Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2025Musica Tertii MilleniiKoncert PasyjnyPOKazujemy operę 2Summer Guitar Festival 2025Hiperobiekty
zmodyfikowano  miesiąc temu

Muzyka lekka jak piórko

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 081 wyświetleń od 12 września 2024

Katowice » Plac Wojciecha Kilara 1 » NA MAPIE

  • 3 kwietnia 2025, czwartek
    » 19:30

Dyrygent
Maciej Tomasiewicz

Wykonawcy
Łukasz Zimnik – flet
Karolina Stalmachowska – obój
Bartosz Pacan – klarnet
Krzysztof Fiedukiewicz – fagot
Krzysztof Tomczyk – waltornia
Tomasz Hajda – puzon
Piotr Nowak – trąbka
Michał Żymełka – perkusja
Rafał Zambrzycki – skrzypce
Aleksander Daszkiewicz – skrzypce
Maria Shetty – altówka
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Krzysztof Firlus – kontrabas
Piotr Sałajczyk – fortepian
Konrad Merta – akordeon

Program
Paul Hindemith
Kammermusik na wiolonczelę i 10 instrumentów op. 36 nr 3 
Benjamin Britten
Sinfonietta op. 1
Paul Hindemith
Kammermusik op. 24 nr 1

Paul Hindemith należy do najbardziej niedocenianych twórców XX wieku. Do takiego wniosku dojdzie każdy, kto posłucha jego skrzącej się pomysłami, lekkiej jak piórko, pogodnej Kammermusik op. 24 nr 1. Twórca fundamentów wykonawstwa historycznego, założyciel słynnego festiwalu muzyki współczesnej w Donaueschingen w swoim cyklu Muzyk kameralnych wcielił w życie dominujące w sztuce niemieckiej lat 20. ideały Nowej Rzeczowości: prostotę środków i komunikatywność. To swoista odmiana neoklasycyzmu, niesłusznie pozostająca w cieniu muzyki francuskiej czy rosyjskiej.

Trzecia Kammermusik (op. 36 nr 3) jest w istocie kameralnym koncertem wiolonczelowym, nawiązującym do muzyki baroku. Nie bez powodu zresztą cały ten cykl porównywano do Koncertów brandenburskich Bacha. Zaskakująco podobna w tonie, choć odwołująca się do klasycznej formy i niepozbawiona mocniejszych akcentów emocjonalnych jest Sinfonietta osiemnastoletniego zaledwie Benjamina Brittena, zapowiadająca już jego niezwykły talent.

Adam Suprynowicz

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  miesiąc temu
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ

loading