koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  3 lata temu

UCIECZKA NA SREBRNY GLOB | 18\. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 687 wyświetleń od 22 sierpnia 2021

Poznań » Święty Marcin 30 » NA MAPIE

  • 8 września 2021, środa
    » 18:00
  • 6 września 2021, poniedziałek
    » 15:45

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/

[PL] Rok 1975. Po kilku latach wymuszonej emigracji młody reżyser Andrzej Żuławski wraca do Polski. Jego sytuacja w kraju jest niepewna. Po „Trzeciej części nocy” (1971) - dobrze przyjętym debiucie nakręcił szokującego „Diabła" (1972), który z miejsca trafił na półkę, a z reżysera uczynił w ojczyźnie persona non grata. Na domiar złego rozpada się jego rodzina. Żona - Małgorzata Braunek wnosi pozew o rozwód. By poprawić swoją pozycję i uciec od osobistego dramatu, Żuławski podejmuje się tytanicznego zadania, realizacji największego filmu w historii polskiej kinematografii - eposu science-fiction „Na srebrnym globie". Jeśli mu się uda, trafi do panteonu polskiego kina. Jeśli nie - jego kariera w Polsce będzie skończona.
„Na srebrnym globie” (1976/1987) Andrzeja Żuławskiego mógł stać się jednym z najbardziej przełomowych filmów science-fiction w historii. Rozmach produkcyjny, gwiazdorska obsada, rewolucyjne kostiumy i scenografia zapowiadały arcydzieło. Dlaczego zatem władze kinematografii PRL wstrzymały produkcję na dwa tygodnie przed zakończeniem zdjęć? Czy zdecydowały o tym względy ekonomiczne, polityczne, artystyczne, czy osobiste? Pozostał film-legenda, który nadal inspiruje twórców z całego świata, podobnie jak emocje ekipy, równie silne dzisiaj co 40 lat temu. „Ucieczka na srebrny glob” to film o największej tajemnicy i największym, niespełnionym marzeniu polskiego kina.

[ENG] The year 1975. After a few years of forced exile, the young director Andrzej Żuławski returns to Poland. His situation in in his home country is uncertain. What’s worse, his family disintegrates: his wife Małgorzata Braunek files for divorce. To strengthen his position, Żuławski takes on a titanic task: he plans to make “On the Silver Globe”, a science fiction epic and the biggest production in the history of the Polish cinema. If he succeeds, he’ll win his place in the pantheon of Polish film directors. If he fails, his career in Poland will be over.
“On the Silver Globe” (1977/1987) could have become one of the most groundbreaking SF films ever made. A huge budget, thought-provoking script & bold artistic vision promised a masterpiece. Why, then, did the communist film industry bosses halt production two weeks before the shoot was completed? Was it for economic reasons? Political? Artistic? Personal?What remains are fragments of the film which still inspire audiences and the emotions of the crew, as strong today as they were 40 years ago. This documentary is a story about the biggest mystery and the greatest, unfulfilled dream of Polish cinema.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ