koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

CYBERIADA Krzysztof Meyer

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 745 wyświetleń od 23 kwietnia 2015

Opera Krzysztofa Meyera, który libretto do niej napisał na postawie opowiadań Stanisława Lema, przedstawia przygody konstruktora Trulla, któremu Królowa Genialina zleciła zbudowanie trzech maszyn. Jedna z nich miała opowiadać historie zawiłe, druga chytre, a trzecia – poruszające. Na końcu tych ironiczno-utopijnych refleksji o życiu pojawia się pogląd, że nie pieniądze, postęp ani doskonałość mogą uratować świat, ale mądrość i prawda.

Polska prapremiera CYBERIADY, która odbyła się w poznańskim Teatrze Wielkim w maju 2013 roku, wpisała się w obchody Jubileuszu 70. urodzin kompozytora. Reżyser Ran Arthur Braun przeniósł Lemowską rzeczywistość cyberystyczną w uniwersalny bajkowo-magiczny świat teatru, a sam tekst, choć pozbawiony w jego realizacji licznych politycznych aluzji, przede wszystkim bawi inteligentnymi żartami. To znakomita propozycja dla wszystkich, którzy szukają w świeżości i powiewu nowości w teatrze operowym; przy okazji znajdą mądrą rozrywkę.

Justin C. Arienti został uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury 2014 w kategorii Najlepszy Scenograf za projekty scenograficzne do tego spektaklu.

"Dobrze, że 'Cyberiadę' wystawiono teraz, kiedy jest moda na muzyczne lata 60., a ponadto świetnie, że na 70-lecie kompozytora pokazano utwór, przy którym widzowie muszą w sobie odnaleźć dzieciaka – bo to bardzo filozoficzne, ale jednak bajki".

  • Dorota Szwarcman, Co w duszy gra

"Zachwyceni wielbiciele fantastyki cytowali z pamięci w trakcie przedstawienia wypowiedzi konstruktora Trulla, a przy wyjściu żywo komentowali zmiany w treści książki wprowadzone do libretta przez samego kompozytora. (…) Opera według Lema jest dziś przeznaczona dla wielbicieli pisarza i dla tych, którzy pamiętają awangardę, a także lubią widowiska z dużą obsadą. To wszystko daje nam właśnie poznańskie przedstawienie".

  • Wojciech Giczkowski, Teatr dla was
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ