koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Spektakle "Efekt halo" (PREMIERA), "SUMO" oraz "Nondescript" Polskiego Teatru Tańca

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 791 wyświetleń od 29 kwietnia 2014
  • 9 maja 2014, piątek
    » 19:00

Serdecznie zapraszamy na premierę spektaklu "Efekt halo" (chor. Daniel Stryjecki), która odbędzie się 9 maja 2014r. na Scenie Wspólnej w Poznaniu, o GODZ. 19.00.

Premierze towarzyszyć będą prezentacje przedstawień z Atelier 2014: "SUMO" (chor. Agnieszka Fertała) i "Nondescript" (chor. Urszula Bernat-Jałocha).

Bilety nabyć można w impresariacie Polskiego Teatru Tańca (ul. Kozia 4, Poznań) oraz na stronie www.bilety.ptt-poznan.pl.

Cena biletów: 30 zł (bilet normalny) i 15 zł (bilet ulgowy)

Opisy spektakli:

"Efekt halo" PREMIERA

Choreografia: Daniel Stryjecki Muzyka: The Glitch Mob Tańczą: Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Paulina Wycichowska Premiera: 9 maja 2014, Scena Wspólna

Nowy multimedialny spektakl taneczny Daniela Stryjeckiego, podejmujący problem automatycznego przypisywania cech na bazie powierzchownego wrażenia.

"SUMO"

choreografia: Agnieszka Fertała muzyka: Ondekoza, Nigakute Amai Mizu, Umekichi, tradycyjna muzyka japońska tańczą: Agata Ambrozińska-Rachuta, Agnieszka Fertała, Daniel Stryjecki

W spektaklu Agnieszki Fertały klasyczny ring zostaje zastąpiony przez scenę. Tancerze, niczym zawodnicy sumo, zmagają się z przeciwnościami losu, próbując zachować „sportowe zasady”, choć co chwilę dopada ich nieodparta ochota, by zrobić coś daleko wykraczającego poza reguły fair play. Kto z nich pierwszy straci kontrolę? Co zrobi sędzia? Co na to publiczność…?

"Nondescript"

choreografia: Urszula Bernat-Jałocha kostiumy: Adriana Cygankiewicz; współpraca: Ewa Bernat muzyka: Michel Legrand, Ben Frost, Andy Stott, Alva Noto & Ryuichi Sakamoto, Biosphere aranżacja muzyczna: Zuzanna Majewska światła: Przemysław Gapczyński, Mariusz Porada tańczą: Artur Bieńkowski, Adriana Cygankiewicz, Zbigniew Kocięba, Marcin Motyl, Josefine Patzelt.

Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat dochodzi do zacierania się różnic między płciami. Kobiety przejmują role typowo męskie, zajmują stanowiska przywódcze, natomiast panowie muszą sobie poradzić z nową rolą: mężczyzny niepotrzebnego - stwierdza Jane McLoughlin w "The Demographic Revolution". Do głosu doszedł uniseks symbolizujący słabość mężczyzn i siłę kobiet.

Obecnie w kulturze zachodu często używany jest termin „gender", będący określeniem płci kulturowej lub społecznej. Pojęciem „gender" opisuje się także tworzony w sposób performatywny zespół cech i zachowań, ról płciowych i stereotypów płciowych przypisywanych kobietom i mężczyznom.

W spektaklu Urszuli Bernat-Jałochy człowiek pokazany jest jako bezosobowy, androgeniczny materiał złożony z ciała i jego nieograniczonych możliwości. Autorka spektaklu balansuje na niedookreślonej i dyskusyjnej granicy między pojęciami „płeć” i „gender”. Prezentując zjawisko zacierania się płci, zwraca uwagę na wiążące się z nim ryzyko dehumanizacji.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ