koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

CYBERIADA

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 077 wyświetleń od 13 maja 2013
  • 29 września 2013, niedziela
    » 18:00
  • 28 września 2013, sobota
    » 19:00
  • 28 maja 2013, wtorek
    » 19:00
  • 26 maja 2013, niedziela
    » 18:00
  • 25 maja 2013, sobota
    » 19:00

fantastyczna opera komiczna w trzech aktach

libretto kompozytora

na podstawie cyklu opowiadań Stanisława Lema

kierownictwo muzyczne: Krzysztof Słowiński

reżyseria i choreografia: Ran Arthur Braun

scenografia: Justin C. Arienti

reżyseria świateł: Marek Rydian

kierownictwo chóru: Mariusz Otto

współpraca muzyczna: Agnieszka Nagórka

asystent reżysera: Bartłomiej Szczeszek

soliści, chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu

Akrobaci powietrzni Peeter Gross http://www.flygrossing.ee/

                                   Maciej Astramowicz, Roksana Kostyra

Tancerki Zuzanna Perszewska, Aleksandra Brzezowska

Opera Krzysztofa Meyera, który libretto napisał na postawie opowiadań Stanisława Lema, przedstawia przygody konstruktora Trulla, któremu Królowa Genialina zleciła zbudowanie trzech maszyn, z czego jedna miała opowiadać historie zawiłe, druga chytre, trzecia poruszające. Na końcu tych ironiczno-utopijnych refleksji o życiu, pojawia się pogląd, że nie pieniądze, postęp ani doskonałość mogą uratować świat, ale mądrość i prawda. Polska prapremiera Cyberiady, mająca miejsce w maju 2013 roku w Teatrze Wielkim w Poznaniu, wpisała się w obchody Jubileuszu 70. urodzin kompozytora.

Reżyser Ran Arthur Braun przeniósł Lemowską rzeczywistość cyberystyczną w uniwersalny bajkowo-magiczny świat teatru, a sam tekst choć pozbawiony w jego realizacji licznych politycznych aluzji, przede wszystkim bawi inteligentnymi żartami. Walor edukacyjny spełnia wydany program do spektaklu, który dopełnia, wyjaśnia i dopowiada wszelkie ciekawostki związane z muzyką Krzysztofa Meyera, tekstem Stanisława Lema, jak i koncepcją reżyserską Rana Arthura Brauna.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ