koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365KLIMT wystawa WrocławCantores wiolonczela
zmodyfikowano  5 lat temu

Švejk - Państwowy Teatr Lalki Tęcza, Słupsk

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 500 wyświetleń od 19 listopada 2019

Poznań » ul. św. Marcin 80/82 - główne wejście do CK "Zamek" » NA MAPIE

  • 30 listopada 2019, sobota
    » 20:00

9. FESTIWAL KONTEKSTY / Z J A W I S K A *
*
30.11 (sobota) / godz. 20:00 / *
*
Teatr Animacji, Duża Scena

Jesienią 1918 roku rozpoczęła się nowa epoka w dziejach Europy i świata. Zniknęły wielkie monarchie, część państw uzyskało niepodległość, przywódcy wielu krajów wybrali nowy ustrój polityczny – demokrację. Czy w Polsce dziś, po stu latach, brzmią jeszcze echa wielkiej wojny? Czy ten konflikt czegoś nas nauczył? Dobrym punktem wyjścia do rozważań na ten temat jest historia wojaka Švejka. Widzowie słupskiego spektaklu będą mieli okazję zderzyć własne wyobrażenia na temat ikonicznej postaci czeskiej literatury z przewrotną interpretacją reżyserki, która refleksje dotyczące krwawego konfliktu ubrała w lekką, balansującą na granicy klaunady, formę.

Preferowany wiek Widzów: od 15 lat
Uwaga! W spektaklu jest wykorzystywane światło stroboskopowe.

Recenzje:
Joannie Zdradzie znakomicie udało się przełożyć istotę dzieła Haška – radykalną krytykę autorytarnego systemu, który tępi indywidualizm i samodzielne myślenie, nie rezygnując zarazem z tego, co tak w przygodach Szwejka kochamy, czyli ironii i sytuacyjnego humoru, będącego pokłosiem błyskotliwych językowych gier.
Anna Jazgarska, www.teatralny.pl

Twórcy zachowują prześmiewczą, groteskową tonację utworu oraz ciekawie kontrastują ją ze scenami mrocznymi, nawet czasami nieco brutalnymi. (...) Ten zabieg każe postawić pytanie o mechanizm przekształcenia rzeczywistych, wojennych doświadczeń Haška w groteskową, zabawną i błyskotliwą literaturę.
Michał Cierzniak, www.dziennikteatralny.pl

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ