koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

JANUSZ STOLARSKI / Orfeusz i Eurydyka

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 582 wyświetleń od 18 października 2011
  • 17 listopada 2011, czwartek
    » 19:00

monodram wg Czesława Miłosza

Reżyseria i wykonanie: Janusz Stolarski

Projekcje video: Tomek Jarosz

Muzyka: Patryk Lichota

Produkcja Fundacja Teatru Ósmego Dnia, Teatr Ósmego Dnia

Dofinansowano ze środkow Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Czesław Miłosz stworzył poemat pt. „Orfeusz i Eurydyka" po śmierci swojej drugiej żony Carol. Poemat ten stał się inspiracją dla powstania monodramu pod tym samym tytułem.

Spektakl jest wypowiedzią trzech tworcow: Janusza Stolarskiego (reżyser i aktor), Tomasza Jarosza (videomaker) i Patryka Lichoty (kompozytor i muzyk). Każdy z nich probuje rozwikłać tajemnice, odpowiedzieć na pytania, ktore odnalazł w poemacie Miłosza.

Tajemnica odsuwania się każdego „dzisiaj" we „wczoraj", znikania każdego „jest" zastępowanego przez „było", brzeg, na ktorym stoimy, patrząc, jak prąd unosi znane nam widoki, ale rownież nas samych łudzących się, że stoimy na brzegu.

Okruch diabelskiego zwierciadła w sercu artysty? Koncentracja na sobie, poczucie, że wszelkie doznania, także związki z innymi, są jedynie pożywką dla tworczości….

Tajemnicze „TO" tkwiące w każdym z nas - TO może być porownane do nieruchomej twarzy kogoś,/ kto pojął, że został opuszczony na zawsze./ Albo do słow lekarza o nie dającym się odwrocić wyroku./ Ponieważ TO oznacza natknięcie się na kamienny mur,/ i zrozumienie, że ten mur nie ustąpi żadnym naszym błaganiom.

Wizje artystow tworzących spektakl wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Posługując się językiem właściwym poezji - językiem metafory, niedopowiedzenia, myślowego skrotu, tworcy chcą pobudzić wyobraźnię widzow i sprowokować ich do stawiania własnych pytań i dawania własnych odpowiedzi.

bilety:

wstęp darmowy po uprzedniej rezerwacji miejsc

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ