koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  rok temu

KRÓLESTWO: EXODUS

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 314 wyświetleń od 21 sierpnia 2023

Poznań » Święty Marcin 30 » NA MAPIE

  • 24 września 2023, niedziela
    » 18:30
  • 24 września 2023, niedziela
    » 18:30

Lars von Trier, jeden z najbardziej kreatywnych i kontrowersyjnych osobowości współczesnego kina, powraca.
„KRÓLESTWO”, jedna z najoryginalniejszych serii telewizyjnych lat 90., doczekała się wreszcie finałowej odsłony. Bez niej nie byłoby von Triera, jakiego znamy.
"KRÓLESTWO" to nie jest zwykły serial. To wyjątkowa trylogia, pełna horroru i humoru, która robi niezapomniane wrażenie na dużym ekranie.

To doświadczenie kinowe, jakiego nie było. I ostatnie dzieło Larsa von Triera, który "KRÓLESTWEM: EXODUS" zamyka swoją karierę.
Polska będzie też jednym terytorium, w którym cała trylogia zostanie wyświetlona W CAŁOŚCI w kinowych okolicznościach na taka skalę

Lars Von Trier powraca do źródła. Kiedy w latach 90. przystępował do realizacji „Królestwa”, miniserialu dla telewizji duńskiej, planował stworzenie cyklu w trzech odsłonach. Realizację wstrzymano po dwóch seriach, a nigdy nieukończony sezon trzeci przeszedł w sferę mitu. Utopijna próba wywołania tego formatu z telewizyjnych zaświatów i domknięcie pewnego rozpoczętego przedsięwzięcia stała się zatem wydarzeniem. W „Królestwo: Exodus”, po dwudziestu pięciu latach od wydarzeń z oryginalnych serii, znowu trafiamy do nawiedzonego szpitala w centrum Kopenhagi, i jak się okazuje, niewiele się zmieniło: lunatyczka Karen łączy siły z personelem oddziału, by stawić opór mocom piekielnym, syn doktora Helmera przejmuje schedę po ojcu, a w szpitalnych podziemiach żarliwe dyskusje toczy tajne bractwo Anonimowych Szwedów. Von Trier zachowuje podlany cynicznym sosem humor, warstwę wizualną odmalowaną w sepiowych barwach, ale i całą strukturę konceptualną pierwszego „Królestwa” – miesza porządek świata żywych ze światem umarłych, a jako budulca konsekwentnie używa popkulturowych prefabrykatów i karykaturuje je do granic absurdu. Jest tu zarazem obecny wymiar autotematyczny i metatekstowy, symboliczne zwieńczenie całej kariery i pożegnanie samego autora. Być może nigdy wcześniej Lars von Trier nie był tak autorefleksyjny.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ