koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Krzysztof Meyer "CYBERIADA" - opera na podstawie cyklu opowiadań St. Lema

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 836 wyświetleń od 9 stycznia 2015

Kierownictwo muzyczne: Krzysztof Słowiński Reżyseria i choreografia: Ran Arthur Braun Scenografia: Justin C. Arienti Reżyseria świateł: Marek Rydian Kierownictwo chóru: Mariusz Otto

Justin C. Arienti uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury 2014 w kategorii Najlepszy Scenograf.

Opera Krzysztofa Meyera, który libretto napisał na postawie opowiadań Stanisława Lema, przedstawia przygody konstruktora Trulla, któremu Królowa Genialina zleciła zbudowanie trzech maszyn, z czego jedna miała opowiadać historie zawiłe, druga chytre, trzecia poruszające. Na końcu tych ironiczno-utopijnych refleksji o życiu, pojawia się pogląd, że nie pieniądze, postęp ani doskonałość mogą uratować świat, ale mądrość i prawda.

Reżyser Ran Arthur Braun przeniósł Lemowską rzeczywistość cyberystyczną w uniwersalny bajkowo-magiczny świat teatru, a sam tekst choć pozbawiony w jego realizacji licznych politycznych aluzji, przede wszystkim bawi inteligentnymi żartami.

Projekt finansowany z dotacji celowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


"Ran Arthur Braun w swojej zaledwie trzeciej pracy reżyserskiej (dotychczas znany był zwłaszcza jako specjalista od scen walki) podołał temu z zadziwiającym mistrzostwem. Udało mu się przekonująco połączyć bajkowe i utopijne wątki, uruchamiając przy tym istny gejzer pomysłów: astronautom i balonom każe unosić się w powietrzu, wprowadza gadające lalki, akrobatów i tancerzy. [...] Brauna wspiera kongenialna scenografia Justina C. Arienti, pławiąca się w fantazji, kształtach i kolorach. W efekcie powstaje wspaniały spektakl, z głębokimi podtekstami, ze wszech miar wart obejrzenia. Dyrygent Krzysztof Słowiński troskliwie przygotował wspaniale dysponowaną orkiestrę, która stylistycznie kolorowy, nie obciążający zbytnio słuchacza język muzyczny Meyera wykonuje z lekkością, uwypuklając niuanse i drobiazgową rytmikę, jak gdyby to była zwykła pozycja repertuarowa". Karin Coper, magazyn "Opernnetz"

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ