koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

XXI Olsztyńskie Spotkania Teatralne- PRZEJŚCIE reż. Leszek Madzik

Olsztyn »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 984 wyświetleń od 25 lutego 2013
  • 21 marca 2013, czwartek
    » 17:00

Biuro Wystaw Artystycznych, al. Piłsudskiego 38

Scena Plastyczna KUL - Lublin PRZEJŚCIE scenariusz, reżyseria, scenografia: Leszek Mądzik muzyka: Tomasz Stańko cena biletu - 60 zł.

występują: Weronika Nowakowska, Jarosław Figura, Karol Furmanek, Łukasz Garwoliński, Rafał Karpiński, Tomasz Nowak, Paweł Smyk, Szymon Zygma

Leszek Mądzik: Teraz penetruję głębię, konkretnie sięgam w głąb ziemi, w dół, coraz niżej. Myśląc o tym co jutro, albo trochę później, zbliżamy się do tej granicy, którą wszyscy kiedyś przekroczymy. Czas jest nieubłagany i podstępny. W każdej porze życia dyskretnie nas zabiera. Najmniej odczuwamy jego rezultat w błogostanie młodości i witalności. Trans przeżyć w tym okresie ogarnia bez opamiętania. Ciało ludzkie jest nie tylko w strefie zachwytu i przeżywania, ale głosi też jego pochwałę. Splot wydarzeń i ciał gubi przeczucie mijających chwil. Patyna zbiera jednak swoje żniwo; czyni to jednak bez złej woli, a raczej w poczuciu świętości tajemnicy o nas samych. Każe dostrzec sens procesu odchodzenia, nieuchronnie przesypując klepsydrę ziemi. Całkowite w nią wejście kończy ten wizualny pobyt nagości, który przełożyć się tylko może w trwanie pamięci, zawierzenie i wyobraźnię.

Tomasz Stańko: Z radością przyjąłem propozycję pana Leszka Mądzika napisania muzyki do spektaklu Przejście. Jego teatr jest teatrem wyjątkowym, teatrem, w którym abstrakcja i forma są bardzo ważne, tak samo ważne jak i w muzyce, którą tworzę. Improwizacja, wizja, pytania – to wszystko uczyniło jego propozycję wyjątkową. Muzyka jest oparta na trzech motywach, trzech kompozycjach nagranych w różnych wersjach, poprzedzielanych elementami improwizacji. Najpierw nagrałem wszystkie elementy całości, a następnie w długim, po części improwizowanym procesie, utworzyłem formę otwartej narracji o charakterze tytułowego Przejścia.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ