koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  2 lata temu

Ćwiczenia z dyplomacji

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 206 wyświetleń od 17 stycznia 2023
  • 5 marca 2023, niedziela
    » 19:00
  • 4 marca 2023, sobota
    » 19:00
  • 3 marca 2023, piątek
    » 19:00
  • 26 lutego 2023, niedziela
    » 19:00
  • 25 lutego 2023, sobota
    » 19:00
  • 24 lutego 2023, piątek
    » 19:00

„Świat przypatruje się wielkiemu widowisku walki i śmierci. Który zresztą trudno mu sobie
wyobrazić, bo obraz wojny jest nieprzekazywalny. Ani piórem, ani głosem, ani kamerą.
Wojna jest rzeczywistością tylko dla tych, którzy tkwią w jej zakrwawionym, wstrętnym,
brudnym wnętrzu. Dla innych jest stronicą książki, obrazem na ekranie, niczym więcej”.
(Ryszard Kapuściński, „Jeszcze dzień życia”).

W swojej teatralnej pracy, związanej z projektem, postanowiliśmy wykorzystać figurę
„ćwiczenia”. Ćwiczenie to czynność powtarzana dla utrwalenia wiedzy lub zdobycia
sprawności. Nauka, która w bezpiecznych warunkach laboratoryjnej sali albo symulatora
pozwala zgłębić temat, skupiając w badawczej soczewce różne aspekty dręczącego nas
zagadnienia. W ćwiczeniach wojskowych jest broń, ale nigdy nie ma krwi. W ćwiczeniach
ratunkowych stan jest krytyczny, ale nikt naprawdę nie umiera. W ćwiczeniu filozoficznym
uruchamia się procesy myślowe, które otwierają nowe perspektywy. Nasze ćwiczenia to 
ćwiczenia z dyplomacji. Rodzaj protestu wobec świata politycznej bierności, która nas
spotyka. To bardzo absurdalne i w pewien sposób nieprzyzwoite, kiedy widzimy ludzi w 
garniturach wolno toczących rozmowy i fotografujących się wokół stołu i zestawiamy to z 
obrazem potwornego brudu i pośpiechu, motywowanego strachem przed umieraniem.
W ramach projektu rozpoczęliśmy współpracę z grupą artystek, które są uchodźczyniami z 
Ukrainy (po 24 lutego 2022 roku) i które obecnie mieszkają w Poznaniu. Pięcioosobowa
grupa teatralna zgłosiła się do ośrodka Republika Sztuki Tłusta Langusta przy okazji
organizowanego przez nas Konkursu Nanodramy 2022. Grupę tworzą profesjonalne
artystki, mające doświadczenie teatralne: Rimma Tyshkevych i Anastasiia Ivasova -
ukraińskie aktorki, Natalia Nikoliuk - ukraińska solistka i śpiewaczka chóralna, Marharyta Puhachenko - performerka, malarka, bajkopisarka, Nina Burnevich - menedżerka sztuki i 
kuratorka.
Reżyseria: Wojciech Wiński
Scenariusz: Ewa Kaczmarek (we współpracy z Nina Burnevich, Anastasiia Ivasova, Natalia Nikoliuk, Marharyta Puhachenko, Rimma Tyshkevych)
Muzyka: Hubert Wińczyk
Kostiumy: Idalia Mantas
Występują: Nina Burnevich, Grzegorz Ciemnoczołowski, Anastasiia Ivasova, Marcin Głowiński, Ewa Kaczmarek, Natalia Nikoliuk, Norbert Ogoniak, Marharyta Puhachenko, Mikołaj Podworny, Artur Śledzianowski, Rimma Tyshkevych, Przemysław Zbroszczyk
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Miasta Poznania.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  2 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ