koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Nieformalna rozmowa z Angelo Romano

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 911 wyświetleń od 12 czerwca 2012
  • 17 czerwca 2012, niedziela
    » 17:00

Informal conversation. An attempt to create a landscape built of the exchange of views

Angelo Romano (Szwajcaria) - kurator od kwietnia br. w ramach Międzynarodowego Programu Rezydencji Artystycznych w Poznaniu realizuje swoje badania, zmierzające do przygotowania wystawy angażującej mieszkańcow oraz miejsca, w ktorych tworzy się lokalna kultura.

Jego projekt pt. „Jak myślimy o sztuce?" - rozwijany od 2010 roku - koncentruje się na interdyscyplinarnych dociekaniach oscylujących wokoł pytania: „Jaki związek zachodzi między sztuką a społeczeństwem?". Romano zainteresowany jest stworzeniem nowego, otwartego dla szerokiej publiczności modelu wystawienniczego - powołaniem w kulturze struktury, ktora pozwoli ludziom zacząć myśleć inaczej tak o wystawie, jak i w ramach wystawy. Jak zauważył kurator, instytucjonalne ramy przestrzeni wystawienniczej często projektowane są niczym produkt, a nie jako medium, w ramach ktorego mają miejsce nietypowe interakcje ze sztuką. Romano przywołuje tu słowa Roberta Smithsona „Dzieło sztuki umieszczone w galerii traci swą siłę oddziaływania i staje się przenośnym przedmiotem lub powierzchnią oderwaną od świata zewnętrznego. Funkcją kuratora - strażnika jest oddzielenie sztuki od reszty społeczeństwa. Następnym krokiem jest integracja. Gdy dzieło sztuki jest już całkowicie zneutralizowane, nieskuteczne, abstrakcyjne, bezpieczne i politycznie zlobotomizowane staje gotowe do konsumpcji przez społeczeństwo".

Romano odmawia przyjęcia roli kuratora-strażnika i opierając swoje badania o związek pomiędzy sztuką a społeczeństwem tropi możliwości poszerzenia oddziaływania sztuki w instytucjonalnych ramach przestrzeni wystawienniczej.

Goście Głośnej zaproszeni zostaną do wzięcia udziału w jego kuratorskim laboratorium.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ