koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

O!PLA IV Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 811 wyświetleń od 17 marca 2016
  • 23 marca 2016, środa
    » 10:00

O!PLA IV Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji > 21 marca – 15 maja 2016

STUDYJNA

DOBRY DZIEŃ (2015, 6’15”), Filip Grudziel (Studio Munka / Inguin Studio) DOM (2015, 14’22”), Agnieszka Borowa (FUMI Studio) DRUCIANE OPRAWKI (2014, 14’), Bartosz Kędzierski (Studio KINESKOP) KREATURY (2015, 10’), Tessa Moult-Milewska (Studio Munka / WJTem) MAGICZNY LAS (2016, 3’45”), Artur Marcol (Panoptiqm Studio) SIGNUM (2015, 13’54”), Witold Giersz (Studio Animacji Witold Giersz) SPRAWA MOCZARSKIEGO (2015, 5’09”), Tomasz Siwiński (FUMI Studio / Fundacji im. Kazimierza i Zofii Moczarskich) TA CHOLERNA NIEDZIELA (2014, 16’09”), Przemek Kotyński (Studio Produkcyjne ORKA)


DOBRY DZIEŃ (2015, 6’15”), Filip Grudziel (Studio Munka / Inguin Studio) // T.: animacja rysunkowa //

Czarno-biały, rysowany poklatkowo, animowany film Dobry dzień to próba pokazania burzliwego charakteru procesu twórczego, uświadomienia niezwykłości doznań targających autorem, wielorodności zdarzeń wiodących do pożądanego momentu ziszczenia.

DOBRYDZIENA Good DaystillADOBRY DZIEŃA Good Day dir. FILIP GRUDZIELFilip Grudziel – Ur. w Radomiu. Zajmuje się animacją rysunkową, grafiką, komponowaniem muzyki, postprodukcją obrazu. W okresie studenckim stworzył kilka samodzielnych animacji: Wśród nocnej ciszy, Kochana mamo, Bywa za późno. Tworzy krótkie animowane formy, wizualizuje utwory muzyczne.


DOM (2015, 14’22”), Agnieszka Borowa (FUMI Studio) // T.: animacja rysunkowa //

Dom jest miejscem. Rodziną. Historią. Relacjami. Dom jest wspomnieniem, które kształtuje człowieka. Może snem? To jest historia dziewczyny, która wraca do Domu. Ta wizyta sprowadza na nią nawałnicę chaotycznych, trudnych wspomnień. Bez zmierzenia się z nimi, nie opuści domu. Czym jest jej Dom? Czy można to zmienić?

DomAgnieszka_BorowaAgnieszka Borowa urodziła się w 1983 roku w Olsztynie. W 2007 roku uzyskała dyplom magistra sztuki na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie, a w 2015 roku na kierunku Film Animowany i Efekty Specjalne w Szkole Filmowej w Łodzi. Laureatka i uczestniczka krajowych i międzynarodowych festiwali filmowych.


DRUCIANE OPRAWKI (2014, 14’), Bartosz Kędzierski (Studio KINESKOP) // T.: animacja lalkowa //

Para staruszków Aniela i Konstanty wiodą spokojne życie we dwoje. Ona oddaje się robótkom ręcznym – on z wielkim zapałem pracuje nad pewnym wynalazkiem. Choć ich codzienność wydaje się nadzwyczaj uporządkowana w ich życiu wyraźnie czegoś brakuje. Zmiana, którą przyniesie niecodzienny wynalazek pozwoli im na odkrycie zupełnie nowej perspektywy. Lalkowa animacja Bartosza Kędzierskiego to wzruszająca historia o samotności, tęsknocie i ludzkim przywiązaniu.

DRUCIANEDRUCIANE OPRAWKI_KĘDZIERSKI Bartosz Kędzierski – reżyser, scenarzysta i montażysta, absolwent reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest autorem popularnego serialu „Włatcy móch”, na podstawie którego powstał także film pełnometrażowy. Kędzierski pracuje także w branży reklamowej.


KREATURY (2015, 10’), Tessa Moult-Milewska (Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Studio Munka / WJTem / Indemind) // T.: animacja sylwetkowa //

Groteskowa historia o miłości. Karykaturalni bohaterowie Harold i Matylda, stawiają czoła społecznemu ostracyzmowi i podejmują nieudolne próby manipulacji swoim obscenicznym wizerunkiem. Surowa w formie animacja wycinankowa inspirowana twórczością Roalda Dahla, Lotte Reiniger i Edwarda Goreya wprowadza widza w nieprzewidywalny i eklektyczny świat mrocznej wyobraźni, ostatecznie pozostawiając go z pytaniem: kim właściwie są tytułowe Kreatury?

Kreatury 4Tessa w Polskim Radiu po nagraniachTessa Moult-Milewska – reżyserka animacji stop-motion, absolwentka Akademii Filmowej Miroslava Ondricka (FAMO) w Czechach. Urodzona 1.02.1990 w Welwyn Garden City, UK, lecz wychowana w Polsce. W 2014/2015 zamieszkała na Javie w ramach rocznego stypendium Rządu Indonezyjskiego. W poszukiwaniach nie przywiązuje się do jednej techniki animacji, choć jej ulubioną jest animacja lalkowa. Zwyciężczyni głównej nagrody w konkursie TVP 1 “Dolina Kreatywna” w 2014 roku.

LAUREATKA SREBRNEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2014 ZA FILM „PAJĄK I MUCHY”


MAGICZNY LAS (2016, 3’45”), Artur Marcol (Panoptiqm Studio)

MAGICZNY LAS to krótka historia o urokach i pokusach zaczarowanego lasu. Główni bohaterowie, szalona i nieposkromiona Wiewiórka zaprasza swojego przyjaciela Zająca do przeżycia niezapomnianej przygody w tytułowym lesie.. Bohaterowie oddają się zupełnie pokusom zaczarowanego lasu, lecz sielanka i radość w pewnym momencie dobiega końca a ich przyjaźń zostaje wystawiona na próbę. MAGICZNY LAS to gorzka historia w lukrowej polewie, opowieść o wyborach i sile pożądania.

MF2ArturArtur Marcol – absolwent Akademii Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi z tytułem Magistra Sztuk na kierunku Grafika, specjalizacja 3D i animacja. Od kilku lat z sukcesem rozwija swoje umiejętności współpracując z takimi studiami jak Alien FX, Platige Image czy Fumi Studio. Ma na swoim koncie wiele produkcji reklamowych, jak również udział przy realizacji form filmowych. Doświadczenie zdobywał realizując animacje przy filmach takich jak: 2011 – Fumi Studio – „Ballada o bezimiennym Joe“ 2011 – Fumi Studio – „Drwal“ 2010 – Fumi Studio – „Mali blokersi. Chcemy wielkie dzieło pacnąć.“ W 2011 roku we współpracy ze studiem Fumi, rozpoczął prace nad swoim pierwszym w pełni autorskim filmem o tytule roboczym „MVP”. Obecnie Artur na stałe współpracuje i tworzy Studio Panoptiqm. Studio to jest również miejscem realizacji filmu „Magic Forest“. Jego animacje zostały docenione w organizowanym przez Animation Mentor konkursie o nazwie „11 Second Club“, gdzie w czerwcu 2012 roku zdobył trzecie miejsce w konkursie na najlepszą animację oraz pierwsze w sierpniu 2015. Obecnie Jest studentem warszawskiej szkoły filmowej na reżyserii podyplomowej.


SIGNUM (2015, 13’54”), Witold Giersz (Studio Animacji Witold Giersz) // T.: animacja rysunkowa na skale //

Film „Signum” jest impresją na temat malarstwa jaskiniowego – sztuki manifestującej się w dziełach o niepowtarzalnej ekspresji, operującej prostymi a zarazem niezwykle wyrafinowanymi środkami wyrazu. Jest zapisem doznań w zetknięciu z kulturą plastyczną naszych przodków, z pierwszymi próbami ożywienia martwych rysunków i malowideł.

SIGNUM_DSC0945 Witold Giersz, urodzony w 1927 roku, artysta plastyk, scenarzysta i reżyser filmów animowanych, absolwent wydział reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Jest autorem około sześćdziesięciu filmów, zrealizowanych w różnych technikach animacji, m.in „Mały western”, „Czerwone i czarne” czy „Koń”. W uznaniu swojej twórczości otrzymał około osiemdziesięciu nagród i wyróżnień na krajowych i międzynarodowych festiwalach, m.in. w Cannes, Cork, Edynburgu, Oberhausen i czy Krakowie.

LAUREAT TYTUŁU HONOROWEGO OBYWATELA ANIMACJI – KRAINY NIEOGRANICZONYCH MOŻLIWOŚCI NA O!PLA 2013


SPRAWA MOCZARSKIEGO (2015, 5’09”), Tomasz Siwiński (FUMI Studio/Fundacji im. Kazimierza i Zofii Moczarskich) // T.: animacja malarska //

Film pokazuje fragment losów Kazimierza Moczarskiego, kapitana Armii Krajowe, patrona Nagrody na najlepszą książkę roku o historii Polski po 1918 r. do współczesności. Moczarski planował zamach na Jürgena Stroopa, generała SS, odpowiedzialnego za zagładę getta w Warszawie. Po wojnie obaj zostali skazani przez sąd PRL na karę śmierci. Spędzili razem 9 miesięcy w jednej celi więziennej. Stroop został powieszony w 1952 roku. Moczarski został uniewinniony i zrehabilitowany w 1956 r. Swoją konfrontację ze Stroopem opisał w „Rozmowach z katem”.

Sprawa_Moczarskiego-still-04Siwinski-photoTomasz Siwiński urodził się w 1982 r. Studiował na Wydziale Malarstwa krakowskiej ASP oraz w Pracowni Filmu Animowanego pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci. Podczas studiów zrealizował dwie animacje: „Telewizor” i „Mały czarny kwadrat” – obie prezentowane na wielu festiwalach w kraju i za granicą. W 2014 r. zadebiutował filmem „Niebieski Pokój”. Jego premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Cannes w sekcji Semaine de la Critique, był wielokrotnie nagradzany, m.in. Nagrodą za Najlepszą Animację na Curtas Vila do Conde (Portugalia) oraz Srebrnym Lajkonikiem na Krakowskim Festiwalu Filmowym.

LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA KOZIOŁKA MATOŁKA NA O!PLA 2015 ZA FILM „NIEBIESKI POKÓJ”


TA CHOLERNA NIEDZIELA (2014, 16’09”), Przemek Kotyński (Studio Produkcyjne ORKA) // T.: animacja komputerowa 3D //

Akcja „Tej cholernej niedzieli” rozgrywa się w latach trzydziestych XX w. w Lublinie, a głównym bohaterem opowieści jest postać komisarza – typowego twardziela po przejściach z reputacją bezkompromisowego stróża prawa, mającego bardzo indywidualne podejście do bandytów i przepisów. Jak się okaże – do zasad i moralności również… Animacja 3D utrzymana w klimacie SIN CITY.

10.jpgkotynski_800Przemek Kotyński – Urodzony w 1981 r. w Żyrardowie, tam mieszka i pracuje. Absolwent Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Zaczynał od branży gier komputerowych tworząc okładki do gier i ilustracje promocyjne. Następnie pracował przy reklamach telewizyjnych i filmach będąc dyrektorem artystycznym studia produkcyjnego ORKA. Tam też debiutował jako reżyser. Obecnie jako wolny strzelec tworzy na potrzeby reklamy, gier i filmów pod szyldem Goodfake Studio. Przemek jest też ilustratorem wspierającym artykuły prasowe (m.in. Newsweek).

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ