koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Jan de Weryhy-Wysoczański

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 063 wyświetleń od 1 stycznia 2007

Katowice » Uniwersytecka / Piastowska » NA MAPIE

  • 19 maja 2005, czwartek
    » 00:00

wystawa rzeĽby

W czwartek, 19 maja, w katowickim wieżowcu ALTUS rozpocznie się wystawa będ±ca czę¶ci± największej w Polsce ekspozycji prac Jana de Weryhy- Wysoczańskiego. "Epifanie natury w póĽno-nowoczesnym ¶wiecie" to zbiór ponad stu rzeĽb twórcy pracuj±cego w drewnie, na stałe mieszkaj±cego w Hamburgu. Pozostałe prace wystawiane s± w galerii Szyb Wilson.

Katowicka wystawa to trzeci kontakt artysty z polsk± publiczno¶ci±. RzeĽby Jana de Weryhy-Wysoczańskiego prezentowane były również w galeriach USA, Belgii, Niemiec, Szwajcarii. W 1998 roku artysta został laureatem I nagrody, Prix du Jury Salonu Wiosennego w Luksemburgu. Stałym miejscem ekspozycji prac absolwenta gdańskiej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych jest galeria Ausbesserungswerk w Hamburgu.

Ze względu na rekordow± liczbę obiektów jak również możliwo¶ć zaprezentowania dorobku artysty możliwie najszerszej publiczno¶ci, ekspozycja prezentowana jest w dwóch miejscach: w atrium wieżowca ALTUS oraz w galerii Szyb Wilson. To okazja spotkania z intryguj±c± twórczo¶ci±, której podstawowym tworzywem jest drewno, w dwóch skrajnie odmiennych miejscach. Wnętrze najnowocze¶niejszego na ¦l±sku wieżowca oraz postindustrialna hala opuszczonej kopalni to „dwie twarze regionu”. Ich zderzenie z uniwersalnym i ponadczasowym tworzywem rzeĽb zapewnia dodatkowe doznanie estetyczne.

Moja artystyczna koncepcja polega na procesie zgłębienia istoty drewna jako materiału, zrozumienia jego struktury – mówi Jan de Weryha-Wysoczański - Interesuje mnie stopień możliwo¶ci ingerencji w drewno w takiej mierze, by nie utraciło ono poprzez to niczego ze swej własnej tożsamo¶ci.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ