koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Berlin Ekspres Kolektiv pres. MIKROBI.T/Chaotic Pieces/Ludwik Zamenhof @ Oczy, Poznań

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 162 wyświetleń od 25 lutego 2015
  • 27 lutego 2015, piątek
    » 21:00

Berlin Ekspres Kolektiv przedstawia zupełnie nową inicjatywę... Tym razem chcemy Wam zaproponować miszmasz elektroniki połączonej z instrumentami. Wróćmy do korzeni muzyki! Będzie wokal, będzie perkusja, saksofon, mandolina i elektroniczna stopa. Taka mieszanka stanowić będzie bardzo ciekawy eksperyment!!! Już nie możemy się doczekać, a Wy?:)

Berlin Ekspres Kolektiv presents a brand new initiative. This time, we want to propose you a mix of electronic music with instruments. Let’s get back to the roots of music. There will be vocal, percussion, saxophone, mandolin and electronic kick. This mix will be a really interesting experiment! We can’t wait, and you?:)

Line up:

1) MIKROBI.T (https://soundcloud.com/mikrobitrobi)

Czy można połączyć fascynację brzmieniem Jona Hopkinsa i Moderat z saksofonem Matsa Gustafssona, żywą perkusją i hipnotycznym analogowym rytmem? Muzycy znani wcześniej z innych projektów na wydanym w marcu 2014 albumie "Binary Beats" w nowatorski sposób połączyli analogowe bity z organicznym brzmieniem akustycznych instrumentów. Efektem jest muzyka, pełna głębi i niskiego basu, tętniąca rytmem, ale nie pozbawiona czynnika ludzkiego … żywa i bliska, chłodna i organiczna zarazem, elektro-improwizowana. Płytę promuje utwór “XYZ free diving” będący efektem współpracy z wokalistą Myslovitz Michałem Kowalonkiem. Na żywo MIKROBI.T to 6 rąk, 37 klawiszy, sax baryton, moog, syntezatory, gitara i perkusja multiplikowane i przetwarzane w czasie rzeczywistym. Na koncertach spodziewajcie się zatem potężnej dawki niskiego basu i pulsujących bitów nie pozbawionych dzikości saksofonu i żywych rytmów.

Is it possible to incorporate influences like Jon Hopkins and Moderat on one hand with Mats Gustafsson's sax and live hypnotic The Knife-wise beats on the other? Seems that it is. Musicians known before from other Polish projects got together to blend electronic sounds with live instruments that resulted in a pretty innovative instrumental album called „Binary Beats” released March 21st 2014. Their music is full of deep bass, vibrating with beat but not deprived of a human factor.... it's live and close, cool and very organic in the same time, electro-improvised. The album is promoted with a track „XYZ Free diving” featuring exceptional vocals of Michal Kowalonek of MYSLOVITZ. MIKROBI.T Live are six hands, 37 keys, one baritone sax, moog, sythesizer, guitar and acoustic drums – all multiplicated and de-constructed in real time.

2) Chaotic Pieces (https://soundcloud.com/chaoticpieces)

Chaotic pieces to energetyczny mix zazwyczaj niepasujących do siebie styli muzycznych triphop’u, d’n’b z soulem, jazzem i rockiem. Ten poznański projekt mimo, że gra od ponad roku występował już na scenie przed Smolikiem, a także został wyróżniony przez Narodowe Centrum Kultury. Chaotic pieces pojawiło się nawet na targach Co Jest Grane w Warszawie. Przygotowując się do wydania kolejnej EPki zespół postanowił zmienić nazwę (dawniej donut.) czując, że przestała ona odzwierciedlać muzyczny kierunek, w którym idą.

WeAreFromPoland o nas: „Ładnie to buja! Elegancki soul, akustyczny trip-hop, kanapowy pop – jakkolwiek byśmy tego nie nazwali, jedno jest pewne: udało się chłopakom spiknąć z kapitalną wokalistką”

Chaotic Pieces is a mix of triphop, d’n’b with soul, jazz, funk & rock music. Although they have been playing for a little over a year now, this band from Poznan played as a support before Smolik, and received a distinction from the National Center of Culture due to which they performed during Uruchomucho concerts. chaotic pieces also performed at country's finest music fair trade "Co jest grane" thanks to second place at competition: Discovered by Good Time Radio, the jury of which constituted such famous Polish musicians as Sistars, Sofa and Wojciech Mazolewski.

3) Ludwik Zamenhof (http://www.mixcloud.com/Ludwik_Zamenhof/ / https://soundcloud.com/ludwik-zamenhof))

Pod pseudonimem białostockiego doktora kryje się Andrzej Zagajewski. W tym jednoosobowym projekcie autor skupia się głównie na brzmieniach elektronicznych, momentami hałaśliwych. Utwory bardzo często wydają się popsute i zniekształcone, a w ich nagraniu pomocnym instrumentem jest nieodżałowana mandola. W jego twórczości można doszukać się takich gatunków jak minimal music, idm, break core, harsh noise czy tzw. glitch music. Zamenhof zajmuje się również produkcją bitów i robieniem remixów, które zostały opublikowane na płytach L.U.C - Energocyrkulacje, a także Rahima – Amplifikacje. Sam również w całości wyprodukował płytę zespołu UnitraProdiż pt. Kompozyty Tekstylne. Utwory Zamenhofa były także wykorzystywane w kilku filmach krótkometrażowych. Nie można jeszcze zapominać, że Andrzej Zagajewski jest człowiekiem renesansu i poza twórczością elektroniczną udziela się również w zespołach folkowych. Gra na mandolinie w projektach takich jak:Południca!, Bumtralala, a także w Kapeli Hanki Wójciak. Występuje również jako wokalista w punkowym zespole Hańba, a także jako gitarzysta w metalowym zespole Crowmoth (czyt. Krołmot).

Ludwik Zamenhof is a one-man music project. The man's real name is Andrzej Zagajewski and his alias is taken from from a Jewish doctor from Białystok who invented the Esperanto language. Białystok is also the name of the Polish city that Max Bialystock from "The Producers" was named after. He uses two very different tools to create music: a mandola and a computer. All recordings and samples are destroyed, deconstructed and reconstructed. The resulting music contains a lot of noise, hum, clicks and various interruptions. Ludwik Zamenhof is inspired by Bulgarian, Polish, Balkan, Indian (dot not feather) and Syrian music. Folk and ethno samples are mixed with current electronic styles such as dubstep, drum and bass, IDM, breakcore and glitch. Most of these tracks would make pretty young women stop dancing, but some can be played at dance parties.


TAX: 20 PLN

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ