koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

Szamańskie Połączenie z Naturą, Żywiołami, Duchami Żywiołów i Pięcioma Elementami.

Jonkowo »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 541 wyświetleń od 14 lutego 2022
  • 28 kwietnia 2022, czwartek
    » 18:00

OŚRODEK ROZWOJU OSOBISTEGO I DUCHOWEGO „TU I TERAZ” W NOWYM KAWKOWIE www.tuiteraz.eu

zaprasza 28 kwietnia – 3 maja na warsztat szamański

Szamańskie Połączenie z Naturą, Żywiołami, Duchami Żywiołów i Pięcioma Elementami.

Prowadzi: Szaman z Nepalu Bhola Banstola.

POZNAJ NATURĘ i ŻYWIOŁY, POZNAJ SIEBIE, POZNAJ ŚRODOWISKO - TWÓRZ RÓWNOWAGĘ I HARMONIĘ W OTACZAJĄCYM ŚWIECIE!

Zapraszamy na transformujący warsztat z tradycji nepalskiej wprowadzający nas w Szamańskie Połączenie z Naturą, Żywiołami i Duchami Żywiołów.

W przekazach szamanizmu nepalskiego podstawą całej wiedzy jest nasz głęboki związek, jaki mamy z Żywiołami i Duchami Żywiołów (zwany Panacha Mahabhuta).Według tego przekazu Pięć Żywiołów jest niezbędne do wszelkiego życia, a rolą szamana jest przywrócenie równowagi i harmonii w otaczającym środowisku i Naturze.

Dlatego też głównym celem tego warsztatu jest przekazanie dogłębnej, praktycznej wiedzy na temat Żywiołów, które składają się na nasz Wszechświat i przenikają wszystkie aspekty naszego życia.

Podczas warsztatu będziemy odkrywać i badać Żywioły w naszym otoczeniu, również te w naszym ciele. Będziemy szukać najlepszych sposobów na szamańskie uzdrowienietych części nas i Natury, które wymagają uzdrowienia. Zintegrujemy Szamańską Pracę z Żywiołami, nie tylko z naszymi codziennymi ceremoniami, ale także z naszym życiem osobistym.

Bhola Banstola wprowadzi nas w tajniki tej wiedzy poprzez szamańskie rytuały i ceremonie Żywiołów, Szamańskie Podróże przy rytmach bębnów i śpiewie świętych pieśni, rytualne tańce, modlitwy, tworzenie rytualnej świętej przestrzeni, święte sylaby. Nauczy nas jak ucieleśnić i odwzorować tą prastarą szamańską wiedzę w naszych ciałach. Pokaże sposoby na utrzymanie równowagi i harmonii w otaczającym nas środowisku, Naturze i w nas samych. Pomoże uzdrowić to co wymaga w nas uzdrowienia.

Ten warsztat jest dla osób, kto chcą doświadczyć i nauczyć się bezpośrednio od szamana sposobów tradycyjnej ścieżki szamańskiej, a następnie wprowadzić te metody do własnego życia, kultury i środowiska.

Przekaz Bholi Banstoli obejmuje także poznanie niezwykle potężnych technik szamańskich naszych Przodków, których celem jest uzyskanie dostępu do mądrości wykraczającej poza zasięg naszych ziemskich zmysłów. W tej tradycji nie stosuje się żadnych roślin ani substancji zmieniających stan umysłu.

Szamanizm, jako najstarsza praktyka duchowego uzdrawiania ludzkości, pomaga nam uzdrowić przeszłość, wzbogacić teraźniejszość i wizjonersko spojrzeć w przyszłość. Powszechnie uznawane uzdrowienie duchowe wspiera nasze zdrowie emocjonalne i psychiczne.

Od tysiącleci Szamani Dhami-Jhankri wykorzystywali swoje dary i święte narzędzia, aby leczyć emocjonalną traumę, łagodzić lęki i depresję, zmniejszać ból fizyczny i pomagać społecznościom żyć w poczuciu bezpieczeństwa i pewności siebie.

Szamanizm do dziś jest żywą tradycją mieszkańców Nepalu, pomaga łączyć się z głębokimi źródłami Mocy i wykorzystać nieskończony potencjał duszy. Dzięki temu łatwiej stawiamy czoło wyzwaniom współczesnego świata, czujemy się bardziej spełnionymi, pewnymi siebie i radosnymi. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się również, jak korzystać ze sprawdzonych metod, aby skutecznie otrzymywać wskazówki, wizje, wglądyi narzędzia uzdrawiające w celu usamodzielnienia się i pomagania innym poprzez rytuały, tańce, święte pieśni, aktywne podróże, śpiewanie mantr, bębnienie.

SZAMANIZM – ZWIĄZEK Z NATURĄ

Szamanizm przywraca nam to co odwieczne, pierwotne i naturalne. Ponieważ współcześnie zatraciliśmy kontakt z naturą, żywiołami i nasza planetą – szamanizm przywraca nam szacunek do Matki Ziemi. Przywraca naszą pierwotną łączność z siłami Natury, z żywiołami: ogniem, wodą, ziemią, powietrzem/ wiatrem. Przypomina, że czas wrócić do naszych korzeni, do natury, lasu, do tego od czego odcięła nas cywilizacja i miasta.

Szamanizm, poprzez kontakt z Naturą, przywraca nam nasze głębokie połączenie z cyklami przyrody, porami roku, odwiecznymi cyklamiżycia i umierania. A poprzez to, przywraca nam naszą wewnętrzną równowagę i harmonię, pomaga odnaleźć nasze miejsce we Wszechświecie. Uczy obecności, uważności, tego co jest tu i teraz – powiew wiatru na twarzy, szum kropli deszczu, szmer liści, ciepło ogniska...

We wszystkich tradycjach szamańskich, bardzo ważnym przesłaniem była zawsze troska o Naturę. I tę najbliższą, która nas otacza, i tę pojmowaną bardzo szeroko – jako dbanie o całą naszą Planetę, Ziemię, Wodę, Powietrze, Zwierzęta i Rośliny.

Według szamanów wszystko, co istnieje w przyrodzie jest ożywione i ma duszę. Minerały, rośliny, zwierzęta, rzeki, a nawet cały wszechświat ma swojego ducha lub duszę. Wszystko, co żyje jest wypełnione energią i jest połączone ze sobą. Jesteśmy powiązani energią z wszystkim wokół, nie tylko z ludźmi, ale także z całą naturą, która tworzy Krąg Życia. Szamanizm uczy, że wszystko jest powiązane niewidoczną siecią energetyczną, każdy wpływa na innych, na otaczający świat, innych ludzi, naturę i żywioły. Nikt nie jest oddzielony. Żyjemy w sieci powiązań energetycznych, duchowych, społecznych, mistycznych. Każdy nasz najmniejszy ruch, każda myśl i decyzja, wprowadza drgania w tę sieć, nową wibrację. Naturalny krajobraz jest ożywioną Matką Ziemią a natura jest świętością. Szamani potrafią dostrzec i wykorzystać w swej praktyce energię kamieni, roślin, gór, rzek i zwierząt. Zakładają ciągłą obecność świata duchowego we wszystkich przejawach natury.

Szamanizm nepalsko-himalajski:

● Przedstawienie kim jest Szaman Dhami-Jhankri i jaka jest jego rola w dzisiejszym społeczeństwie. Stworzenie świętej przestrzeni szamańskiej (Thaan) i przygotowanie rytualnych ofiar (Chadaunu) według tradycyjnych metod.

● Sfera duchowa Jhankri i przekaz na temat pięciu Duchów-Żywiołów występujących w Naturze oraz nasz związek z nimi.

● Nauka aktywnego transu szamańskiego poprzez rytmiczne bębnienie i święte pieśni.

● Inwokacja Jala Devi (Ducha Wody) w celu samouzdrawiania i leczenia innych.

● Stworzenie świętej szamańskiej uzdrawiającej Mandali - przy użyciu mąki, w celu reprezentowania różnych sfer. (Rechii)

● Przyczyny dysharmonii i chorób z tradycyjnej perspektywy szamańskiej i grupowego rytuału uzdrawiania.

● Inicjacja Bhumi-Devi (Matki Ziemi) i przekazywanie świętej Mantry

● Ochrona, indywidualne wzmacnianie i wnioski.

WPROWADZENIE DO SZAMANIZMU NEPALI-KHASA STAROŻYTNY ŚWIĘTY NEPALSKI SZAMANIZM Z HIMALAJÓW - AUTOR TEKSTU BHOLA BANSTOLA

Nazywam się Bhola Banstola. Jestem nepalskim szamanem Jhankri i wywodzę się z szamańskiej rodziny. Moim największym pragnieniem jest zachowanie szamańskiej tradycji i przekazywanie jej kolejnym generacjom oraz osobom praktykującym szamanizm. Wspieram tradycyjną linię wiedzy (param-para). Dzięki uprzejmości wielu ludzi, pomagam biednym i potrzebującym dzieciom w nauce, umożliwiając im regularne chodzenie do szkoły. Wierzę, że szamani zawsze powinni służyć swojej społeczności najlepiej jak tylko potrafią.

W Nepalu szamanizm opiera się na animistycznych wierzeniach honorujących Matkę Ziemię, Żywioły oraz Ducha, który jest we wszystkich istotach żyjących. Ten uniwersalny światopogląd ma kluczowe znaczenie dla zachowania równowagi ekologicznej oraz przynoszeniu pokoju w relacjach ludzkich, budując Siostrzeństwo i Braterstwo w naszych społecznościach w widoczny i niewidoczny sposób.

Szamańskie źródła mocy wywodzą się uhonorowania Przodków, linii założycieli, nauczycieli, Matki Ziemi oraz Duchów. W miejscu ceremonii Szaman musi wezwać Duchy Opiekuńcze Ziemi, które stają się partnerami podczas ceremonii. W rytmie, wibracjach oraz zimnie i gorącu w ciele,manifestuje się ukryta i święta mowa Ziemi i Duchów. Rozumiejąc ten przekaz, Szaman zawsze honoruje duchy i bóstwa miejsca, w którym odbywa się ceremonia i prosi je o pozwolenie i błogosławieństwo.

Żywioły znajdujące się w ciele oraz te przenikające ziemie są silnie ze sobą połączone. To połączenie jest integralną częścią pracy Szamana.

ŚCIEŻKA SZAMANA AUTOR BHOLA BANSTOLA

Dorastałem w szamańskiej rodzinie. Nauki odbierałem od dziadka, ojca, ziemskich i pozaziemskich nauczycieli oraz z instrukcji udzielanych mi podczas snu. Czerpałem również z własnego doświadczenia i oczywiście z potężnej wiedzy i znaków Natury.

Wszystkie nasze grupowe lub indywidualne ceremonie, rytuały i praktyki są zaadaptowane do wybranych miejsc, sytuacji, czasu, jak również specyficznych materiałów związanych z danym miejscem. To wszystko ma wpływ na podtrzymanie tradycji i autentyczności procesu.

Zgodnie z nepalskim szamanizmem inicjacyjnym, wezwanie na ścieżkę szamańską (Deuta-Aunu) może odbyć się na cztery sposoby:

Pierwsza metoda to wezwanie krwi, wezwanie przodków. Inicjacja może odbyć się już w dzieciństwie lub szamańskie dary mogą objawić się w późniejszym wieku.

Drugie wezwanie odbywa się za pośrednictwem nagłej choroby, która może się pojawić w dzieciństwie, jak również w wieku dorosłym. Dziwna choroba nie reaguje na leczenie i czasem osoba chorująca doświadcza ziemskiej walki, podczas której musi wybrać ścieżkę duchową lub poddać się chorobie.

Trzeci rodzaj inicjacji, najbardziej powszechny, to wizje i przekazy w czasie snu, które prowadzą wybraną osobę do poszukiwań ziemskiego nauczyciela.

Czwarta możliwość to porwanie dziecka przez pierwotnego szamana Banjhankri (w górskich regionach Nepalu. Banjhankri zwany jest też Banaskhandi lub Ban-Deo – ten, który zamieszkuje Królestwo roślin. Od tej istoty pochodzi jedno z najczęstszych określeń szamana - Jhankri.

Szamanizm może być rozumiany i postrzegany w różnoraki sposób. Kiedy zmienia się dostępność konkretnych zasobów, ceremonie i rytuały również mogą się zmieniać, podobnie pieśni, tańce i rytmy.Formowanie świętych diagramów geometrycznych, sposób prowadzenia rytuałów również może się różnić. Nasza szamańska tradycja jest dynamiczna.

Tak więc ceremonie uzdrawiania mogą być prowadzone w różnym stylu i formach. W szamanizmie istotna jest ewolucja i rozwój śpiewu oparte na intymnej relacji duchów i Szamana. Każdy Szaman buduje potężną więź z osobistymi duchami, jak również tymi pochodzącymi z linii przodków.

Tradycyjni szamani śpiewają pieśni o wydarzeniach związanych z życiem i migracją przodków z jednego miejsca do innego miejsca na ziemi. Te pieśni zawsze odnoszą się do takich wydarzeń, lecz sposób ich wykonania może się różnić.

Nepalski światopogląd szamański jest tak złożony, że istnieją niezliczone określenia osób, których uznajemy za Szamanów. Dla neofity powołanego w rodzinie, konieczne jest wsparcie starszyzny i szamanów z tego samego klanu. Jednak dla wszystkich rodzajów inicjacji, kluczowym jest towarzystwo ziemskiego nauczyciela i mentora, aby „wezwany” mógł z sukcesem zostać Szamanem.

Ponadto, Nepal jest małym państwem. Na jego terenie mieszkają różne grupy etniczne z wieloma tradycjami i kulturami. Nepal jest jednym z najbogatszych na całym świecie źródeł szamanizmu. Wszystkie te grupy kultywują tradycję słowną, przekazując wiedzę swoich przodków, ziemskich nauczycieli oraz duchów. Większość ludzi, zanim zdecyduje się na medycynę konwencjonalną, wciąż odwiedza szamanów i duchowych uzdrowicieli, ponieważ jako główną przyczynę choroby traktuje się utratę duchowego połączenia i rozproszenia energii. Zatem najpierw skupiamy się na aspekcie duchowym, a dopiero później – jeśli jest taka potrzeba – angażujemy medycynę konwencjonalną. (Szamańskie techniki nie zastępują tradycyjnych terapii medycznych, ale mogą z nimi współpracować w harmonii).

Ponieważ jesteśmy częścią linii naszych przodków, bóstwa przodków są źródłem ochrony i mocy dla Nepalskich Szamanów,niezależnie od tradycji i grupy etnicznej. Więzy krwi, zarówno ze strony ojca, jak i matki są również bardzo ważne. Bez błogosławieństwa i pomocy przodków nie byłoby możliwe uzdrawianie, jak również utrzymanie równowagi w naszym codziennym życiu.

Moja żona Mariarosa Genitrini (Mimi) bardzo mocno wpłynęła na moje szamańskie życie. Od momentu, kiedy ją poznałem, zaczęliśmy się dzielić i wzmacniać wiedzą nepalskiego szamanizmu. Wkrótce rozszerzyliśmy naszą misję na cały europejski kontynent, Amerykę Północną oraz cały świat. Zrobiliśmy to, aby stworzyć pomost pomiędzy starożytnymi technikami uzdrawiania, a światem współczesnym. Nie tylko dzielimy się wiedzą w czasie weekendowych warsztatów, konferencji, odosobnień, ale również opiekujemy się i prowadzimy grupy do Azji, a w szczególności Nepalu i Himalajów, po to, aby uczniowie mieli możliwość nauki bezpośrednio od różnych nauczycieli i czerpali u źródeł.

Ponieważ szamanizm jest raczej procesem wzmacniania i rozpowszechniania wiedzy, niż konkretnym nauczaniem, wszystkie weekendowe warsztaty, wykłady i odosobnienia oraz indywidualne sesje służą wzmacnianiu i usamodzielnieniu ucznia oraz pogłębianiu wiedzy poprzez podróże, ceremonie, rytuały i procesy uzdrawiania.

Nasi przodkowie zostawili po sobie głęboko ugruntowane i autentyczne praktyki w formie opowieści, świętych pieśni, pieśni, mantr, rytmów, tańców, rytuałów, ceremonii, medycyny roślin i minerałów, świętej geometrii i geomancji, które honorują Naturę oraz jej rytmy i zmienność. Gorąco pragniemy, aby zachować tą żywą tradycję dla przyszłych pokoleń.

Obyście wszyscy skorzystali z Nepalskiej ścieżki Jhankri w Himalajach! Sarva Mangala Shuvam Niech każdy doświadczy pomyślności!

Bhola Banstola


KSIĄŻKA „NEPALSKA ŚCIEŻKA SZAMANÓW. PRAKTYKI DIALOGU ZE ŚWIATEM DUCHÓW” BHOLA BANSTOLA

To przewodnik po szamańskich praktykach z Himalajów napisany przez Nepalskiego szamana 27 generacji szamanów.W książce znajdziesz ilustracje prezentujące krok po kroku szamańskie praktyki z Himalajów, na które składają się duchowe i fizyczne uzdrowienia, szamańskie podróże oraz ceremonie.

Otrzymasz wskazówki, jak spotkać Przodków z klanu rodzinnego, jak używać głosu, aby stał się szamańskim narzędziem. Dowiesz się również jak bezpiecznie kontaktować się ze Światem Duchów.

Książka zawiera szczegółowe opisy szamańskich pieśni i rytuałów, wskazówki jak tw orzyć ołtarz oraz święte przedmioty wykorzystywane przez szamana i jak ich używać.

CO TRZEBA ZABRAĆ NA WARSZTAT?

Uczestnicy muszą przynieść przedmioty rytualne, w tym osobiste Święte przedmioty, bębny (jeśli posiadają), ryż, kilka drobnych monet, kolorowy długopis lub ołówki (żółty, czerwony, niebieski, zielony, czarny), sześć kolorowych nici bawełnianych do szycia (żółta, niebieska, czerwona, zielona, biała i czarna - każda nitka ok. 5 m długości), szklanki do wody, konary Świętych Roślin z ich miejscowości, kamień, trochę ziemi, wodę z najbliższej rzeki, piórko lub pióra dowolnych ptaków, świece, notes i długopis do notatek, wygodne ubrania itp.

BHOLA NATH BANSTOLA

Międzynarodowy nauczyciel Szamanizmu Nepalsko-Himalajskiego. Nepalski szaman z 27 generacji szamanów.Absolwent antropologii kultury, spędził wiele lat w społeczności szamanów w Nepalu, Indiach, Bhutanie i Tybecie. Wiedza, którą tam zdobył pozwoliła mu na stanie się „pomostem” pomiędzy starożytną, szamańską kulturą i światem współczesnym. Autor wielu artykułów na temat szamanizmu. Założyciel i Prezes Stowarzyszenia Nepalskich Szamanów. Członek Społeczności Szamańskich Praktyków. Aktywny członek CERCLE DE SAGESSE DE L’UNION DES TRADITIONS ANCESTRALES. Uczestnik wielu międzynarodowych i lokalnych konferencji i seminariów na temat szamanizmu. Wykłada oraz prowadzi warsztaty we Włoszech, USA i Nepalu. Organizator i opiekun wielu grup i wypraw szamańskich do Nepalu i w Himalaje. https://bholanepalshaman.education

WARSZTAT I WYKŁAD JEST TŁUMACZONY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POLSKI!

TERMIN:
28.IV- 3.V.2022

ROZPOCZĘCIE:
28. IV o godz.18 (rozpoczynamy kolacją we czwartek)

ZAKOŃCZENIE:
3.V o godz.14 (kończymy obiadem we wtorek)

CENA WARSZTATU:
1800 zł (równowartość 360 euro w dniu rozpoczęcia warsztatu)+ koszty zakwaterowania i wyżywienia

CENA POBYTU:
wyżywienie 100 zł dziennie (3 posiłki wegetariańskie); noclegi - w zależności od standardu od 34 zł do 130 zł za noc; ośrodek sprzedaje wyłącznie całe pakiety pobytowo/ żywieniowo/ warsztatowe (nie ma możliwości rezygnacji z posiłków ani z noclegów)

UWAGA:
Ze względu na niestabilną sytuację ekonomiczną w Polsce, zastrzegamy sobie możliwość podnoszenia cen noclegów, posiłków i warsztatów, w oparciu o kursy walut i oficjalne wskaźniki inflacji.

MIEJSCE:
Ośrodek Rozwoju Osobistego i Duchowego „Tu i Teraz” Nowe Kawkowo k. Olsztyna www.tuiteraz.eu

KONTAKT:
www.tuiteraz.eu, kawkowo@tuiteraz.eu biuro: 662759576 Jacek Towalski: 602219382 Maja Wołosiewicz - Towalska: 606994366

ZAPISY:

  1. Konieczna rejestracja mailowa na adres kawkowo@tuiteraz.eu (z podaniem imienia i nazwiska, numeru telefonu, daty i tytułu wydarzenia).
  2. Dopiero po otrzymaniu maila potwierdzającego i wyborze noclegu, prosimy o wpłatę zaliczki w ciągu tygodnia od zgłoszenia.
  3. Brak wpłaty zaliczki w ciągu 7 dni anuluje rezerwację za warsztat i pobyt!Prosimy nie wpłacać pieniędzy dopóki nie zostanie potwierdzone mailowo wpisanie na listę uczestników!
  4. Wpłata zaliczki jest równoznaczna z akceptacją regulaminu ośrodka (otrzymanego mailem po zgłoszeniu).
  5. Zaliczkę za pobyt w wysokości 200 zł prosimy wpłacaćna konto Ośrodka Rozwoju Osobistego „Tu i Teraz”z podaniem imienia i nazwiska oraz opisem: „zaliczka za pobyt 28.IV-3.V.2022”.

Tu i Teraz Numer konta: 92 1020 3541 0000 5502 0206 3410 BANK PKO BP 

Dla przelewów zagranicznych: BIC (Swift): BPKOPLPW IBAN: PL92 1020 3541 0000 5502 0206 3410

  1. Zaliczka jest zwrotna tylko w ciągu dwóch tygodni od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie ośrodka, jednak nie później niż dwa tygodnie przed rozpoczęciem warsztatu. W razie zwrotu zaliczki ośrodek potrąca 20 zł na opłaty manipulacyjne. Zaliczka nie może być przełożona na inny warsztat.
autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ