koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Miesięcznik CO JEST GRANE Kwiecień 2021 ONLINE

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2021 - nr 326
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

III Festiwal Młody Teatr Niezależny - cz. II

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 960 wyświetleń od 25 września 2009
  • od: 7 października 2009, środa
    do: 10 października 2009, sobota

Poznań 7 – 10.10.09

7 października, godz.: 19.00

Agnieszka KOŁODYŃSKA (Olsztyn)

Stowarzyszenie „Scena Babel"

Projekt: „HAPPY NEW DAY"

Scenariusz: Nela Vigil

Reżyseria: Agnieszka Kołodyńska, Jose Iglesias Vigil

Muzyka: Jarek Kordaczuk

Konsultacja choreograficzna:* TATIANA ASMOLKOWA*

Występuje: Agnieszka Kołodyńska




„I tak, źle czyniąc, siebie porzucimy,

Chcąc być kim innym, a w zamiarze takim

Pycha nas czyni nikczemnie zmiennymi,

Gdyż mając wiele, dręczymy się brakiem,

Zwąc to, co mamy, głupstwem lada jakim:

Dobra swe, ktore rzucamy bezmyślnie,

W nicość zmieniamy, chcąc mnożyć przemyślnie".

William Shakespeare


Agnieszka Kołodyńska - aktorka na stałe wspołpracująca z Teatrem Porywacze Ciał, Teatrem Ósmego Dnia, Teatrem A Part, jest w Poznaniu bardzo znaną i cenioną artystką. Środowisko poznańskich teatrow zna ją, jako osobę wyjątkowo tworczą i pracowitą. Procz talentu aktorskiego, posiada umiejętność budowania scenariusza, reżyserowania, pisania własnych tekstow artystycznych. Jednym słowem jest artystką całkowitą. Jej wielkim walorem przy wyżej wymienionych talentach jest i to, że nawiązuje świetny kontakt z młodzieżą i prowadzi bardzo interesujące warsztaty teatralne, ktore cieszą się w Poznaniu dużą popularnością. Laureatka wielu nagrod i wyrożnień.

8 października, godz.: 19.00

Teatr BRAMA* (Goleniow)*

„My"


Występują: Aleksandra Nykowska, Kinga Binkowska, Dorota Zieminska, Maciej Ratajczyk, Marcin Styborski, Szymon Lechwa

Także grali: Ania RynkiewiczDominik Murach

Reżyseria i pomysł: Daniel Jacewicz

Technika i obsługa spektaklu: Piotr NykowskiAdrian Kryk

Scenariusz: My

Spektakl „My" to wynik wspolnej pracy reżysera Daniela Jacewicza oraz młodych ludzi z Teatru Brama. Szczera opowieść powstała w wyniku wielogodzinnych prob, ktore w dużej części składały się z rozmow, zabaw i refleksji. Podczas pracy artyści poruszali się w obrębie osobistych doświadczeń, emocji, czy stanow świadomości, w ktorych aktualnie się znajdowali. Spotkania uwalniały indywidualne stany uczuciowe, leki i sposoby postrzegania. Każda z osob tworzących spektakl wniosła własna historie, przez co stal się on interesującym kolażem jednostkowych opowieści składających się na obraz świata widzianego oczami młodych ludzi. Historie zbudowane zostały na kontrastach do bolu przypominających nasze codzienne życie. Spektakl mowi o lekach, przemijaniu, samotności i uwikłaniu w zaprogramowane z gory życie. Mimo wszystko nie jest to historia smutna. Jest w niej wiele miejsca na marzenia w osobistej wyprawie każdego z nas.

Teatr Brama istnieje od 1996 roku. Założycielem Teatru jest Daniel Jacewicz. Od początku Teatr istniał w Goleniowie, gdzie realizował spektakle i projekty artystyczne (min. „Zabawa", „Poeci nie zjawiają się przypadkiem', „Poszukiwacze szczęścia, „A mury runą", „Przekleństwo", „Akcja Wiśniewski"). Ludzie Bramy to głownie przyjaciele i artystyczni poszukiwacze, odnajdujący w teatrze swoją drugą rodzinę. Wiele pomysłow Teatr realizuje spontanicznie, starając się nie zatracić świeżości i zabawy, ktora daje Bramie istotną siłę. Ważnym czynnikiem pracy Bramy jest animacja, edukacja, kształcenie warsztatu aktorskiego i kontakt ze społecznością lokalną. Od początku buduje własną stylistykę, ktora przede wszystkim bierze swoje źrodło z pasji bycia we wspolnocie. Teatr Brama to liczna grupa osob zaangażowanych społecznie, spotykających się regularnie, a także spora grupa sympatykow i przyjacioł.


9 października, godz.: 19.00

Janusz STOLARSKI *(Poznań)*

Stowarzyszenie Teatralne ANTRAKT

„Kod"


Scenariusz, reżyseria: Janusz Stolarski

Występuje: Janusz Stolarski

Muzyka z płyty „Kod. Zbigniew Łowżył project. Symfonia Ogrodow, cz. I". (kompozycje: Zbigniew ŁowżyłKrzysztof Nowikow; teksty: Mateusz Marczewski)

„KOD" to spektakl inspirowany spotkaniami. Pierwszym było spotkanie z Ewą Wycichowską - tancerką, choreografem, dyrektorem Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, ktora w 2005 roku zaproponowała Januszowi Stolarskiemu wspołpracę reżyserską i tytułową rolę w spektaklu „Przypadki Pana von K.". Na scenie aktor (nie tancerz) spotkał się z tancerzami. Następnym, było spotkanie z muzyką Zbigniewa Łowżyła i Krzysztofa Nowikowa oraz tekstami Mateusza Marczewskiego, ktore znalazły się na płycie „Kod. Zbigniew Łowżył project. Symfonia Ogrodow, cz. I". Spektakl „Kod" to proste, naturalne połączenie ruchu aktora z muzyką i wyśpiewanym przez śpiewaczkę słowem. Aktor-człowiek przez 40 minut zmaga się odwiecznymi wątpliwościami i pytaniami o sens istnienia. Przez 40 minut zmaga się z materią, jaką jest jego ciało. Ruch sprowadza się tu do tego, co niezbędne, jest wolny od ozdobnikow, nastawiony nie tylko na wyrażanie emocji czy też stanow ducha, ale też metafor. _Tak pisała o roli Stolarskiego w „Przypadkach Pana von K." recenzentka „Gazety Wyborczej" w 2005 roku (Ewa Obrębowska-Piasecka, _Gazeta Wyborcza, 02.05.2005). Zdanie to jest rownież aktualne w odniesieniu do najnowszego spektaklu tego aktora.


Janusz Stolarski - aktor, absolwent PWST im. Solskiego w Krakowie, dyplomant prof. Haliny Gryglaszewskiej.
W czasie studiow - a także po ich zakończeniu - pracował wspolnie z reżyserem Mirosławem Kocurem. Wspołpracował m.in. z: Drugim Studio Wrocławskim, Państwowym Teatrem w Kielcach, Teatrem Polskim w Poznaniu, Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Ósmego Dnia, Teatrem M. Kochanowskiego w Opolu, Teatrem „STU" w Krakowie, Teatrem Usta-Usta, Polskim Teatrem Tańca - Balet Poznański.* *Od stycznia 2006 - pracuje w Teatrze Studio w Warszawie. Laureat wielu prestiżowych nagrod i wyrożnień, jeden z najlepszych monogramistow w kraju.

10 października, godz.: 19.00

Teatr KANA* (Szczecin)*

„Geist"

Spektakl oparty na motywach dramatu „Adam Geist" autorstwa Dei Loher w tłumaczeniu Karoliny Bikont


Scenariusz i reżyseria: Zygmunt Duczy*ński Spektakl został dokończony we wspołpracy z *Arkadiuszem Buszko**,

Muzyka: Sławomir Skruszewicz (motyw świerszczy - Roland Alphonso)

Kompozycje pieśni: Krzysztof Seroczy*ń*ski

Realizacja świateł:* *Tomasz Grygier

Podziękowania za pomoc i koncepcję wizualną dla Anny Anosowicz

Obsada: Waldemar Nicek, *Bibianna Chimiak, Marta Giers, *Dariusz Mikuła, *Hubert Romanowski, *Piotr Starzyski, *Karolina Sabat

„Geist" to ostatnie przedstawienie, nad ktorym pracował Zygmunt Duczyński (tworca i reżyser Kany, zmarł 15 marca 2006 roku), dokończone przez zespoł Teatru Kana we wspołpracy z Arkadiuszem Buszko. Spektakl oparty jest na motywach dramatu „Adam Geist" Dei Loher - jednej z najważniejszych wspołczesnych dramatopisarek niemieckich. Źrodła utworu "Adam Geist" można odnaleźć w skandynawskim dramacie symbolicznym. Podobnie jak tytułowy bohater Ibsena - Peer Gynt, Adam Geist jest nieustannie w drodze. „Zarażony" niechcianym grzechem, doświadczany przez los i ludzi - wędruje w poszukiwaniu własnej tożsamości, nieświadomie dokonując kolejnych zbrodni. Przedstawienie zadaje pytanie o nieprzewidywalność ludzkiego życia, o wiecznie narażone na upadek człowieczeństwo. Spektakl nie jest jednak utrzymany w mrocznej aurze - nieoczekiwane zwroty akcji wprowadzają paradoksalny komizm, otaczając postaci i sytuacje aurą gorzkiego humoru.

_ _

Praca nad tym przedstawieniem była, jak się okazało, naszym ostatnim spotkaniem z Zygmuntem i jego spotkaniem z istotnymi dla niego tematami, pytaniami, obrazami. Z ludźmi, ktorych poprzez ten spektakl odkrywał, poznawał, pomagał im docierać do rzeczywistych emocji. To, co się budowało na scenie wynikało nie tylko z aktorskiego działania, ale także, a może przede wszystkim, z uważnych rozmow, ze wspolnie podejmowanej ciszy. Z uczciwego przyznawania się do niemożności. Z szukania tego, co dotyka obecnego czasu. Długo zastanawialiśmy się, czy podjąć probę dokończenia tego przedstawienia, już bez Zygmunta. Skala wątpliwości była oczywista. Daliśmy sobie czas na decyzję. Wsłuchaliśmy się w ten spektakl. Probowaliśmy zachować to, czego chciał dotknąć Zygmunt, wiedząc jednocześnie, że nie wolno nam kopiować jego języka. Trzeba było odnaleźć własną odpowiedź na pytania, ktore nam zadał.

Trzeba było zadać sobie własne pytania… Każda prezentacja tego spektaklu jest dla nas spotkaniem. Ważnym. Niełatwym. Ale podjętym…

Zespoł Teatru Kana


*Teatr Kana *istnieje od 1979 roku. Początkowo zespoł działał jako teatr studencki, potem stopniowo uzyskiwał coraz większą dojrzałość artystyczną i samodzielność organizacyjną. Przełomowe dla istnienia teatru znaczenie miały dwa przedstawienia na podstawie tworczości Wieniedikta Jerofiejewa „Moskwa-Pietuszki" (1989) i „Noc" (1993) - oba spektakle prezentowane były wielokrotnie na renomowanych światowych scenach, uzyskiwały znakomite recenzje w takich magazynach jak „The Times", „Los Angeles Times", „Los Angeles Weekly", „The Scotsman", „Backstage" i wielu innych. Zespoł wielokrotnie grał we wszystkich większych miastach Polski oraz brał udział we wszystkich ważniejszych festiwalach teatrow poszukujących
i festiwalach sztuki.

bilety:

15 zł, karnet na wszystkie spektakle: 45 zł

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ