koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Arszyn: Muzyka jako miejsce (wykład + koncert)

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 806 wyświetleń od 18 listopada 2016

Poznań » Słowackiego 19 » NA MAPIE

  • 25 listopada 2016, piątek
    » 19:00

W ramach cyklu Pracownia Dźwiękowa*: o dwóch muzykach i przełomach, których dokonali w sztuce współczesnej. Arszyn, czyli Krzysztof Topolski - elektroakustyczny improwizator, perkusista, pejzażysta dźwiękowy i kurator - o jednym opowie, drugiego zagra. Wstęp wolny!

19:00 Wykład: muzyka jako miejsce - o Maxie Neuhausie
20:00 Arszyn gra De Marię

WYKŁAD / MUZYKA JAKO MIEJSCE
O "Miejscach" (Place Works) i o "Momentach" (Moment Works) w twórczości jednego z najważniejszych prekursorów gatunku, który nie przepadał za określeniem “instalacja dźwiękowa” i nie robił dokumentacji fotograficznej. Specjalnie dla niego poszedłem na Times Square.

KONCERT / ARSZYN GRA DE MARIĘ
Interpretacja i wykonanie koncertowe utworów muzycznych Waltera De Marii: Cricket Music, Ocean Music. Krzysztof Topolski – nagrania terenowe, perkusja.

Walter De Maria, pionier sztuki konceptualnej, sztuki otoczenia i land artu u progu swej kariery rozdarty był przez moment między muzyką a sztukami wizualnymi. Zmarły w 2013 roku artysta nagrał tylko dwie solowe kompozycje: Cricket Music (1964) oraz Ocean Music (1968). Mniej więcej w tym samym okresie jako perkusista związany był m.in z Velvet Underground oraz nowojorską sceną muzyczną i artystyczną.
Na kompozycje składają się nagrania terenowe tytułowych cykad i oceanu, wzbogacone o warstwę perkusyjną wykonaną przez kompozytora.
Był to kluczowy okres w twórczości Waltera De Marii, czas przejścia od rzeźby do sztuki otoczenia, od białego sześcianu galerii ku otwartej przestrzeni i pracy w terenie. Niedługo po zrealizowaniu powyższych kompozycji De Maria porzucił zupełnie muzykę i jazzową perkusję, wkraczając na drogę, która doprowadziła do powstania tak przełomowych realizacji jak New York Earth Room lub The Vertical Earth Kilometer (1977).

Ten bardzo interesujący moment w kształtowaniu się drogi twórczej artysty, między muzyką a przestrzenią, sztuką otoczenia, nagraniami terenowymi, sztuką konceptualną, zainspirował mnie do podjęcia próby reinterpretacji utworów muzycznych Waltera De Marii na żywo podczas koncertu.

*Pracownia dźwiękowa?
Zapraszamy tu ludzi, których warto posłuchać. Muzyków, artystów dźwiękowych, znawców muzyki. Prezentują najnowsze zjawiska, rzucają nowe światło na stare.
Cykl finansowany w ramach konkursu Centrum Warte Poznania.

FB: arszyn: muzyka jako miejsce
centrum-amarant.pl

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ