koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 miesięcy temu

Od ucha do ucha

Olsztyn »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 178 wyświetleń od 21 czerwca 2022

Olsztyn » Bartosza Głowackiego 17, 11-041 Olsztyn » NA MAPIE

  • 16 czerwca 2024, niedziela
    » 11:00
  • 15 czerwca 2024, sobota
    » 17:00
  • 18 listopada 2023, sobota
    » 17:00
  • 17 listopada 2023, piątek
    » 09:00/10
  • 21 czerwca 2022, wtorek
    » 09:30/11

Reżyseria: Honorata Mierzejewska- Mikosza

Scenografia: Marika Wojciechowska Muzyka: Iga Eckert (Mierzejewska) Teksty piosenek: Agata Butwiłowska

występują: Monika Gryc (), Agnieszka Harasimowicz (), Mateusz Mikosza ()

Mały Widz 1,5+

To przedstawienie mieści się w nurcie tak zwanego teatru inicjacyjnego, skierowanego do dzieci od pierwszego roku życia. Niewiele polskich teatrów ma w swoim repertuarze taką propozycję, chociaż w wielu krajach europejskich inicjatywy tego typu mają już swoją tradycję i zagorzałych zwolenników. Teatr inicjacyjny wymaga od twórców wrażliwości, wiedzy z dziedziny psychologii dziecka i umiejętnego wprowadzania małych widzów w nieznany świat sztuki.

Jak twierdzi reżyser tego innowacyjnego projektu, jego realizacja ma za zadanie pobudzenie wyobraźni i twórczej ekspresji dziecka, uwrażliwienie go na piękno. W pierwszym spotkaniu z teatrem bezcenna jest obecność dorosłych. To pod ich opieką dzieci powinny wkraczać w aktywne uczestnictwo w kulturze. By wstępowanie w nową rzeczywistość przebiegało w sposób łagodny, a dzieci czuły się bezpiecznie, światła na scenie pozostają włączone podczas całego spektaklu. Już na wstępie aktor usadza dzieci i opowiada o teatrze, tłumaczy nową sytuację. Kameralna przestrzeń oraz ograniczona liczba widzów sprzyja komfortowi odbioru. Przedstawienie, w sposób atrakcyjny i przystępny, opowiada o poszczególnych częściach ciała, bawiąc skojarzeniami bliskimi myśleniu małych dzieci i oswajając je z artystyczną wypowiedzią teatralną. Charakteryzuje się brakiem narracyjności, warstwa słowna ograniczona jest do prostych słów. Aktorzy budują opowieść sceniczną za pomocą ruchu i dźwięku, wykorzystując instrumenty muzyczne. Dzieci uczą się patrzeć i słuchać, etiudy bazują bowiem na zmysłowym poznaniu świata. Zgromadzone na scenie instrumenty: akordeon, talerze, saksofon i bęben są pretekstem do przedstawienia ciała ludzkiego i ukazania dzieciom zasad jego funkcjonowania. Ciekawskie oczy, podsłuchujące uszy, kichający nos i najedzony brzuch, to po prostu zdrowe ciało, które tworzy zgraną orkiestrę.

zmodyfikowano  5 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ