koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

„Ludzie z Daoura – wspólnota w stanie zawieszenia”

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 264 wyświetleń od 25 maja 2012
  • 28 maja 2012, poniedziałek
    » 17:00

Wykład Alaina Kantarjiana

Prezentacja oparta na projekcie badawczym prowadzonym w Bejrucie (Liban)

Fotograf Alain Kantarjian przedstawi efekty swojego projektu dotyczącego społeczności lokalnej żyjącej na przedmieściach Bejrutu w porcie Daoura.

Mieszkańcy dzielnicy to przede wszystkim gastarbeiterzy, uchodźcy, lokalni rybacy oraz młodzież homoseksualna, a także społeczność transwestytow. To, co ich łączy to nie tyle więzy wspolnotowe, ile podzielany status osob żyjących na marginesie społeczeństwa, poza oficjalnym porządkiem administracyjno-politycznym.

Fotografie Kantarjiana starają się uchwycić ambiwalentny status owej społeczności, tworzącej się jednocześnie poza i w obrębie społeczeństwa libańskiego, będącej swoistym przykładem alternatywnego modelu społecznego.

Alain Kantarjian - pochodzący z Libanu artysta pracuje obecnie we Francji i Szwajcarii. Interesuje go to, co ukryte, zasłonięte, niewidoczne, zapomniane. W swoich fotografiach portretuje ludzi wykluczonych, sytuujących się na marginesach rożnych społeczności oraz rzeczy „nieużyteczne", wyzute z pierwotnego kontekstu i właściwiej im funkcji.

Cykl fotografii architektury, na ktorych artysta prezentuje m.in. opustoszałe budynki starych francuskich i libańskich kin, wywodzi się z fascynacji procesem rozpadu znaczenia i kruchością form symbolicznych. Podobnie prowokacyjnie artysta stara się ukazać niestabilność i efemeryczność kwestii płci oraz seksualności w serii fotografii zatytułowanych „Oh, Marie France!". Fotografie dokumentalne artysta uzupełnia także abstrakcyjnymi zdjęciami kompozycji papierowych form wyznaczających jego myślenie o wielopostaciowej strukturze fotografii.

Projekt dofinansowany przez: Urząd Miasta Poznania, Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki, Ministerstwo Kultury Słowacji, Ambasada Szwajcarii w Warszawie

Organizator: Stowarzyszenie Nastawnia w ramach Międzynarodowego Programu Rezydencji Artystycznych

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ