koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyBANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

JAPAN BRAIN ACCESS - KARKOWSKI / LISEK / SANECKI / HEBERLE

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 383 wyświetleń od 7 kwietnia 2013
  • 10 kwietnia 2013, środa
    » 19

Zbigniew KARKOWSKI Robert B. LISEK Przemek SANECKI Marta HEBERLE

  1. 04 środa - Projekt LAB @ Grochowe Łąki 5, Poznań

godz. 19:00

ACCESS to otwarty projekt artystów z Japonii i Polski, który krytycznie bada ukryte procesy fizyczne nieustannie zachodzące w naszym mózgu i otoczeniu. To praktyczne warsztaty i seria eksperymentalnych sytuacji, które mają wyposażyć artystę w umiejętności DIY wykrywania i modulacji fal elektromagnetycznych w sferze audio i wideo oraz nowoczesne metody z obszaru sztucznej inteligencji. Autorzy używac będą Supercollider, Pure Data, Python, Lisp, Fluxus, Processing, Clojure, Overtone etc.

godz. 21:00

Eksperyment dźwiękowy [koncert] z udziałem guru muzyki elektronicznej i noisu z Tokyo - Zbigniewa KARKOWSKIEGO. Grać i programować będą również Roberta B. LISEK, Przemek SANECKI i Marta HEBERLE.

Osoby zainteresowane aktywnym udziałem powinny przynieść ze sobą laptopy lub inne urządzenia (najlepiej z zainstalowanym Supercolliderem lub Pure Data). Wiecej: http://fundamental.art.pl/WORKSHOP_ERS.html http://fundamental.art.pl/access.html

Karta wstępu: przedsprzedaż 12 zł
Vinylgate Recordstore Garncarska 3, 61-817 Poznań tel.: + 48 883 692 633 www.vinylgate.eu

w dniu zdarzenia 15 zł Projekt LAB @ Grochowe Łąki 5, Poznań

Zbigniew Karkowski - mistrz muzyki elektronicznej i noisu z Tokyo i jedna z ważniejszych postaci muzyki współczesnej, wymieniany jednych tchem razem z Merzbow, Tetsuo Furudate, KK Null, Francisco Lopez czy Otomo Yoshihide. Kompozytor i wykonawca muzyki, zarówno elektronicznej jak i akustycznej, eksperymentator, improwizator, muzyk elektroniczny. Jako nastolatek wyemigrował z Polski, mieszkał w Göteborgu, Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Los Angeles, by ostatecznie osiedlić się w Tokyo w 1994 roku. Studiował kompozycję w Polsce, estetykę muzyki współczesnej na State College of Music w Göteborgu i muzykę komputerową na Uniwersytecie Technologicznym Chalmers. Po ukończeniu edukacji w Szwecji podjął roczne studia sonologiczne w Królewskim Konserwatorium w Hadze w Holandii. Uczestniczył też w wielu letnich kursach kompozycji organizowanych przez francuskie Centrum Acanthes w Awinionie oraz Aix-en-Provence, gdzie pobierał naukę u klasyków muzyki XX wieku, takich jak Iannis Xenakis, Olivier Messiaen, Pierre Boulez, oraz Georges Aperghis. Karkowski jest aktywnym kompozytorem zarówno muzyki akustycznej jak i elektroakustycznej. Napisał utwory przeznaczone dla dużych orkiestr symfonicznych, a także operę i liczne utwory muzyki kameralnej wykonywane przez profesjonalne zespoły muzyków ze Szwecji Polski i Niemiec. Karkowski jest współzałożycielem zespołów Sensorband (wraz z Edwinem van der Heide i Atau Tanaką), Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. Współpracował z takimi artystami jak Aube, Merzbow, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide, Tetsuo Furudate, Kapotte Muziek, John Duncan, Ulf Bilting, Phauss, Francisco Lopez, David Kristian, Keiji Haino, Jim O'Rourke, Null/Zeni Geva, Otomo Yoshihide i wieloma innymi. W ciągu ostatnich kilkunastu lat grał setki koncertów na całym świecie, coraz częściej podróżuje do Chin, Ameryki Łacińskiej i Północnej, gdzie gra z lokalnymi muzykami oraz prowadzi warsztaty. Jak nikt inny osobiście zna środowiska muzyki awangardowej w każdym zakątku Ziemi. Karkowski uważa, że tradycyjnie pojmowana muzyka jest nieadekwatna do dzisiejszego świata i dlatego dotychczasowe teorie muzyczne oraz kulturowe powinny zostać zniszczone. W Poznaniu artysta zaprezentuje między innymi material z nowej płyty 'Perceptual interpretations of ambiguous figures". http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski-perceptual/ http://www.youtube.com/watch?v=S_5q65ZIFyQ

Robert B. Lisek, artysta, matematyk, hacker, kompozytor badający, jak działa ludzki mózg, eksperymentuje z procesami (obliczeniowymi, biologicznymi, społecznymi). Przechodząc przez sztukę konceptualną, hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji. Pionier sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. Twórca wielu radykalnych projektów skupionych wokół alternatywnych strategii w sztuce. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii zbiorów częściowo-uporządkowanych, algebrze i kombinatoryce. Autor ponad 100 wystaw i wystąpień. Jego projekty zawierają między innymi: EPIDEMIC - Worm Center, Rotterdam, Secure Insecurity - ISEA Istanbul; Manifesto vs. Manifesto – CSW Zamek Ujazdowski, NEST - ARCO Art Fair, Madryt; SPEKTRUM – Galeria LETO, GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, FLOAT- Lower Manhattan Culture Council, New York; WWAI - Siggraph05, Los Angeles; Falsecodes - Red Gate Gallery, Beijing; State of Emergency Embassy – Entropia, Wrocław, FLEXTEXT – ACA Media Festival, Tokyo; STACK – ISEA 02, Nagoya ; SSSPEAR –17th Meridian, Centrum Sztuki WRO. Więcej: http://fundamental.art.pl/ http://fundamental.art.pl/ http://soundcloud.com/robert-b-lisek/

Marta Heberle - artystka, która porusza się w obszarze radykalnych działań z pogranicza sensosorycznych eksperymentów audio i performance'u. Heberle jest również autorem, specjalizującym się w kwestiach związanych z bioartem i transhumanizmem. http://soundcloud.com/martaheberle

Przemek Sanecki jest artystą, który wykorzystuje różne media - performance, video i programowanie. Inspirują go systemy biologiczne, społeczne i technologie przetwarzania danych. S: 'No-input hacking board: kultura muzyczna jest rezimem, który swoja sile czerpie z kognitywnych uwarunkowan podmiotów. W trakcie dzialania przedstawione zostana teoretyczne i praktyczne aspekty krytycznej pracy z dzwiekiem. Punkt wyjscia stanowi polityczna teoria oporu oraz praktyka live-coding.'

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ