koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359AMKL 75 lat
zmodyfikowano  12 dni temu

Co nucił Wiedeń, czym fascynował się Paryż?

CO jest GRANE » 7 474 wyświetleń od 16 września 2023

Katowice » Plac Wojciecha Kilara 1 » NA MAPIE

Program
André Previn
Trio na obój, fagot i fortepian
Jean Françaix
Trio na obój, fagot i fortepian
Heitor Villa-Lobos
Duet na obój i fagot W535
Ludwig van Beethoven
Trio na obój, fagot i fortepian op. 11

Wykonawcy
Alicja Matuszczyk – obój
Grzegorz Popławski – fagot
Dagmara Niedziela – fortepian

Słowo „Gassenhauer” oznaczało w czasach Beethovena melodię, którą nucą wszyscy, uliczny szlagier, o którego pochodzeniu dawno zapomniano. Temat finałowych wariacji Tria op. 11 pochodzi z popularnej w ostatnich latach XVIII wieku opery Josepha Weigla L’amor marinaro ossia Il corsaro. Kto o niej dziś pamięta?
Trio na obój, fagot i fortepian Jeana Françaix, napisane w 1994 roku, zdaje się spojrzeniem wstecz, na międzywojenny Paryż. Françaix przez całe życie był nieugięty w swoim neoklasycyzmie. Paryskiego ducha pragnął także przywołać w swoim Triu, napisanym w tym samym roku, André Previn, nawiązując do kompozycji Francisa Poulenca z lat 20.
Z gąszczu odniesień wyłania się jak samotna araukaria Duet na obój i fagot Heitora Villi-Lobosa z 1957 roku. Brazylijski twórca pokazuje w nim swój niezwykły kontrapunktyczny kunszt włączony w indywidualny styl.
Adam Suprynowicz

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  12 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ