koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  5 lat temu

COME TRUE / Michał Stankiewicz

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 134 wyświetleń od 22 września 2019
  • 4 października 2019, piątek
    » 19:00

Spekatakl grany w ramach konkursu "The Best OFF" organizowanego przez portal teatralny.pl, czasopismo „nietak!t” oraz partnerskie sceny repertuarowe: Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Teatr Miniatura w Gdańsku, Teatr Modrzejewskiej w Legnicy, Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach.

"Come True", "Całe życie w dresach" oraz "Nie mów nikomu" zakwalifikowały się do 21 spekatkli konkursowych wybranych z 224 zgłoszonych. 

„The best OFF” to nagroda teatralna, na jaką teatr offowy czekał od dawna. Pierwszy raz w historii polskiego offu powstaje ogólnopolski konkurs, który ma za zadanie wyłonić najlepsze premiery. Nagroda dla zwycięzcy? Rekomendacja do tournee po pięciu dużych instytucjonalnych scenach w kraju.

więcej informacji: http://off-konkurs.pl/

Bilet do kupienia rónież w pakiecie za 30 złotych na 3 konkursowe spekatkle prezentowane w 1 weekend:

11 V 2018 COME TRUE / Michał Stankiewicz / https://bit.ly/2EWoKSj

12 V 2018 CAŁE ŻYCIE W DRESACH / Teatr Ba-Q / https://bit.ly/2EWoKSj

13 V 2018 NIE MÓW NIKOMU / Adam Ziajski / https://bit.ly/2EWoKSj


Teatr to jest miejsce, gdzie jedni udają, że przeżywają, żeby drudzy przeżywali naprawdę. Właściwie cała praca nad spektaklem to praca nad reakcją widza. Próba wywołania odpowiednich emocji. Odpowiednich myśli. Skojarzeń. Uczuć. Twórcy układają dramaturgię, ustalają momenty, kiedy widz ma się zaśmiać, kiedy ma się wzruszyć. Bardzo pomaga muzyka i odpowiednie oświetlenie. Właściwie cała praca nad spektaklem polega na tym, aby dobrze przygotować momenty, które nas twórców, nie zaskoczą. Jest to trudna sztuka, ale daje dużo satysfakcji.

Merytorycznym trzonem przedstawienia są oczywiście spostrzeżenia francuskiego filozofa Guya Deborda, który buduje obraz rzeczywistości społecznej na kształt spektaklu. Świat Deborda to świat, w którym człowiek bardziej ogląda niż przeżywa wydarzenia; to nie spektakl jest cieniem rzeczywistości, ale rzeczywistość wydaje się być cieniem spektaklu. W spektaklu zatem zamiast sceny ustawialiśmy drugą widownię, na którą również zaprosiliśmy widzów. W tym lustrzanym układzie widzowie, na przemian stając się aktorami bądź widzami, mogą obserwować napięcia pomiędzy byciem na scenie a byciem na widowni. Co zatem będzie jeszcze realne, a co już sceniczne? Co przemyślane, spontaniczne, a co niekontrolowane? Co będzie tym, co nazywamy rzeczywistością, a co jej reprezentacją? Tak postawione pytania otwierają pole namysłu nad szerszym zagadnieniem: kwestią woli i sprawstwa. W jakim stopniu jednostka, nawet jeśli podąża za wyimaginowanym symbolicznym rajem, który utożsamiła ze spełnieniem własnych oczekiwań, może uniezależnić się od tego „doskonałego marzenia”? 

Scenariusz, reżyseria: Michał Stankiewicz
Scenariusz, dramaturgia: Mateusz Marczewski, Marzena Sadocha
Narracja: Joanna Żurawska Federowicz
Reżyseria świateł: Mateusz Tymura
Koordynacja: Martyna Siemieńczuk, Martyna Płońska, Marcin Rutkowski
Uczestnicy prób: Roman Andrzejewski, Natalia Klupp, Maryna Strapko, Aleksandra Różalska, Andrzej Sas
Produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA
Premiera: 16.06.2017

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ