koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  7 lat temu

YARON HERMAN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 775 wyświetleń od 25 września 2007
  • 10 października 2007, środa
    » 20:00

solo piano

Yaron Herman urodził się 12 lipca 1981 roku w Tel-Avivie, naukę gry na fortepianie zaczął dość późno bo w wieku 16 lat. Jego nauczycielem był Opher Brayer znany ze swych metod nauczania opartych na filozofii, matematyce i psychologii. Dwa lata po rozpoczęciu nauki Yaron otrzymał Kimon Prize w kategorii „Junior talent”.

Debiut Yarona oceniony został jako coś niezwykłego w całej historii muzyki i pianistyki, okrzyknięty został jedną z najbardziej zadziwiających i olśniewających rewelacji. W jego grze zachwycało połączenie precyzji i wybitnej inteligencji. Herman zaczął coraz częściej występować w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Izraela, takich jak The Tel-Aviv Museum, The Tel-Aviv Cinematek, The Camelot, Givatim Theatre, Beit Lesin Theatre, Einav Center.

Mając 19 lat wyjechał do Bostonu, zaproszony przez Berkley College School of Music. Ale ten młody człowiek, wciąż żądny wiedzy i odkryć, nie znalazł jednak nic inspirującego w systemie nauczania opartym na współzawodnictwie odbywającym się kosztem samorealizacji. Po dwu miesiącach zdecydował się wrócić do Tel-Avivu. Po drodze zatrzymał się w Paryżu. Pierwszego popołudnia w stolicy Francji spotkał muzyków odbywających jam, następnego dnia podpisał kontrakt. Od tamtego czasu nie opuszcza na długo Paryża. Jego debiut to czas potyczek, zmian muzycznych, które umożliwiły mu wyrobienie sobie dobrej marki i zdobycie uznania na paryskiej scenie muzycznej. Zadziwiał swoim młodym wiekiem, talentem, pasją. Szybko wprawił wszystkich w podziw i zdziwienie. Trofeum „New Talents“ jazzowego klubu Sunside zostało przyznane mu jednogłośnie.

W wieku 21 lat wydal swój pierwszy album dla prestiżowej wytworni Sketch (album został wyprodukowany przez równie utalentowanego Philippe Ghielmetti). Na albumie zatytułowanym „TAKES 2 TO KNOW 1”, razem z Hermanem występuje jego akompaniator i przyjaciel z dzieciństwa, perkusista Sylvian Ghio. Jeszcze raz układ „fortepian plus perkusja“ zadziwiły, zaskoczyły i zdobyły jednogłośne uznanie mediów. Album znalazł się na play – liscie TSF i zdobył wyróżnienie „Coup de Cour“ na France Info, koncert prezentujący płytę został nadany przez telewizję France Musiques, video clip z jego muzyką był nadawany 4 razy na dobę przez TV Mezzo. Zaraz potem zwróciły się do Yarona wielkie wytwornie, a on przeciwstawił się ich kampaniom reklamowym, marketingowym i promocyjnym, stawiając tylko na swoja muzykę. I tym m.in. uwiódł wymagająca paryską prasę.

Gdy zapytano o wrażenie jakie wywołało to cudowne dziecko muzyki, Georges’a Avakian’a, producenta davisowkiego „Kind of Blue” i wczesnych nagrań Jarretta, odparł „Yaron jest czymś prawdziwym”.

Jeszcze bardziej zaskakująca jest głębia muzycznych poszukiwań Yarona. Eksploatuje teorię muzyki i improwizacji nazywaną „Real Time Composition”, z którą zapoznał się na gościnnych wykładach Laureata Cugny na Sorbonie, analizuje muzykę swoich mistrzów, zwłaszcza Jarretta, Paula Bley, John’a Coltrane’a, Lennie Tristano, stawiając równie wysoko Bacha jak tradycyjny folk i pop ( Bjork, Beasty Boys). W wieku 23 lat, młody pianistyczny geniusz, odbył trasę koncertową po Europie, gdzie wystąpił zarówno solo, jak i w duecie. Yaron Herman w harmoniczny sposób przedstawił zafascynowanej i pełnej podziwu dla tego niezwykle utalentowanego muzyka, publiczności, swoje koncerty i wykłady. W ciągu zaledwie kilku lat Yaron studiował grę na fortepianie, został jednym z najbardziej uznanych muzyków i wykładowców, nagrał niesamowity album, otrzymał wiele nagród, zyskał uznanie swoich współczesnych i mediów. A na koniec dodajmy jeszcze: jego regularne trasy koncertowe po Europie pozwoliły umocnić mu jego styl i muzykę, a efekt jest doskonały.

źródło: Agencja Artystyczna PARADAM

bilety:

30 zł

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ