koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

ODWOŁANY! "Koszt życia” - spektakl Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego.

Rybnik »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 599 wyświetleń od 21 października 2020
  • 15 listopada 2020, niedziela
    » 18:00

W związku z najnowszymi zaleceniami sanitarnymi w Polsce spektakl "Koszt życia" w dniu 15 listopada zostaje odwołany. O nowym terminie poinformujemy wkrótce.

Spektakl w ramach programu TEATR POLSKA 2020. Czas trwania - 2 h, 15 min. Bilety - 15 zł dostępne na: www.dkchwalowice.pl/kup-bilet.html oraz w Kasie DK Chwałowice tel. 32 4216222 w.39, dkchwalowice.kasa@gmail.com.

Cztery osoby. Dwie opowieści. Jedna cena. Życie Eddiego i Ani od pewnego czasu zmieniło się nie do poznania. Może i wcześniej losy ich małżeństwa nie układały się jak w serialu, ale przynajmniej oboje byli samodzielni. Dziś tylko jedno z nich ma ten przywilej… John to młody i ambitny mężczyzna, który odnosi kolejne sukcesy. W codziennym życiu nie potrafi jednak poradzić sobie z najprostszymi czynnościami. Dlatego w jego mieszkaniu pojawia się Jess, która potrzebuje nieco dorobić…

„Koszt życia” Teatr Śląski - teaser: https://www.youtube.com/watch? v=gQ5f01MZTpM&feature=emb_logo.

Nagrodzony Pulitzerem tekst Martyny Majok „Cost of Living” to opowieść o przeszywającej samotności, dotkliwszej tym bardziej, że doświadczanej w obecności drugiej osoby. Jego pierwsze polskie wystawienie przygotowała Małgorzata Bogajewska, która za pomocą swojej adaptacji pyta, co tak naprawdę znaczy „niepełnosprawność”. Czy jest to tylko kolejna z krzywdzących etykiet? A może każde z nas doświadcza jej na sobie, w innym aspekcie codziennego życia, często nie zdając sobie z tego sprawy? Czy bohaterki i bohaterowie tej opowieści mierzą się raczej z czyjąś, czy może jednak ze swoją niepełnosprawnością? „Koszt życia” to niezwykle intymna i poruszająca opowieść o sile, ale i bezradności, o miłości, ale i samotności - przede wszystkim jednak o nadziei.

Żyję w trzech światach - wywiad Jacka Cieślaka z Martyną Majok w piśmie Teatr: http://www.teatr-pismo.pl/ludzie/2173/zyjewtrzech_swiatach/. Dziewczyna z Pulitzerem - sylwetka Martyny Majok w polskim „Voque”: https://www.vogue.pl/a/martyna-majok-dziewczyna-z-pulitzerem.

Premiera sztuki „Koszt życia” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej miała miejsce 20.09.2019 r. na Scenie Kameralnej Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego w Katowicach www.teatrslaski.art.pl. Obsada: Mateusz Znaniecki - Eddie, Karina Grabowska - Ani, Aleksandra Przybył - Jess, Kamil Suszczyk - John oraz Przemysław Pankiewicz -muzyka na żywo. Realizatorzy: Martyna Majok - tekst, Joanna Jaśko-Sroka - scenografia i kostiumy, Karina Grabowska - asystentka reżyserki, Szymon Wróblewski - tłumaczenie, Barbara Dudek - inspicjent, sufler, Dariusz Pawelec - reżyseria światła, Waldemar Janiszek, Tomasz Wustrau - realizacja światła, Marek Skutnik - realizacja dźwięku, Alicja Dłubis - konsultacja rehabilitacyjna.

Recenzje: Emocje i uczucia postaci rosną, pęcznieją, czasem wybuchają na zewnątrz, częściej wrą, ale nie wydobywają się na wierzch. Na styku kalekiego słowa i milczenia budowana jest też zażyłość i intymność, jaka rodzi się z biegiem czasu między parami. Od aktorów zależy, jak wiele z tych psychologicznych niuansów i skomplikowanych zależności odbierze widz. Czwórka wykonawców z zespołu śląskiego w sposób bardzo przekonujący i emocjonalny stworzyła swoje postacie. /Katarzyna Flader-Rzeszowska, Teatr/. Zarówno autorka, jak i reżyserka, skutecznie unikają pułapki "poprawności", czyli podziału na Biedne Ofiary i Resztę Świata. W tym przedstawieniu cała czwórka to są po prostu ludzie; z taką samą dawką wad i zalet. Różni ich fizyczność, ale nie sposób odczuwania emocji. Ich relacje są skomplikowane, jednak potrzeba bliskości i smutek samotności - takie same. Chorzy nie są tu lepsi, bo chorzy, a zdrowi nie są odporniejsi na ciosy, bo zdrowi. Jedni i drudzy tak samo cierpią, bywają jednakowo złośliwi, jednakowo potrafią się cieszyć i mają podobne chwile słabości. Przez tę trudną drogę interpretacyjną Bogajewska i aktorzy przechodzą z ogromnym zaangażowaniem. /Henryka Wach-Malicka, Dziennik Zachodni/.

Celem programu TEATR POLSKA www.teatrpolska.pl jest ułatwianie dostępu do oferty polskich teatrów poprzez zwiększanie ich mobilności i umożliwienie prezentacji spektakli w ośrodkach mających utrudniony dostęp do kultury. W ramach programu teatry instytucjonalne, samorządowe instytucje kultury i organizacje pozarządowe otrzymują dofinansowanie prezentacji przedstawień w miejscowościach, w których nie ma teatru instytucjonalnego. Program TEATR POLSKA jest organizowany od 2009 roku przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego www.instytut-teatralny.pl ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ