koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

DYDONA I ENEASZ / Henry Purcell

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 344 wyświetleń od 9 marca 2016

kierownictwo muzyczne Paul Esswoood

reżyseria Daniel Stachuła

scenografia Dobrawa Deczkowska UAP, Aleksandra Zembrowska UAP

kostiumy Emil Wysocki

choreografia John Svensson

reżyseria świateł Marek Rydian

przygotowanie orkiestry Jarosław Thiel

przygotowanie chóru Przemysław Neumann

koordynacja projektu Maria Banaszkiewicz-Bryła

Soliści wyłonieni w przesłuchaniach

Orkiestra Barokowa Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu

studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. i. J. Paderewskiego w Poznaniu (chór)

Tancerze Teatru Wielkiego w Poznaniu

W ramach Laboratorium Teatru Operowego studenci uczelni artystycznych - młodzi śpiewacy, reżyserzy, scenografowie - mierzyli się z dziełami nowymi, napisanymi specjalnie dla nich, nie obciążonymi tradycją wykonawczą. Mieli oni okazję dobitnie zaznaczyć swój ślad, w nowej, wykreowanej dla nich i przez nich materii odcisnąć własne piętno.

W sezonie artystycznym 2015/2016 przed debiutującymi twórcami postawiliśmy niełatwe zadanie. Dydona i Eneasz Henry'ego Purcella - wspaniała barokowa opera o miłości królowej Kartaginy i mężnego trojańskiego wodza, opera o miłości, której nie jest dane się ziścić.

Na mentora młodych artystów został wyznaczony Paul Esswood, wybitny kontratenor, znakomity muzyk, który stanie przed dyrygenckim pulpitem. Utalentowany reżyser Daniel Stachuła, znany poznańskiej publiczności z niekonwencjonalnych sposobów promowania teatru operowego, rozkochany w muzyce baroku dostrzegł w Dydonie i Eneaszu historię bliską współczesnemu człowiekowi. Nie tylko historię o miłości, ale bardziej o oddaleniu, braku akceptacji, różnicach, których nie jesteśmy w stanie zaakceptować. Stachuła nie zamierza jednak pozbawić dzieła Purcella historyczności, a raczej wskazać jego aktualność. Zapowiada się wspaniały spektakl.

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ