koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

CAŁY TEN DŹWIĘK | 18\. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 312 wyświetleń od 22 sierpnia 2021

Poznań » Święty Marcin 30 » NA MAPIE

  • 10 września 2021, piątek
    » 12:15
  • 5 września 2021, niedziela
    » 11:00

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/

[PL] Każdy muzyk odbiera dźwięki w pogłębiony sposób, ale wokalistka, performerka i kompozytorka Laurie Amat traktuje otaczające nas odgłosy z wyjątkowym namaszczeniem. Jej pasja zaprowadziła ją aż do… sal koncertowych w III Rzeszy. Odkryła, że to naziści ustawili powszechnie obowiązujący dziś poziom strojenia na 440 Hz – ponoć przy takiej częstotliwości odbiorcy odczuwają niepokój, robią się agresywni i łatwiej nimi manipulować. W filmie Gunnara Halla Jensena („Gunnar szuka Boga”) poznajemy też perkusistkę, która pomimo utraty słuchu gra na ukochanym instrumencie. Odwiedzamy naukowca rozpisującego dźwięki na matematyczne wzory – według niego muzyka to przede wszystkim nauka, a nie sztuka. Przekraczamy próg szpitala, gdzie projektantka dźwięku zwraca uwagę na to, jak istotne jest dbanie o higienę słuchową pacjentów. Niestety jej zaleceniasąnagminnie ignorowane. „Cały ten dźwięk” otwiera nam oczy (a może raczej uszy) na tę jakże istotną sferę naszego życia. Czy po jego obejrzeniu będziemy bardziej czujni? Film jest niezwykle dopracowany zarówno pod względem dźwiękowym, jak i wizualnym, a bohaterowie i ich zadziwiające historie odsłaniają nowy, fascynujący świat, który znajduje się tuż obok nas.

[ENG] A musician on a mission: To reveal how we all are affected by sound in ways unknown to most of us. What she didn`t expect was that Second world war Nazis were implicated. The musician is Laurie Amat, and she has heard a conspiracy theory involving Joseph Goebbels and the Nazis. Supposedly, at an international conference in 1939, the Nazis changed the music tuning pitch globally. They changed the frequency to 440 Hertz. They did it because they thought it would make the masses aggressive and easier to manipulate. This is the music pitch we listen to today. Driven by her worry, Laurie is thrown into a larger adventure into the unknown universe of sound. During the journey, we meet passionate and charismatic sound enthusiasts. They reveal what sound really means to them personally and what it can do to you. Laurie experiences how sound can heal, how sound can manipulate your feelings and push you to do something, and how sound can be used as a weapon. During the exploration into sound, Laurie brings in her thoughts and personal memories around sound - anecdotes and humour where you never know which sound is waiting around the next corner.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ