koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Głuchy telefon

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 654 wyświetleń od 10 maja 2007
  • od: 17 maja 2007, czwartek
    do: 18 czerwca 2007, poniedziałek

Wystawa prac studentów katowickiej ASP

miejsce: Galeria 5

wernisaż: 18 maja 2007 r., godz. 17.00

Wystawa prac studentów katowickiej ASP z pracowni rysunku Lesława TetliPawła Mendrka.

artyści:

  • Joanna Zdzienicka
  • Tobiasz Cechowicz
  • Agnieszka Roik
  • Ewelina Tabor
  • Szymon Kobylarz
  • Michał Kotula
  • Lukasz Jastrubczak
  • Wojciech Krywult
  • Magda Kuwak
  • Wojciech Skrzypiec
  • Erwina Ziomkowska

Każdy z nas zna grę polegającą na przekazywaniu, szeptem (na ucho), kolejnym osobom jakiejś wiadomości. W zależności od warunków w jakich to się odbywa (cisza, hałas), rodzaju informacji (prosta, złożona) oraz od ilości uczestników zabawy, treść informacji w większym lub mniejszym stopniu zmienia się. Przefiltrowana przez słuch, pamięć, skojarzenia i wrażliwość kolejnych uczestników ulega przekształceniom, nabiera nowych, często zaskakujących znaczeń. Postanowiliśmy sprawdzić w jaki sposób idea gry w GŁUCHY TELEFON przekłada się na formę plastyczną.

Zaczęliśmy od przeprowadzenia gry. Po losowaniu kolejności, przekazywaliśmy sobie dosyć skomplikowaną myśl, zaczerpniętą z „Lapidariów” Krzysztofa Kapuścińskiego. W ten sposób, każdy z uczestników „posiadł” własną wersję „myśli”. Zapamiętana i zapisana przez kolejne osoby stanowi punkt wyjścia do interpretacji plastycznej.

Wystawa ma pozwolić przeanalizować jak wraz z treścią kolejnych „myśli” zmienia się forma plastyczna. Ciekawi nas, czy uda się zaobserwować jakąś ciągłość w prezentowanych pracach - ewolucję, akcję, interakcję - jak w grze ze słowami.

Ma temu pomóc bardzo określony sposób prezentacji - prace ułożone w jednym ciągu, przy zachowaniu kolejności z gry. Aby to osiągnąć narzuciliśmy jeden z wymiarów. Wysokość pracy ma mieć 1m, przy dowolnej szerokości i głębokości (prace mogą być przestrzenne). Ograniczenie wysokości pozwoli na prezentację prac w formie fryzu, filmu poklatkowego, co w naszym przekonaniu oddaje idę tej gry, a jednocześnie pozwoli w łatwy sposób zaobserwować ewolucję formy plastycznej. Sami jesteśmy ciekawi rezultatu. Integralną częścią wystawy będzie film- zapis losowania i samej gry.

Lesław Tetla

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ