koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  rok temu

Kurka Wodna albo urojenie | Polski Teatr Tańca

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 612 wyświetleń od 21 sierpnia 2023

Poznań » Stanisława Taczaka 8 » NA MAPIE

  • 14 października 2023, sobota
    » 20:00
  • 13 października 2023, piątek
    » 20:00

2. Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Granice natury - granice kultury | Dzień trzeci

Spektakl na motywach dramatów Stanisława Ignacego Witkiewicza „Kurka Wodna”, „Matka”, „Tumor Mózgowicz” i „Bellatrix”. Koło jest metaforą ludzkiego losu.

Cykliczna powtarzalność zdarzeń determinuje losy jednostek i społeczeństw, stając się niemożliwą do przezwyciężenia pułapką. Spektakl „Kurka wodna albo urojenie” jest próbą znalezienia ekwiwalentu dla tego doświadczenia egzystencjalnego w formie teatru tańca. Odczucie „dziwności istnienia”, absurdalność międzyludzkich sytuacji, brak harmonii, rozpad relacji składa się na dekadencki obraz świata pogrążonego w kryzysie, który zderzając się z rewolucją ostatecznie przestaje istnieć. Motywem przewodnim staje się dramat niespełnionego artysty, który starając się uciec od nieustającej udręki rozchwianych relacji osobistych i rodzinnych nie znajduje nic oprócz opresji i nudy, przerywanej krótkimi chwilami upojenia, i poczucia, że „wszystko to już raz było, tylko trochę inaczej”. Spektakl zatrzymuje się na granicy jawy i snu - i nie wiadomo, czy każda z postaci, które spotyka Edgar, istnieje faktycznie czy jest jedynie fantazmatem wyobraźni. Jesteśmy jak we śnie, jak w telewizyjnym reality show, w balansie pomiędzy narracją a manifestacją Czystej Formy - nic, co się wydarza, nie jest do końca realne - nawet śmierć, która tej samej postaci może przytrafić się wielokrotnie.

reżyseria i dramaturgia: Igor Gorzkowski
choreografia: Iwona Pasińska
muzyka: Zbigniew Kozub, Georg Friedrich Händel
scenografia i kostiumy: Andrzej Grabowski
współpraca kostiumograficzna, fryzury i makijaże: Adriana Cygankiewicz
video projekcje: Marek Grabowski
realizator światła Przemysław Gapczyński
realizator dźwięku: Michał Drozda
obsługa nagrań dźwięku: Zuzanna Majewska
realizacja i obsługa video projekcji: Michał Drozda
kierownik techniczny: Dariusz Szych
artyści-tancerze: Evelyn Blue (Zofia z Abencerage'ów Kremlińska), Kacper Bożek (Baron Sakalyi, Potwór), Julia Hałka (Bellatrix), Paulina Jaksim/Momoko Den (Teozoforyk, Potwór), Patryk Jarczok (Dexterowicz, Sir Grand, Lokaj), Jerzy Kaźmierczak (Tadeusz), Zbigniew Kocięba (Książę of Nevermore), Katarzyna Kulmińska (Korbowski, Kucharcia, Potwór), Dominik Kupka (Edgar), Daniel Michna (Rozpalacz, Potwór), JinWoo Namkung (Da Strada, Lokaj), Katarzyna Rzetelska (Ojciec, Matka), Sandra Szatan (Kurka Wodna), Zofia Tomczyk (Krysia), Emily Wong-Adryańczyk (Lady Alicja of Nevermore)
gościnnie w projekcjach: Robert Chodyła (Dziennikarz), Adam Ferency (Michał Węborek)

W spektaklu wykorzystano utwór Sarabande Georga Friedricha Händla w wykonaniu Cameraty Cambrensis pod batutą Caroline Collier.

Spektakl powstał w ramach dofinansowania ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ