koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

OFELIA / 4 OSTATNIE PIEŚNI premiera!

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 545 wyświetleń od 4 lutego 2011
  • 1 marca 2011, wtorek
    » 19:00
  • 27 lutego 2011, niedziela
    » 18:00
  • 26 lutego 2011, sobota
    » 19:00

*OPHELIA Prasqual
*
Opera w jednym akcie, siedmiu scenach do libretta kompozytora

premiera 26 i 27 lutego 2011
*
premiera studencka 1 marca, bilety w cenie 20 zł *
*
kierownictwo muzyczne
* Mieczysław Nowakowski

reżyseria Monika Dobrowlańska
scenografia, kostiumy Petra Korink


Ofelia jest probą nowego zdefiniowania teatru muzycznego, liryczną operą kameralną rozpisaną na troje śpiewakow, 15 instrumentalistow i dźwięki elektroniczne. Początek opery jest nietypowy: to śmierć całej trojki bohaterow - Ofelii, Hamleta i Laertesa, czyli moment dramatyczny, w ktorym zostawia nas Szekspir kończąc Hamleta. Co możliwe jest jeszcze po tej śmierci? Nowa historia, „drugie życie" trojki bohaterow, będące treścią Ofelii, jest parafrazą Opowieści o trojgu zakochanych z Księgi Tysiąca i Jednej Nocy. W Ofelii brak jednak „wydarzeń" bądź też: są bardzo subtelne i tylko w obszarze emocji; cała akcja rozgrywa się wyłącznie w głowach bohaterow. Ale i wektory uczuć rozłożone są w inny sposob: Ofelia kocha Hamleta, Hamlet kocha Laertesa, Laertes kocha Ofelię. Trzy rodzaje miłości, z ktorych żadna nie zostanie odwzajemniona. Ten brak wzajemności prowadzi wszystkie postacie - jak i w Opowieści o trojgu zakochanych - do śmierci. Z tym, że dla szekspirowskich bohaterow jest to już druga śmierć.

**Prasqual

Cztery ostanie pieśni / **Vier letzte Lieder

choreografia** Rudi van Dantzig

muzyka Richard Strauss
scenografia i kostiumy Toer van Schayk
przekaz choreograficzny Sonja Marchiolli

Spektakl został przygotowany dla Het Nationale Ballet w Amsterdamie, ktorego wieloletnim dyrektorem artystycznym był Rudi van Dantzig. Cztery ostatnie pieśni są perłą choreograficzną końca XX wieku.

Spektakl uznawany jest za jedną z najważniejszych pozycji w bogatym dorobku artystycznym Rudiego van Dantziga. Choreografia doczekała się realizacji w wielu renomowanych zespołach baletowych, między innymi w Operze Paryskiej, Narodowym Balecie Kanady, Balecie Teatru Wielkiego w Genewie, Norweskim Balecie Narodowym w Oslo i Fińskim Balecie Narodowym w Helsinkach.

Jest to kompozycja choreograficzna dla czterech par tancerzy i jednego solisty symbolizującego śmierć, z ktorej nadejściem pogodzony był kompozytor, kończąc utwor w 1948 roku.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ