koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu

PTT " Helo, My Friend" i "Wo-Man w pomidorach"

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 323 wyświetleń od 18 listopada 2016
  • 21 listopada 2016, poniedziałek
    » 20:00

*Hello, My Friend!
*
choreografia: Paweł Malicki
muzyka: Asaf Avidan, Bloodstone, Las Hermanas Goggi, Boris Kovac & Ladaaba Orchestra, Elvis Presley, La Lupe, Nada Malanima, The Black Keys, Alva Noto
obsada: Fabian Fejdasz, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Paweł Malicki
aranżacja muzyki: Daniel Stryjecki
kostiumy, scenografia: Paweł Malicki

Bardzo trafną narracją do spektaklu "Hello, My Friend!", jak i po części inspiracją do tematu jest cytat z "Dziennika" Sławomira Mrożka:
Nie lubię męskości... Określenie „zniewieściały" jest w gruncie rzeczy określeniem pochlebnym. Oznacza ono, że dany osobnik często się myje, nie lubi zabijać ludzi, zdolny jest do współczucia, nie lubi wrzeszczeć i pchać się, żeby udowodnić swoją ważność.

W „Hello, My Friend!" choreograf podejmuje temat mężczyzn i męskości oraz związanych z nimi stereotypów i przekłamań. Koncentruje się na analizie reguł zachowań i współzależności panujących w męskich grupach. Paweł Malicki nie ucieka od obnażania ich niedoskonałości, gdyż jak powszechnie wiadomo -- nie ma ludzi idealnych, zwłaszcza mężczyzn.

[Spektakl jest skierowany do widzów dorosłych.]

WO-MAN w pomidorach
choreografia i reżyseria światła: Yossi Berg
muzyka: Nancy Sinatra, Julie London, Petula Clark, The Treble Spankers, The Chemical Brothers, Cosmo Cosmolino, Virginia Rodrigues, Edith Piaf
kostiumy: Dalia Lider

(...) gdy Bóg stworzył Adama, popatrzył, pomyślał i powiedział „stać mnie na więcej..." i stworzył Ewę.

Spektakl Yossi Berga to nieco nostalgiczna, ale nie pozbawiona żartobliwych akcentów, opowieść o kobietach i mężczyznach, blondynkach i macho, o stereotypach, którym ulegamy wpadając we własne pułapki. Formę przedstawienia budują charakterystyczne dla teatru tańca elementy, których programowy synkretyzm pozwala łączyć w jedną całość taniec, śpiew i działania aktorskie, elementy kultury wysokiej z cytatami z życia codziennego.
Kształt plastyczny spektaklu stworzyła Dalia Lider, naczelny scenograf Batsheva Dance Company, która projektuje kostiumy dla światowej czołówki choreografów, m.in. Ohada Naharina i Wima Vandekeybusa.
Spektakl wyróżniony "Bursztynowym Faunem", główną nagrodą II Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Choreograficznej im. Sergiusza Diagilewa w Gdyni.
Od swojej premiery spektakl prezentowany był w takich krajach, jak Białoruś, Cypr, Chiny, Hiszpania, Litwa, Niemcy, Portugalia, Rosja, Szwecja, Ukraina i Litwa.

Yossi Berg (Izrael)
Yossi Berg pracował w takich legendarnych zespołach, jak DV8 Physical Theatre, Batsheva Dance Company (gdzie współpracował z takimi choreografami, jak Ohad Naharin, Jiří Kylián, Angelin Preljocaj, John Jasperse czy Iztok Kovac) oraz Yasmeen Godder's Company. W 1997 debiutował jako choreograf. Tworzył na zamówienie Suzanne Dellal Centre w Tel Awiwie i licznych teatrów w Izraelu oraz Europie. Otrzymywał nagrodę Ministerstwa Kultury w Izraelu za osiągnięcia w dziedzinie choreografii w latach 2001, 2004 oraz 2006. Od 2005 roku tworzy duet choreograficzny z Odedem Grafem.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ