koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
NON SOLA SCRIPTA 2024CO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362pokKOMEDASIŁY PRZEPŁYWU BWA SICKRUPA
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

KARKOWSKI - LISEK - GALARRETA

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 768 wyświetleń od 11 maja 2012
  • 24 maja 2012, czwartek
    » 20:00

Zbigniew KARKOWSKI / Robert B. LISEK / Chrs GALARRETA / Przemek SANECKI / Marta HEBERLE / Emilia WYSOCKA

Zbigniew Karkowski - mistrz noisowego terroru z Tokyo i jedna z ważniejszych postaci muzyki wspołczesnej, wymieniany jednych tchem razem z Merzbow, Tetsuo Furudate, KK Null, Francisco Lopez czy Otomo Yoshihide. Kompozytor i wykonawca muzyki, zarowno elektronicznej jak i akustycznej, eksperymentator, improwizator, muzyk elektroniczny. Jako nastolatek wyemigrował z Polski, mieszkał w Goteborgu, Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Los Angeles, by ostatecznie osiedlić się w Tokyo w 1994 roku. Studiował kompozycję w Polsce, estetykę muzyki wspołczesnej na State College of Music w Goteborgu i muzykę komputerową na Uniwersytecie Technologicznym Chalmers. Po ukończeniu edukacji w Szwecji podjął roczne studia sonologiczne w Krolewskim Konserwatorium w Hadze w Holandii. Uczestniczył też w wielu letnich kursach kompozycji organizowanych przez francuskie Centrum Acanthes w Awinionie oraz Aix-en-Provence, gdzie pobierał naukę u klasykow muzyki XX wieku, takich jak Iannis Xenakis, Olivier Messiaen, Pierre Boulez, oraz Georges Aperghis. Karkowski jest aktywnym kompozytorem zarowno muzyki akustycznej jak i elektroakustycznej. Napisał utwory przeznaczone dla dużych orkiestr symfonicznych, a także operę i liczne utwory muzyki kameralnej wykonywane przez profesjonalne zespoły muzykow ze Szwecji Polski i Niemiec. Karkowski jest wspołzałożycielem zespołow Sensorband (wraz z Edwinem van der Heide i Atau Tanaką), Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. Wspołpracował z takimi artystami jak Aube, Merzbow, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide, Tetsuo Furudate, Kapotte Muziek, John Duncan, Ulf Bilting, Phauss, Francisco Lopez, David Kristian, Keiji Haino, Jim O'Rourke, Null/Zeni Geva, Otomo Yoshihide i wieloma innymi. W ciągu ostatnich kilkunastu lat grał setki koncertow na całym świecie, coraz częściej podrożuje do Chin, Ameryki Łacińskiej i Połnocnej, gdzie gra z lokalnymi muzykami oraz prowadzi warsztaty. Jak nikt inny osobiście zna środowiska muzyki awangardowej w każdym zakątku Ziemi. Karkowski uważa, że tradycyjnie pojmowana muzyka jest nieadekwatna do dzisiejszego świata i dlatego dotychczasowe teorie muzyczne oraz kulturowe powinny zostać zniszczone. W Poznaniu artysta zaprezentuje między innymi material z nowej płyty 'Perceptual interpretations of ambiguous figures".

[http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski- perceptual/](http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski- perceptual/)

Robert B. Lisek, artysta, akcjoner, kompozytor koncentrujący się na systemach i procesach (obliczeniowych, biologicznych, społecznych); przechodząc przez hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji; Lisek jest także tworcą muzyki wspołczesnej, autorem wielu projektow na przecięciu muzyki spektralnej, stochatystycznej, konkretnej i noise'u. W swoich dziełach stosuje zaburzenia i zawieszenia językow i systemow, w tym błędy kodow oraz robaki i wirusy sieciowe. Lisek jest pionierem sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. W projekcie Spectrum, ktory jest scenariuszem biotterrorystycznego ataku Warszawy, użył technik biologii molekularnej, badając samoreplikację czyli namnażanie się i rozprzestrzenianie bakterii. Lisek drąży rownież problemy zabezpieczeń, prywatności i tożsamości w społeczeństwie sieciowym; zbudował NEST - Citizens Intelligence Agency - oprogramowanie do szukania ukrytych powiązań między osobami, grupami, zdarzeniami, obiektami i miejscami. W ostatnich projektach łączy swoje DNA z wirusami i testuje wpływ promieniowania radioaktywnego na organizmy biologiczne. Pracuje także nad wzmocnieniami człowieka poprzez użycie radykalnych transgresywnych metod na przecięciu AGI, bioinżynierii i nanotechnologii [patrz antologia TRANSHUMAN]. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii złożoności, teorii grafow i zbiorow częściowo-uporządkowanych, zastosowaniami w AGI i w superkompilacji. Założyciel Fundamental Research Lab, inicjator i lider grupy Laboratorium oraz Sympozjum Sztuki ACCESS. Autor ponad stu wystaw, koncertow i warsztatow. Jego projekty obejmują między innymi: CAPITAL - WORM Center Rotterdam, SECURE INSECURITY - ISEA, Istambul; MANIFESTO vs. MANIFESTO - CSW Zamek Ujazdowski; NEST - ARCO International Contemporary Art Fair, Madryt; GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa; FLOAT- Lower Manhattan Cultural Council, Nowy Jork; WWAI - 2005, Los Angeles; GESPENST - Galeria Leto, Warszawa; Falsecodes - Red Gate Gallery, Pekin; State of Emergency Embassy - Galeria Entropia, Wrocław; FLEXTEXT - Byzantine Museum, Ateny; FXT - ACA Media Festival, Tokio; STACK - ISEA 02, Nagoya.

http://fundamental.art.pl/

http://soundcloud.com/robert-b-lisek/

Christian Galarreta to interdyscyplinarny kompozytor i wykonawca muzyki wspołczesnej i noisu. W latach 1995-1998 studiował grę na fortepianie, śpiew i komponowanie muzyki w konserwatorium Josafar Roel Pineda w Limie oraz elektronikę cyfrową na uczelni Peruvian Systems Institute (SISE). W okresie 1995-2010 założył grupy muzyczne DiosMeHaViolado, Evamuss i Tica, trzy najważniejsze zespoły wykonujące muzykę eksperymentalną na peruwiańskiej scenie alternatywnej. Od tego czasu opublikował samodzielnie, jak i w ramach projektow grupowych, ponad 70 wydawnictw muzycznych w wytworniach na całym świecie. Artysta łączy głębię ciszy i dźwięku, wykorzystując zepsute urządzenia elektryczne, własnoręcznie zrobione instrumenty muzyczne, kontrolowaną indukcję błędow w oprogramowaniu, narzędzia programowania oraz wyodrębnianie nieodczuwalnych zjawisk fizycznych tak, by stały się słyszalne. Wykorzystuje te doświadczenia w swoich instalacjach dźwiękowych i performance'ach. Organizuje wystawy, występuje na koncertach i wygłasza wykłady na warsztatach w Ameryce Łacińskiej i w Europie. Najbardziej interesuje go zastosowanie wyżej wymienionych interfejsow i samoregulujących się systemow w produkcji dźwięku jako formy nieposłuszeństwa i samodzielnej organizacji społecznej.

www.sajjra.net

http://soundcloud.com/chrs-galarreta

[http://www.myspace.com/christiangalarreta](http://www.myspace.com/christianga larreta)

Marta Heberle - artystka, ktora porusza się w obszarze radykalnych działań z pogranicza sensosorycznych eksperymentow audio i performance'u, ktore wymykają się kategoryzacji. Heberle jest rownież kulturoznawcą i autorem, specjalizującym się w kwestiach związanych z bioartem i transhumanizmem.

http://soundcloud.com/martaheberle

Emilia Wysocka - artystka wizualna i badacz w obszarze, ktory obejmuje m.in.amplifikację procesow poznawczych środkami wyrazu artystycznego. Podczas występow używa technik vj oraz live-coding.

Przemek Sanecki - artysta pracujący w rożnorodnych mediach - od performance przez wideo po software. Czerpie inspiracje z systemow biologicznych, procesow społecznych i technologii przetwarzania informacji. Jego kompozycje muzyczne łączą nagrania terenowe z klasyczną syntezę granularną oraz gęstymi strukturami czystych tonow.

[http://www.youtube.com/watch?v=sGfRdhbpF8A&feature=youtu.be&a](http://www.you tube.com/watch?v=sGfRdhbpF8A&feature=youtu.be&a)

bilety:

30 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ