koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
II FESTIWAL BAROKOWY POK
zmodyfikowano  7 dni temu

NOSPR / Domingo Hindoyan / Kateřina Kněžíková / Tymoteusz Bies / S2

CO jest GRANE » 751 wyświetleń od 23 sierpnia 2022

Program
Franz Schubert
Uwertura w stylu włoskim D-dur D 590
Wolfgang Amadeus Mozart
Aria koncertowa „Ch’io mi scordi di te?” na sopran, fortepian obbligato i orkiestrę KV 505
Gustav Mahler
IV Symfonia G-dur

Dyrygent
Domingo Hindoyan

Wykonawcy
NOSPR
Kateřina Kněžíková – sopran
Tymoteusz Bies – fortepian

Spojrzenie wstecz, stylizacja, pastisz – odwieczne tematy muzyki poważnej. Aria koncertowa Mozarta (w gatunku, który niedługo odejść miał już w przeszłość) powstała dla gwiazdy wiedeńskiej opery włoskiej, Nancy Storace. Ból rozstania łączy się w niej z pobrzmiewającym w partii fortepianu wspomnieniem bliskości. Schubert swoją uwerturą chciał udowodnić (za butelkę dobrego wina), że umie pisać w stylu podziwianego w jego kręgach Rossiniego. Gustav Mahler od Schuberta wziął zamiłowanie do „niebiańskich dłużyzn” otwierających nieogarnione przestrzenie. Mozartowski pogodny racjonalizm, uroda melodii, przyjemność obcowania z muzyką – splotą się w IV Symfonii z Mahlerowską teologią jak wspomnienie niewinności, zestawione z ludowymi wyobrażeniami przygrywającej na skrzypkach kostuchy i niebiańskich rozkoszy w finałowej pieśni.

[Adam Suprynowicz]

Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 100 min

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  7 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ