koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Teatr MAAT PROJEKT

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 920 wyświetleń od 26 kwietnia 2011
  • 28 kwietnia 2011, czwartek
    » 19:00

"Indukcje"

reżyseria, choreografia, taniec TOMASZ BAZAN z udziałem JACKA PONIEDZIAŁKA (Nowy Teatr)

koncepcja przestrzeni TOMASZ BAZAN i MARTIN SHWITSH

muzyka TOMASZ KREZYMON

video MONIKA KOTECKA

konsultacje choreograficzne HONZU TAKAMORU TANIA ANDROWSKA oraz MARTIN SHWITSH

grafika PATRYCJA PŁANIK

realizacja światła/dźwięku/video MACIEK POŁYNKO /

W jednym dniu zmienia się wszystko - następuje przeorganizowanie porządkow i przebiegunowanie życia. Podczas jednego popołudnia wszystko zatrzymuje się, pęka i ustala się nowy bieg rzeczy. Spotkanie staje się rozstaniem, a rozstanie spotkaniem. '

Pozycją wyjściową do tworzenia tej choreografii było pojęcie gr. hezychia - pojęcia odwołującego się do oczyszczenia i w konsekwencji do niedostępności zmysłow dla świata zewnętrznego. Hezychia określana przez Martina Shwitsh'a 'ciężką egzystencją' jest drugą stroną umysłu człowieka - podobnie jak w zen - otwartą i przez to pustą, medytującą formułą bytu ktora przekracza prog poznania. Pojęcie Hezychii określa też bezruch, spokoj, ciszę.

Jedną z inspiracji w procesie tworzenia choreografii i dramaturgii spektaklu była postać argentyńskiej tancerki - owładniętej obsesją ślepoty - ktora świadomie zrezygnowała z używania wzroku podczas występow na scenie oraz w życiu - w wyniku czego zginęła śmiercią tragiczną potrącona przez samochod. Spektakl podejmuje dyskurs z poczuciem osamotnienia, lęku przed ciemnością i samotnością - nawiązując do postaci Alvarez Ortega.(...)

"Sprowadzona do minimum ruchowego choreografia w zestawieniu z pracą ciała ukierunkowanego na proces i przekroczenia fizyczne jest wynikiem spotkania Tomasza Bazana i Honzu Takamoru. Artyści przez kilkanaście dni improwizowali na ulicach Berlina, tworząc zarys choreografii nastawionej na obserwację zarowno tego, co rodzi się w środku, jak i tego, co przychodzi z zewnątrz. Powstał zespoł sekwencji ruchowych, wynikających bezpośrednio z przestrzeni miejskiej. Zaadoptowany na nowo przez Tomasza Bazana (Hoznu Takamoru po długiej kontuzji nie wrocił już do tańca) tworzy laboratorium ruchowe, ktore, wykorzystując choreografię konceptualną, porusza zagadnienia pustki, samotności i tożsamości. W spektaklu można odnaleźć wpływy zarowno baletu klasycznego, jak i tańca butoh".

Marian Milczarewski

bilety:

25 zł - normalny, 20 zł - ulgowy, 15 zł - grupowy (powyżej 10 osób, opiekunowie wstęp wolny)

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ