koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
NON SOLA SCRIPTA 2024KRUPAKOMEDASIŁY PRZEPŁYWU BWA SICCO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362
zmodyfikowano  3 lata temu

NOWA EWANGELIA | 18\. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 218 wyświetleń od 22 sierpnia 2021

Poznań » Święty Marcin 30 » NA MAPIE

  • 7 września 2021, wtorek
    » 20:30
  • 5 września 2021, niedziela
    » 14:30

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/

[PL] Pier Paolo Pasollini i Mel Gibson sfilmowali ukrzyżowanie Jezusa w mieście Matera na południu Włoch. W 2019 roku Matera stała się tłem dla rejestracji męki pańskiej na nowo. Tym razem w Jezusa wcielił się czarny kameruński działacz polityczny Yvan Sagnet, który na co dzień broni praw nielegalnych pracowników wykorzystywanych przez mafijny system rolniczy. Towarzyszy mu wybitny szwajcarski reżyser teatralny Milo Rau, rejestrujący zmagania Sagneta. Wielu z pracowników to uchodźcy z Afryki, którzy nie mają pozwolenia na pobyt i pracują godzinami na polach pomidorów i plantacjach pomarańczy za grosze, w palącym słońcu. Są zatrudniani i nadzorowani przez włoskich brygadzistów, „caporali” bo mafia kontroluje gospodarkę rolną w regionie Matera. Co czarnoskóry Jezus może głosić w takim świecie? Kim są jego uczniowie? Jak dzisiejszy duchowni i świeccy włodarze reagują na powrót najbardziej wpływowego proroka i rewolucjonisty w dziejach ludzkości? Film jest obrazem Pasji w niecodziennym wykonaniu. W rolę apostołów, Faryzeuszy i Rzymian wcielili się robotnicy polowi, prostytutki, rolnicy, aktywiści, a także aktorzy i aktorki z poprzednich filmów o Jezusie, w tym Maia Morgenstern z „Pasji” Mela Gibsona, czy Enrique Irazoqui z „Ewangelii według św. Mateusza” Pierra Paola Pasolliniego. To pierwszy europejski film z czarnoskórym Jezusem, z udziałem uchodźców i mieszanej obsady Żydów, muzułmanów i chrześcijan. Reżyser odsuwa na bok religijne, tradycyje i mistyczne elementy historii Męki Pańskiej, eksponując jej współczesną istotę oraz radykalne społeczne przesłanie. W Materze, w południowych Włoszech, gdzie kręcono wielkie filmy o Jezusie, wyłania się prawdziwie polityczna, teatralna i filmowa „Nowa Ewangelia” na miarę XXI wieku – manifest solidarność z uchodźcami wzywający do walki o bardziej sprawiedliwy, ludzki świat.

[ENG] What would Jesus preach in the 21st century? Who would his disciples be? And how would today’s bearers of secular and spiritual power respond to the return and provocations of the most influential prophet and social revolutionary in human history? With “The New Gospel”, renowned theatre director Milo Rau is staging a “Revolt of Dignity”. Led by political activist Yvan Sagnet coming from Cameroun, the movement is fighting for the rights of migrants who came to Europe across the Mediterranean to be enslaved on the tomato fields in southern Italy and to live in ghettos under inhumane conditions. The director and his team return to the origins of the gospel and stage it as a passion play of an entire civilization. In Matera, in Southern Italy, where the great Jesus films from Pasolini to Gibson were shot, an authentically political as well as theatrical and cinematic “New Gospel” emerges for the 21st century. A manifesto of solidarity with the poorest, a revolt for a more just, humane world.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ