koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

KOMEDIA O NIEMEJ ŻONIE

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 763 wyświetleń od 29 marca 2011
  • 20 maja 2011, piątek
    » 19:30
  • 19 maja 2011, czwartek
    » 19:30
  • 18 maja 2011, środa
    » 19:30
  • 17 maja 2011, wtorek
    » 19:30
  • 26 kwietnia 2011, wtorek
    » 19:30
  • 5 kwietnia 2011, wtorek
    » 19:30

libretto: Tadeusz Zygfryd Kassern na podstawie sztuki:

La comedie de celui qui epousa une femme muette Anatole France.

*
premiera
* 5 kwietnia 2011

instrumentacja, tłumaczenie i kierownictwo muzyczne: Krzysztof Słowiński
reżyseria: Piotr Kruszczyński
ruch sceniczny: Natalia Draganik
scenografia: Milena Dutkowska
autorka plakatu Justyna Mielniczuk

OBSADA
*
LEONARD BOTAL* Jerzy Mechliński, Andrzej Ogorkiewicz
CATHERINE Barbara Gutaj, Natalia Puczniewska
ADAM FUMÉE Rafał Korpik, Patryk Rymanowski
SIMON COLLINE Bartosz Borula, Bartłomiej Szczeszek
JEAN MAUGIER Paweł Myszkowski, Wiesław Bednarek
GILLES BOISCOURTIER Dymitr Fomenko, Bartłomiej Szczeszek
ŚLEPIEC Tomasz Mazur, Jaromir Trafankowski
*TANCERKA *Natalia Draganik, Lidia Zwolińska

Życie Leonarda u boku żony - niemowy staje się nie do zniesienia. Postanawia on - wbrew przestrogom - skorzystać z pomocy lekarzy, specjalistow od poprawiania głosu. Zabieg jakiemu poddano Katarzynę sprawił, iż stała się potworną gadułą. Zdesperowany Leonard ponownie wzywa lekarzy. Ci, nie wiedząc w jaki sposob zmienić ją ponownie w niemowę, proponują Leonardowi głuchotę. Zabieg jednak nie pozbawia go tylko słuchu. Jak kończy się ta historia? „Kto zwariował?"

Muzyka opery utrzymana w stylistyce neoklasycznej, nawiązuje do utworow kompozytora z lat trzydziestych. Jako środek wyrazu Kassern stosuje rodzaj śpiewu będący odpowiednikiem recytatywow, ale odnaleźć można w dziele także efektowne sceny zespołowe. Dwuaktowa komedia muzyczna na siedem głosow z akompaniamentem fortepianu nie została zinstrumentowana przez kompozytora. Poznańska prapremiera odkryje nowy kształt muzyczny dzieła, w specjalnie przygotowanej z tej okazji instrumentacji.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ