muzyka popularna, z której czerpie inspiracje. Flirtuje na poważnie z R’n’B, ale w taki sposób, iż jest także miejsce dla folk-jazzu. Mało jest wokalistek potrafiących tak twórczo podejść do cudzych tematów i uczynić z nich coś swojego. Jest zatem mistrzynią w różnych dziedzinach, które umiejętnie łączy.
Producent i szef słynnej Blue Note Records – Don Was – wypowiada się już od dawna w samych superlatywach, nie szczędzi słów zachwytu. Z taką rekomendacją Kandace Springs, skromna, piękna, jednak jakże charyzmatyczna dziewczyna z Nashville nie tylko jest„wschodzącą gwiazdą” wspomnianej prestiżowej Blue Note Records, ale jest podejmowana w glorii i chwale na estradach świata, a jej stylistykę porównuje się do najważniejszych dam jazzu: Billie Holiday, Elli Fitzgerald, Niny Simone, Roberty Flack oraz – pozostającej chyba najbliżej folk-jazzowym skojarzeniom – Norah Jones.
Debiutancki album Soul Eyes to mieszanka autorskich kompozycji Kandace Springs, standard jazzowy Mala Waldrona Soul Eyes oraz utwory napisane m.in. przez Jessego Harrisa i Shelby Lynne. Artystce przygotowano doskonały zespół wybitnych instrumentalistów, takich jak: trębacz Terence Blanchard, gitarzyści Dean Parks i Jesse Harris, perkusista Vinnie Colaiuta, organista Pete Kuzma, basista Dan Lutz oraz Pete Korpela (instrumenty perkusyjne). Wypracowane brzmienie jest subtelne, bazujące na jazzowym standardzie. Stworzono piękne, spójne nagrania przywodzące na myśl najciekawsze albumy Abbey Lincoln, Leny Horne, Cassandry Wilson czy wspomnianej wcześniej Norah Jones.
Jej kolejny album Indigo _jest zdecydowanie inny od debiutu. To kilkanaście ciekawych oraz różnorodnych kompozycji, które Kandace Springs brawurowo interpretuje wraz ze standardowym kwartetem lub subtelnościami. Pojawia się zatem rozpalony rhythm‘n’bluesem _Piece of Me, piękna jazzowa ballada Unsophisticated (z trębaczem Royem Hargrovem), przebojowe Breakdown oraz Don’t Need The Real Thing. Wyraźne piętno na brzmieniu albumu wywarli producenci sesji: Karriem Riggins (przygotowujący albumy np. Commona oraz Erykah Badu), Jamie Hartman (Rag’n’Bone Man), Jimmy Hogarth (Amy Winehouse, Corinne Bailey Rae), Jimmy Harry (producent Madonny oraz P!nk) czy Evan Rogers i Carl Sturken – pracujący dla Rihanny. „Jeśli nowy album Kandace Springs brzmi jak coś nowego, to dlatego, że tak jest. Prosty, a jednocześnie funky. Klasyczny, ale współczesny” – entuzjastycznie rozpisują się o tym albumie wokalistki amerykańskie media.
Z kolei album The Women Who Raised Me – mówi Kandace Springs – „to album, jaki zawsze chciałam nagrać. Jest wyrazem mojego szacunku i wdzięczności dla tych wszystkich wspaniałych wokalistek, od których tak wiele się nauczyłam. Od każdej czegoś nowego, innego, dzięki czemu jestem teraz tu, gdzie jestem”_. _Bestsellerowe albumy zrealizowane dla Blue Note Records to doskonała wizytówka śpiewającej Kandace Springs i jej pozytywne spojrzenie na muzykę. Właśnie z takim nastawieniem przyjedzie do NOSPR-u, o czym trzeba przekonać się osobiście 8 maja 2022 roku.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ