koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  rok temu

Ślady: Drzewiecki / Wesołowski / Przybyłowicz / Bondara - Wieczór baletowy

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 001 wyświetleń od 21 sierpnia 2023
  • 5 listopada 2023, niedziela
    » 18:00
  • 4 listopada 2023, sobota
    » 19:00

Historia Baletu Teatru Wielkiego rozpisana na cztery choreografie. Mapa tropów i zachwytów sztuką tańca. Próba poszukiwania ducha poznańskiego zespołu.

Zaczynamy od Conrada, wybitnego artysty, bez którego współczesny taniec polski by nie istniał. Po nim, jego uczeń, Emil Wesołowski, którego zawodowa kariera prowadziła od stanowiska tancerza, solisty, choreografa, kierownika baletu, reżysera na dyrektorze artystycznym poznańskiej opery kończąc. W kontrapunkcie do rozedrganej i pełnej rosnącego napięcia choreografii Wesołowskiego sytuuje się praca przygotowana przez Jacka Przybyłowicza, który z każdym rokiem ugruntowuje swoją pozycję w światowej choreografii i refleksji poświęconej sztuce tańca. I na koniec najmłodszy – Robert Bondara – obecnie prowadzący poznański Balet, który swe pierwsze istotne taneczne doświadczenia zdobywał pod okiem Conrada i Wesołowskiego, a obecnie jest zaliczany do grona najbardziej liczących się choreografów młodego pokolenia.

Cztery utwory, cztery nazwiska, cztery choreograficzne języki – podróż przez historię poznańskiego zespołu baletowego.

Tomaso Albinoni
Adagio na smyczki i organy
choreografia: Conrad Drzewiecki
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.
Mieczysław Karłowicz
Powracające fale
choreografia: Emil Wesołowski
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Kilka krótkich sekwencji
(A Few Short Sequences)
choreografia: Jacek Przybyłowicz
Marin Marais „Sonnerie de Sainte Geneviève du Mont-de Paris”, z albumu „Tous les matins du monde”, w wykonaniu Fabio Biondi, Jordi Savall, Pierre Hantaï i Rolf Lislevand wypożyczony przez Alia Vox records.
8m68
choreografia / kostiumy / reżyseria świateł Robert Bondara
muzyka: Amon Tobin
Utwory Goto 10, Lost&Found, Journeyman pochodzą z albumu Amona Tobina ISAM (Isound Labels, 2011).

Dyrekcja Teatru zastrzega możliwość zmian w repertuarze, obsadach, terminach i formie wydarzenia.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ