koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarBANKSYMuzyczne Opowieści Europy
zmodyfikowano  7 lat temu

Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski (nieautoryzowana biografia)

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 605 wyświetleń od 1 listopada 2016
  • 5 marca 2017, niedziela
    » 20:00
  • 4 marca 2017, sobota
    » 17:00
  • 3 marca 2017, piątek
    » 19:00
  • 2 marca 2017, czwartek
    » 19:00
  • 24 lutego 2017, piątek
    » 19:00
  • 23 lutego 2017, czwartek
    » 19:00
  • 22 stycznia 2017, niedziela
    » 17:00
  • 20 stycznia 2017, piątek
    » 17:00
  • 17 listopada 2016, czwartek
    » 19:00
  • 16 listopada 2016, środa
    » 19:00
  • 13 listopada 2016, niedziela
    » 19:00
  • 12 listopada 2016, sobota
    » 19:00

Reżyseria/Grzegorz Laszuk
Tekst i dramaturgia/Anna Wojnarowska, Grzegorz Laszuk
Muzyka/Bartek Rączkowski
Ruch sceniczny/Weronika Pelczyńska
Wideo/Adrian Cognac
Reżyseria świateł/Karolina Gębska
Kostiumy/Ewelina Ciuchta
Kierownik produkcji/Andrzej Szwaczyk
Inspicjent/Magdalena Matusewicz

Premiera: 11-11-2016
Scena:Malarnia

W obsadzie: Monika Roszko, Anna Wojnarowska (gościnnie), Jakub Papuga, Paweł Siwiak

To nie jest zwykłe przedstawienie teatralne. To mroczny musical. Przy akompaniamencie gitary, saksofonu i trąbek wystąpią przed Państwem: Roman Dmowski i Hannah Arendt. Ich biografie w rzeczywistości nigdy się nie przecięły. Do takiego egzotycznego spotkania mogło dojść tylko na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu.
Niespodziewanie z książki Romana Dmowskiego wyłania się obraz politycznej rzeczywistości. Wystarczy posłuchać przemówień prawicowych polityków aby dostrzec, że używają języka, którego autorem jest ojciec współczesnej prawicy. Język radykalny, pełen uprzedzeń i resentymentów, podkreślanie roli kościoła i polskości -- to kalka z tekstów Dmowskiego.
Zanurzone w konkretnym kontekście politycznym rozważania dotyczące biografii Romana Dmowskiego, zamieniają się w znacznie szerzej sformułowane pytania o to, co skłoniło go do tworzenia nacjonalistycznej, antysemickiej i antydemokratycznej ideologii.
Czy osobista historia dzieciństwa autora „Myśli nowoczesnego Polaka" wywarła wpływ na jego postrzeganie świata?
Jak mogłoby wyglądać spotkanie Hannah Arendt -- filozofki, myślicielki i Romana Dmowskiego -- antysemity i ideologa nacjonalizmu? Gdzie leżą źródła triumfu współczesnej prawicy?
Zadając sobie te i inne pytania twórcy stworzyli intensywny, nasycony kontrowersjami musical, w którym myśli nie krępują się żadnymi względami.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ