koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarMuzyczne Opowieści Europy
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

"Hello, My Friend", "Hello, Stranger!", "Hello. And Goodbye" Polski Teatr Tańca

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 518 wyświetleń od 16 grudnia 2015
  • 23 stycznia 2016, sobota
    » 20:00

SPEKTAKLE ADRESOWANE DO WIDZÓW POWYŻEJ 16 ROKU ŻYCIA

Hello, My Friend! (2014)

choreografia: Paweł Malicki

muzyka: Asaf Avidan, Bloodstone, Las Hermanas Goggi, Boris Kovac & Ladaaba Orchestra, Elvis Presley, La Lupe, Nada Malanima, The Black Keys, Alva Noto

obsada premierowa: Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Paweł Malicki

aranzacja muzyki: Daniel Stryjecki

kostiumy, scenografia: Pawel Malicki

premiera: 25 kwietnia 2014,MP2 w Poznaniu

czas trwania: 26 min

obsada aktualna: Fabian Fejdasz, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Paweł Malicki

Bardzo trafną narracją do spektaklu "Hello, My Friend!”, jak i po części inspiracją do tematu jest cytat ze Sławomira Mrożka:

„Nie lubię męskości… Określenie „zniewieściały” jest w gruncie rzeczy określeniem pochlebnym. Oznacza ono, że dany osobnik często się myje, nie lubi zabijać ludzi, zdolny jest do współczucia, nie lubi wrzeszczeć i pchać się, żeby udowodnić swoją ważność”.

Spektakl jest nawiązaniem do zeszłorocznego przedstawienia Pawła Malickiego pt. "Hello, Stranger!", jest to kolejna jego odsłona. W „Hello, My Friend!” choreograf podejmuje temat mężczyzn i męskości oraz związanych z nimi stereotypów i przekłamań. Koncentruje się na analizie reguł zachowań i współzależności panujących w męskich grupach. Paweł Malicki nie ucieka od obnażania ich niedoskonałości, gdyż jak powszechnie wiadomo – nie ma ludzi idealnych, zwłaszcza mężczyzn.

Hello, Stranger! (2013)

Choreografia: Paweł Malicki

Muzyka: Alva Noto, Marino Marini, Nicola Porpora (wyk. Cecilia Bartoli), Grimes, Rebekah del Rio, G. F. Händel, Mukat Edits, Go Koyashiki, Bartosz Dziadosz

Reżyseria świateł: Ewa Garniec

Scenografia i kostiumy: Adriana Cygankiewicz

Aranżacja muzyki: Bartosz Dziadosz

Obsada premierowa: Artur Bieńkowski, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Daniel Navarro Lorenzo, Josefine Patzelt

Premiera: 18 i 19 sierpnia 2013, Teatr Ósmego Dnia

Czas trwania: ok. 50 min.

Obsada z 21.06.2015,w ramach Malta Festival, Poznań: Daniel Stryjecki, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Adriana Cygankiewicz, Marcin Motyl

"Inny jest tym, czym nie jest i czym musi uzupełnić swój brak.

Inny opowiada o swoich potrzebach.

Inny jest podobny do mnie, jest Innym Ja, ma podobne nogi, ręce, głos, mowę.

Inny ma swoje "wnętrze", swoją "głębię". W swej "głębi" jest on niewyczerpalną "pełnią", jest "bogactwem", które się "przelewa". Ale głębia ukazuje się i skrywa jednocześnie.

Inność Innego wydobywa na jaw moją własną inność. Inność jest wzajemna. Inność zaskakuje, przynosi wciąż nowe niespodzianki, w całej przewidywalności jest nieprzewidywalna.

Inny nie jest rzeczą między rzeczami ani przedmiotem między przedmiotami, lecz podmiotem, Innym Ja (...), z którym mogę wejść we wspólnotę My.

Inny, którego napotykam, znajduje się w ruchu, co sprawia,że i we mnie budzi się świadomość możliwego ruchu.

Muszę się "otworzyć" na samą inność Innego, "znosząc" własną inność. (...) Taka zmiana nie jest niczym więcej, jak konsekwentną zmianą punktu widzenia - z mojego na jego.

Inny wymaga, aby stać się jego pokarmem, jego częścią składową, nim. Inny zadaje ból.

Inny zbliża się, aby się "karmić mną". Co mam począć? Odsunąć się czy poddać?"

"Inny", ks. Józef Tischner

Spektakl adresowany jest do widzów dorosłych.

Hello. And Goodbye (2015)

choreografia i taniec: Paweł Malicki

światła: Daniel Stryjecki

muzyka: AGF, The Bug, Ryoji Ikeda & Dumb Type, Tim Hecker, W. A. Mozart

grafika: Mariusz Stryjecki

czas trwania: 15 min.

Premiera: 17 kwietnia 2015, VIII Festiwal Atelier

"W Stworzeniu Adama Michała Anioła Bóg przekazuje Adamowi iskrę życia (...). Cały sens obrazu (...) zawierał się w dwóch monumentalnych ciałach, wyciągających do siebie ręce, których palce wskazujące niemal się stykają. Jest między nimi milimetr przestrzeni. I w tej próżni jest życie. Monumentalność obrazu i bogactwo szczegółów stanowią jedynie ramę, otoczkę, która jeszcze bardziej ma podkreślić tę minimalną pustkę, ten pusty punkt, który mieści w sobie wszystko."

John Ajvide Lindqvist ("Wpuść mnie")


"Mimo, że jest ona często postrzegana jako nicość, albo pewien brak, w rzeczywistości nie jest czarną dziurą, lecz raczej pojemnikiem, który wszystko łączy, umożliwia i ogarnia. Jej istotą jest bezpośrednio powstający wgląd, doświadczeniem wibrująca radość, a wyrażeniem się aktywna miłość."

Lama Ole Nydahl

Bilety do nabycia w Impresariacie Polskiego Teatru Tańca przy ul. Koziej 4 (tel. 61 8580456 e-mail: theatre@ptt-poznan.pl) lub online na stronie: http://bilety.ptt-poznan.pl/

Spektakl objęty promocją "Zimowy Karnet Teatralny" - http://www.ptt-poznan.pl/karnet-zimowy/#Zimowy+karnet+teatralny

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ