koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

Kurka Wodna albo urojenie | Polski Teatr Tańca

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 805 wyświetleń od 20 marca 2022

Poznań » Stanisława Taczaka 8 » NA MAPIE

  • 29 kwietnia 2022, piątek
    » 20:00

2. Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Granice natury - granice kultury | Dzień trzeci

Spektakl na motywach dramatów Stanisława Ignacego Witkiewicza „Kurka Wodna”, „Matka”, „Tumor Mózgowicz” i „Bellatrix”. Koło jest metaforą ludzkiego losu.

Cykliczna powtarzalność zdarzeń determinuje losy jednostek i społeczeństw, stając się niemożliwą do przezwyciężenia pułapką. Spektakl „Kurka wodna albo urojenie” jest próbą znalezienia ekwiwalentu dla tego doświadczenia egzystencjalnego w formie teatru tańca. Odczucie „dziwności istnienia”, absurdalność międzyludzkich sytuacji, brak harmonii, rozpad relacji składa się na dekadencki obraz świata pogrążonego w kryzysie, który zderzając się z rewolucją ostatecznie przestaje istnieć. Motywem przewodnim staje się dramat niespełnionego artysty, który starając się uciec od nieustającej udręki rozchwianych relacji osobistych i rodzinnych nie znajduje nic oprócz opresji i nudy, przerywanej krótkimi chwilami upojenia, i poczucia, że „wszystko to już raz było, tylko trochę inaczej”. Spektakl zatrzymuje się na granicy jawy i snu - i nie wiadomo, czy każda z postaci, które spotyka Edgar, istnieje faktycznie czy jest jedynie fantazmatem wyobraźni. Jesteśmy jak we śnie, jak w telewizyjnym reality show, w balansie pomiędzy narracją a manifestacją Czystej Formy - nic, co się wydarza, nie jest do końca realne - nawet śmierć, która tej samej postaci może przytrafić się wielokrotnie.


Igor Gorzkowski - reżyseria i dramaturgia
Iwona Pasińska - choreografia
Zbigniew Kozub, Georg Friedrich Händel - muzyka
Andrzej Grabowski - scenografia i kostiumy
Adriana Cygankiewicz - współpraca kostiumograficzna, fryzury i makijaże
Marek Grabowski - video projekcje
W spektaklu wykorzystano utwór Sarabande Georga Friedricha Händla w wykonaniu Cameraty Cambrensis pod batutą Caroline Collier.

kreacja i wykonanie:
Dominik Kupka - Edgar
Sandra Szatan - Kurka Wodna
Katarzyna Rzetelska - Ojciec, Matka
Jerzy Kaźmierczak - Tadeusz
Emily Wong-Adryańczyk - Lady Alicja Of Nevermore
Katarzyna Kulmińska - Korbowska, Kucharcia, Potwór
Zbigniew Kocięba - Książę Of Nevermore
Agnieszka Jachym - Krysia
Kacper Bożek - Baron Sakalyi, Lokaj, Potwór
Julia Hałka - Bellatrix
Paulina Jaksim - Teozoforyk, Potwór
Patryk Jarczok - Dexterowicz, Sir Grand, Lokaj
Evelyn Blue - Zofia Z Abencerage'ów Kremlińska
Pau Pérez Piqué - Da Strada, Lokaj
Daniel Michna - Rozpalacz, Potwór
oraz 
Robert Chodyła - Głos
Adam Ferency - Michał Węborek

obsługa spektaklu: Michał Beszczyński, Artur Dolata, Przemysław Gapczyński, Zuzanna Majewska, Grzegorz Potocki, Dariusz Szych

Spektakl powstał w ramach dofinansowania ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ