koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  11 lat temu

Artcube

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 108 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 18 października 2005, wtorek
    do: 31 grudnia 2005, sobota

Potrzeba sztuki

Akcja społeczna "ARTCUBE - potrzeba sztuki" opracowana przez warszawską Galerię Program, a realizowana wspólnym wysiłkiem wielu mediów, przy wsparciu ze strony Mecenasa - Deutsche Bank, ma wzbudzić zainteresowanie młodych ludzi sztuką i zachęcić do jej kolekcjonowania. Akcja promuje również ważnych polskich twórców sztuki współczesnej. Przedmiotem akcji jest obiekt kolekcjonerski: zestaw 12 kostek (co miesiąc jedna, przez cały rok) wytworzonych technikami drukarskimi na tworzywie sztucznym, zaprojektowanych przez 12 artystów z różnych dziedzin sztuki. W projekcie weźmie udział 12 ambitnych non-profitowych galerii w Polsce, w których to będzie dystrybuowana kostka (w cenie 30 zł + vat w cyklu miesięcznym). Finał akcji zwieńczy w czerwcu 2006 roku uroczysta Gala, podczas której nastąpi m.in. wręczenie sygnowanych przez artystów opakowań pudeł przeznaczonych na 12 kostek, a także zaprezentowane zostaną wszystkie zebrane komplety kostek, tworzące pełnowartościową kolekcję. Ponadto rozlosowana zostanie nagroda ufundowana przez firmę MUSTANG: dwuosobowa wycieczka do Londynu ze zwiedzaniem TATE GALLERY.

www.artprogram.art.pl

ARTCUBE - potrzeba sztuki

ARTYŚCI: Kuba Bąkowski, Karol Radziszewski, Katarzyna Górna, Marzena Nowak, Zygmunt Rytka, Bożenna Biskupska, Tatiana Czekalska & Leszek Golec, Łódź Kaliska, Agnieszka Kalinowska, Paweł Susid, Zbigniew Libera, Bettina Bereś

PARTNERZY: Deutsche Bank, agencja reklamowa G7, OMD Poland, New Age Media, ITI Film Studio, EMPIK, Mustang, Panavision Polska, Film Illumination, Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, The Chimney Pot, Kodak Polska, Postmeridian, Klimex, THC Productions.

PATRONAT MEDIALNY: 4 FUN TV, Radiostacja, Aktivist EXKLUSIV, Architektura&Biznes, Art&Business, Arteon, Artinfo.pl, Café Magazyn, Dosdedos, EXIT, Gazeta Studencka, Magazyn Młodych i Dynamicznych, Max Magazine, Relaz.pl.

GALERIA PROGRAM: Aneta Marcinkowska-Muszyńska (Dyrektor artystyczny), Marcin Muszyński (pomysłodawca), Ewelina Lisik (Kierownik projektu)

Gra o sztukę

Główną bohaterką zorganizowanej akcji "Artcube" jest malutka,

sześcienna kostka o boku mniej więcej 8 cm. Mimo swej niepozornej postury ma szansę udowodnić, że sztuka jest integralną częścią praktyk społecznych i życia w ogóle. I że w związku z tym jest potrzebna, że ma sens.

W skład pełnego "zestawu" wchodzi 12 kostek zaprojektowanych przez 12 ważnych polskich artystów, reprezentujących różne dziedziny sztuki i pokolenia. Kolejne kostki pojawiać się będą na rynku co miesiąc, w nakładzie 250 egzemplarzy, za każdym razem w innej galerii i w innym mieście. Jedna kostka kosztować będzie 30 złotych plus VAT, czyli w sumie 36 złotych. To mniej więcej tyle, co tania płyta CD lub budżetowe wyjście do knajpy. Kupić je będzie można w ilości nie większej niż 5 sztuk na raz. I tylko osobiście - nie da się ich dostać po znajomości ani zamówić wysyłkowo. Trzeba będzie zadzwonić, umówić się w galerii i pojechać lub poprosić znajomych w tym mieście. kto zbierze 12 kostek, dostanie pudełko z podpisami wszystkich 12 artystów i stanie się pełnoprawnym właścicielem kompletnego dzieła sztuki. Będzie ono jeszcze bardziej wartościowe, gdy określona ilość zgromadzonych zestawów zostanie ponumerowana, opatrzona katalogiem, i wystawiona w prestiżowej galerii.Takiego obiektu nie powstydzi się żadne muzeum ani prywatny kolekcjoner na świecie.

Najważniejszym odbiorcą małego sześcianu jest młodzież w wieku 19-25 lat. To publiczność najbardziej otwarta, wrażliwa i przyszłościowa, choć zarazem najbardziej ograniczona, jeśli chodzi o możliwości finansowe kolekcjonowania dzieł sztuki. Akcja "Artcube" ma szansę skutecznie obejść te trudności, które uniemożliwiają młodym ludziom, osobiste obcowanie z dziełem. Dzięki kostce będą oni mogli posmakować gryw sztukę. Jak? Mechanizm jest prosty. Niski nakład i dystrybucja w ważnych galeriach stworzą atmosferę artystycznego "snobizmu". W połączeniu z intensywną akcją reklamową zabawa w kostki stanie się po prostu trendy. Moda na "potrzebę sztuki" przyjdzie za tym niezauważalnie.

Udostępniając swoją przestrzeń dla promocji akcji, media odegrają niewątpliwie kluczową rolę w procesie włączania młodych ludzi do kultury. Moda na kostki wyzwoli w uczestnikach akcji twórczą energię; pozytywnie skanalizowany snobizm popchnie ich do działania. Nabycie kolejnej kostki, czyli kolejnego elementu składającego się stopniowo na pełne dzieło, oznaczać będzie przecież wyprawę do innego miasta, odwiedziny być może nieznanej dotychczas galerii i zapoznanie się z jej dorobkiem. Poza oczywistą promocją ośrodków artystycznych, stwarza to niepowtarzalną szansę na rozwój kompetencji kulturowych młodej publiczności. Na edukację tym atrakcyjniejszą, że żywą i autentyczną, zapewniającą ciekawe i rzeczywiście absorbujące doświadczenia. Zaangażowanie się w pogoń za kostką pogłębi wiedzę o artystach i sztuce. Stanie się praktycznym ćwiczeniem umiejętności obcowania z dziełem: pozwoli dostrzec, że sztuka może być zarówno zabawą, jak i prezentem, przedmiotem refleksji, czy wartościowym obiektem. A to może się przyczynić do rozwoju wciąż w Polsce nieoczywistego nawyku kolekcjonowania. Bo akcja nie kończy się w momencie zakupu kostki w galerii. Pierwsza transakcja "zaledwie" otwiera szerokie pole do następnych działań: wymiany egzemplarzy pomiędzy graczami, publikowania w Internecie informacji o dotychczas zgromadzonych zbiorach, czy dyskusji na temat ich możliwych zastosowań. Tym sposobem działanie artystyczne stanie się podstawą żywej, dynamicznej wspólnoty komunikacyjnej, ujawniając swój potencjał budowania i wzmacniania więzi społecznych.

Ideą akcji "Artcube" jest swoiste rozprzestrzenienie potrzeby sztuki. Skromny sześcian jest bowiem w stanie rozbić stereotypowe wyobrażenia na jej temat i dowieść, że sztuka polska nie ogranicza się do Warszawy, że liczą się w niej nie tylko uznane nazwiska, i że nikt nie musi być pokrzywdzony w dostępie do niej ze względu na swoje miejsce zamieszkania. Galerie spoza stolicy realizują równie interesujące i nowatorskie projekty, co instytucje ulokowane centralnie. Kostka zaprojektowana przez młodego Karola Radziszewskiego ma tak samo wysoką wartość, jak sześcian urodzonego w 1947 roku i już uznanego Zygmunta Rytki. A w wyścigu po kolejne "cuby" każdy obywatel Polski ma równe szanse.

Mimo swej lekkości i swoistej żartobliwości, akcja "Artcube" w niczym nie ustępuje kampaniom poświęconym trudnym problemom społecznym. Zabawa w kostki to bardzo poważna gra o kulturę.

Sztuka inwestowania. Inwestowanie w sztukę.

Deutsche Bank - światowy symbol długoletniej tradycji w tworzeniu innowacyjnych strategii finansowych - swoją rolę społeczną upatruje przede wszystkim w zaangażowaniu w akcje o charakterze naukowym i kulturalnym. Deutsche Bank jako mecenas sztuki patronuje wielu przedsięwzięciom na całym świecie.

Deutsche Bank rozpoczął tworzenie kolekcji dzieł sztuki współczesnej w 1970 roku w myśl idei "Art at worką, czyli sztuka w miejscu pracy. Realizacjš tego pomysłu było wprowadzenie grafik, obrazów oraz rzeźb do biur i sal Obsługi Klienta tak, aby z jednej strony wspierać i promować młodych współczesnych artystów, z drugiej zaś dać Klientom i Pracownikom banku możliwość stałego obcowania ze sztuką. W ten sposób powstała największa na świecie, licząca ponad 50 tysięcy prac, kolekcja dzieł sztuki zgromadzona przez jedną firmę (Deutsche Bank Art: www.deutsche-bank- kunst.com ).

Szczególną rolę w promowaniu sztuki odgrywa założona w 1995 roku Fundacja Kultury Deutsche Bank, która od początku swojego istnienia, na finansowanie sześciuset projektów na całym świecie, przeznaczyła sumę ponad 25 milionów EUR. Celem Fundacji jest wspieranie różnorodnych wydarzeń artystycznych. Znakomitym przykładem działalności Fundacji Kultury są ekspozycje światowej sławy artystów, przygotowywane we współpracy z amerykańską Fundacją Solomon R. Guggenheim. Wystawy odbywają się w Berlińskim Muzeum Deutsche Guggenheim cztery razy w roku.

Bardzo ważny aspekt działalności Deutsche Bank to promowanie przedsięwzięć będących efektem inicjatywy młodych ludzi, ich samodzielności, kreatywności i indywidualizmu - w tym celu powstała Fundacja im. Alfreda Herrhausena.

Kontynuacją tych działań jest zaangażowanie Deutsche Bank jako Mecenasa w projekt "ARTCUBE - Potrzeba sztuki", którego ideą jest promowanie sztuki współczesnej wśród młodych odbiorców przy wykorzystaniu niekonwencjonalnych środków.

Pomysł stworzenia oryginalnych dzieł - kostek zaprojektowanych przez znanych polskich artystów, dostępnych dla każdego, ma szansę zmienić postrzeganie sztuki jako czegoś wyłącznie elitarnego. Warto podkreślić, że w tym ujęciu sztuka niesie ze soba nie tylko wartości intelektualne, ale jest też formą inwestycji - mówi Janna Izdebska, Dyrektor Marketingu Deutsche Bank PBC.

INSTRUKCJA ARTCUBA

ZASADY OGÓLNE

  • ARTCUBY powstają co miesiąc, przez cały rok
  • co miesiąc projektuje je inny artysta
  • są dystrybuowane w dwunastu różnych galeriach i miastach
  • posiadają niezmienną cenę 36 zł
  • posiadają limitowany nakład 250 sztuk
  • zestaw ARTCUBÓW stanowi dwanaście kostek wszystkich artystów biorących udział w akcji
  • każdy zebrany zestaw ARTCUBÓW po zgłoszeniu do organizatora otrzyma swój numer kolejny (wg. zgłoszenia) a jego właściciel otrzyma nieodpłatnie pudełko z podpisami artystów.

ZASADY KOLEKCJONOWANIA I WYMIANY

  • ARTCUBA można kupić bezpośrednio TYLKO w wytypowanych Galeriach
  • jest sprzedawany w maksymalnej ilości 5-ciu sztuk na osobę
  • informacje o wyznaczonych galeriach dostępne są na stronach ARTCUBE.PL ok. 20-go każdego miesiąca
  • przy zakupie wymagana jest identyfikacja kupującego w zakresie: pseudonim użytkownika (nick) lub inna nazwa własna, adres mailowy lub telefon (numer gadu-gadu) oraz miasto. Zebrane dane umożliwią informowanie przez organizatora innych osób o możliwości wymiany artcubów oraz dla publikacji na stronach ARTCUBE mapy kostek i ogłoszeń o posiadanych kostkach.

ZASADY UCZESTNICTWA W AKCJI

  • w akcji można uczestniczyć na kilku płaszczyznach opublikowanych w Internecie na www.artcube.pl
  • forum wymiany kostek - następuje tu publikowanie informacji o osobach chcących dokonać wymiany, sprzedaży lub zakupu (uwaga! czynne od połowy sierpnia!!! - na razie działa na zasadzie wspólnego forum)
  • forum zastosowań kostek - następuje tu publikowanie informacji o różnych zastosowaniach ARTCUBÓW z możliwością publikowania fotografii, gdzie organizator zastrzega sobie prawo do niepublikowania wszystkich nadesłanych zdjęć bez podania przyczyny oraz zastrzega sobie prawo do używania nadesłanych materiałów wizualnych i wypowidzi w celach promocji akcji (uwaga! czynne od połowy sierpnia!!! - na razie działa na zasadzie wspólnego forum)
  • forum dyskusyjne - następuje tu publikowanie wszelkich informacji związanych z akcją i komentarze uczestników
  • forum mapa - każda z kostek po podaniu nicka, maila i miejsca zamieszkania uczestnika akcji zostanie zamieszczona na mapie na stronach w Internecie.
  • wystawa - każdy z zebranych zestawów ARTCUBÓW po zgłoszeniu weźmie udział w wystawie końcowej akcji ARTCUBE.

ZASADY KONKURSU

  • konkurs odbędzie się w czerwcu 2006 roku
  • każda z osób, która zdobędzie zestaw ARTCUBÓW może wziąć udział w konkursie
  • w konkursie mogą brać udział osoby pełnoletnie lub niepełnoletnie za zgodą opiekuna
  • do konkursu mogą przystąpić osoby, które okażą się organizatorowi pełnym zestawem 12 ARTCUBÓW oraz wyrażą zgodę na wystawienie ich na wystawie końcowej
  • zgłoszenia należy przesyłać mailem na adres: konkurs@artcube.pl
  • termin zgłaszania mija 15 maja 2006 roku
  • nagrodą główną w konkursie jest dwudniowa wycieczka dla dwóch osób do TATE GALLERY W LONDYNIE, którą organizator zorganizuje do końca 2006-go roku
  • organizatorzy i pracownicy galerii oraz ich rodziny nie biorą udziału w losowaniu nagrody
zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ