koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

Wieczór małych form choreograficznych

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 247 wyświetleń od 19 czerwca 2023

Spektakle teatru tańca

Kiedy: 27 czerwca 2023, godz. 18.00

Gdzie: Katowice Miasto Ogrodów - sala 211 (2. piętro)

Bilety​: 30 zł (50% zniżki z Katowicką Kartą Mieszkańca), dostępne na interticket.pl

Zapraszamy na wieczór z trzema spektaklami w ramach "Przestrzeni Sztuki"!


"Ashes of a Dead Frog"

Choreografia: Jacek Łumiński

Tancerze: Angelika Karal, Ewelina Cieśla, Bartłomiej Mieszczak, Sebastian Wiertelak, Łukasz Zgórka

Praca choreograficzna stworzona w 2006 roku dla Nai Ni Chen Dance Company z Nowego Jorku. Jej wznowienie oznacza początek nowej współpracy z nowojorskim zespołem i jest hołdem dla Nai Ni Chen, przedwcześnie zmarłej na początku 2020 roku wizjonerskiej artystki tańca współczesnego, założycielki Nai Ni Chen Dance Company.

Jeśli znajdziesz się w punkcie zwrotnym w swoim życiu, odwołaj się do symboliki żaby. Duch żaby pomoże ci dokonać zmian i transformacji, których potrzebujesz w sobie, a także oczyści twoje ciało, umysł i ducha. Zrozumienie ropuch i żab jest kluczem do metamorfozy życia.Symbolika żaby zawiera głęboką prawdę, transformację i zmianę. Żaba przechodzi przez różne etapy metamorfozy. A jako nasze zwierzę duchowe popycha nas do podobnych przemian. Pomaga nam połączyć się z naszymi emocjami i daje nam motywację do wyrzucenia negatywnej energii z naszego życia, ponieważ to duchowe zwierzę nie może współistnieć w toksycznym środowisku. Symbolika tego stworzenia jest obecne w wielu kulturach i ma również wiele znaczeń.

Jako podróżnik między lądem a wodą, symbolizuje związek tego stworzenia z Księżycem i życiem pozagrobowym, wywołując w ten sposób wiele powiązań z czarami, czarodziejami i magicznymi mocami. Od składnika eliksiru miłosnego, przez złą, demoniczną bestię po sympatyczny talizman na szczęście, żaba przybiera różne formy i kształty w różnych kulturach.

Ze względu na ich bliski związek z wodą, ropuchy są symbolem oczyszczenia i odnowy, a jako duch wydają się nam uzdrawiać nasz umysł, ciało i duszę.


"Przetopiony czas tamtych dni"

Tancerze: Karolina Klasa, Sebastian Wiertelak

Opowiada o stanie rzeczy który jest ponadczasowy. Mówi o wpływach osób walczących o władzę, chęci zdobywania jej poprzez zagłębianie się we własnego ego w akcie podboju nad drugim człowiekiem w okazywaniu wyższości.

Spektakl zachęca do porzucenia w ludziach, chęci zagarnięcia przez swoje ideologie innych. w zamian za to poszerza pojęcie społeczności jako jedności i całości, starając się zrozumieć ze każdy z nas jest równy i należy mu się odpowiednie miejsce budując struktury poprzez które, kształtuje się kultura silna sięgająca swoich korzeni.

Zrozumienie samego siebie poprzez taniec, wspomaga budowę stałej grupy jako solidny fundament bez sporów. Otwiera drogę poprzez zmysłowe poznanie świata i kieruje naszymi wyborami słuchając siebie w intuicyjnych wyborach czyli w wyborach naszego serca połączonego z wiedza czyli umysłem.

Wiedza to mądrość a intuicja uczuciami które dostrzegamy mocniej wraz z naszymi doświadczeniami. Nie jesteśmy sami kiedy kieruje nas cel do sięgania po lepszą jakość i polepsza jakość życia gdy łączymy się we wspólnej pracy.


„Sklejam złotem jedną z pokruszonych gwiazd”

Choreografia i wykonanie: Angelika Karal i Łukasz Zgórka

Spektakl powstał z inspiracji działalnością i dorobkiem artystycznym Śląskiego Teatru Tańca i Jacka Łumińskiego. Nowo powstały spektakl jest niejako archiwum żywym, w którym artyści połączyli to, czego jako tancerze doświadczamy obecnie z tym, jak wyobrażamy sobie i interpretujemy na nowo pracę Śląskiego Teatru Tańca.

Jako główny punkt odniesienia przyjęliśmy spektakl „Na krawędzi dnia i snu” w choreografii Jacka Łumińskiego, dlatego też fragmenty choreografii z tego spektaklu posłużyły nam jako cytaty w naszej pracy.


Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

autor:
zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ