koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
WRZESIEŃ POKTłumacz w muzeumCO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364YAMOTO 2024DBP PinakotekaKONGRES KULTURYAVATAR Nowe szaty królaPopiół i diament
zmodyfikowano  4 dni temu

Sol per te / Najpiękniejsze duety z oper Georga Friedricha Haendla

CO jest GRANE » 923 wyświetleń od 12 września 2024

Katowice » plac Wojciecha Kilara 1 » NA MAPIE

Wykonawcy
Olga Pasiecznik – sopran
Anna Radziejewska – mezzosopran
Krzysztof Garstka – dyrygent, klawesyn
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona

Program
Georg Friedrich Haendel
Concerto grosso op. 6 nr 5
Io t’abbraccio, duet Rodelindy i Bertarida z opery Rodelinda HWV 19 (akt II scena VII)
Sol per te, duet Flavii i Lepida z opery Silla HWV 10 (akt II scena VI)
Per le porte dell tormento, duet Rosmene i Tirinta z opery Imeneo HWV 41 (akt III scena ultima)
Concerto grosso op. 6 nr 12
Bramo aver, duet Ginevry i Ariodante z opery Ariodante HWV 33 (akt II scena XII)
Caro! Bella!, duet Kleopatry i Cezara z opery Giulio Cesare HWV 17 (akt III scena ultima)
Scherzano sul tuo volto, duet Almireny i Rinalda z opery Rinaldo HWV 7 (akt I scena VI)

Sol per te to najsłynniejszy, miłosny duet Flavii i Lepida z opery Georga Friedricha Haendla Silla – i tylko jeden z wielu słynnych duetów mistrza gatunku, które tego wieczoru zabrzmią w interpretacji znakomitych solistek: Olgi Pasiecznik i Anny Radziejewskiej oraz Zespołu Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona.

W emocjonującym Io t’abbraccio z opery Rodelinda tytułowa bohaterka wyznaje swoje uczucia do Bertarida, podobnie jak Kleopatra i Cezar w Caro! Bella! z opery Giulio Cesare, zaś w pełnym dramatyzmu duecie Per le porte dell tormento Rosmene i Tirinto stawiają czoła burzliwym namiętnościom w operze Imeneo. Tę ostatnią Haendel napisał na modłę komiczną: w stylu komedii muzycznej, w której dramatyczne dylematy między sercem a powinnością potraktował z przymrużeniem oka. To z kolei wpłynęło na muzykę – balansującą między patosem a żartobliwością, co w operach Haendla jest rzadkością. Program wieczoru uzupełnią znakomite kompozycje instrumentalne niemiecko-brytyjskiego mistrza baroku.

[Alexandra Kozowicz]

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  4 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ