koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 miesięcy temu

„WE” World Orchestra Grzecha Piotrowskiego - Koncert dedykowanych pokojowi na świecie

Poznań »
CO jest GRANE » 2 162 wyświetleń od 14 czerwca 2024

Poznań » Wieniawskiego 1 » NA MAPIE

#

Urszula Dudziak
Ambasadorka koncertu dla pokoju!
„WE” World Orchestra Grzecha Piotrowskiego to cyk koncertów dedykowanych pokojowi na świecie. Głos Artystów z różnych części świata wybrzmi na jednej scenie.
„Grzech Piotrowski wykreował niezwykły projekt muzyczny, który będzie miał globalny wydźwięk i zasięg i będzie muzyczną terapią dla nas wszystkich. Jestem dumna i szczęśliwa będąc ambasadorką tego gigantycznego i bardzo
potrzebnego przedsięwzięcia, jakim jest koncert „WE” w wykonaniu World Orchestra”. Urszula Dudziak

Urszula Dudziak - wspaniała, nietuzinkowa osobowość, której droga artystyczna pokazuje, że pasja i współpraca z innymi jest kluczem otwierającym wiele drzwi. Ambasadorka projektu będzie również jedną z głównych solistek podczas premierowego koncertu, który odbędzie się w ramach „Festiwalu Łódź Wielu Kultur ” już 4 października - w Klubie Wytwórnia. Kolejne wykonanie tego dzieła będzie miało miejsce 17 grudnia 2024 roku we Wrocławiu w Narodowym Forum Muzycznym oraz 18 grudnia 2024 roku w Auli UAM w Poznaniu. Na scenie zobaczymy muzyków reprezentujących wiele kultur, również z regionów dotkniętych konfliktami i działaniami wojennymi. To będzie wyjątkowe spotkanie, które zbuduje mosty między ludźmi i kulturami! Słowo wstępu autorstwa Grzecha Piotrowskiego do tegorocznego projektu World Orchestra „WE”:

Ostatnie lata na świecie to czas niepokoju, konfliktów, wojen i totalnej dezinformacji. Jednocześnie to okres wzrostu świadomości wielu obywateli świata i czas podejmowania przełomowych życiowych decyzji. To w końcu możliwość poruszenia na większą skalę tematów ważniejszych niż interes jednostki. Dzięki rozwojowi AI człowiek wykroczy daleko
poza istniejące ograniczenia i zanurkuje głęboko w przestrzeniach cyber fantazji. „Matrix” i „Terminator” czy „Black Mirror” przestają być beletrystyką, stają się potencjalną wizją niedalekiej przyszłości.

Równolegle obserwujemy koniec kultury użytkowej jaką znaliśmy, którą prawdopodobnie zastąpi sztuczna inteligencja za sprawą czat botów i aplikacji (tworzących muzykę i filmy) korzystających z istniejących zasobów ludzkiej twórczości. Budzi to wiele niepokojów i kontrowersji w środowiskach sztuki. Świat finansjery i korporacji nie bacząc na opinię ludzi stworzył i wprowadził do użytku cyfrowe „ja”, samo- uczące się szybciej niż cała ludzkość. Stajemy na krawędzi zarówno w tematach egzystencjalnych jak i moralnych.
W światowych mediach króluje narracja nienawiści. Osobiście trudno mi uwierzyć że blisko osiem miliardów ludzi na świecie pała do siebie nienawiścią i chce wojny. Projekt „WE” jest silnym głosem artystów z całego globu, przesłaniem pokoju. Banalne? Tak. Ale kto normalny nie chce dla rodziny i przyjaciół pokoju, zdrowia i szczęścia? Każdy człowiek tworzy wokół siebie krąg ludzi. Te kręgi tworzą całą globalną wioskę. Społeczność ziemian, współodpowiedzialnych za przyszłość planety. I to właśnie odpowiedzialność powinna być esencją naszego życia. Ja, My, Wy, Oni. Finalnie wszyscy jesteśmy w stanie poprawić nasze funkcjonowanie na planecie w zgodzie z przyrodą. Zrozumienie tego faktu jest podstawą do budowy nowego społeczeństwa, które nie drenuje Ziemi, ludzi i jej zasobów. Każda osoba, którą znamy i ich znajomi nie będą żyli za sto lat. Wszystko w co inwestowali, domy, samochody, wszelkie rzeczy na które ciężko pracowali zużywając cenne życie w zamian za doczesne dobra przeminie, zniknie lub będzie w posiadaniu ludzi, którzy się jeszcze nie narodzili. Jak mawiał Jose „Pepe” Mujica: „żyjemy w pędzie, zużywamy cenny czas, aby zarabiać pieniądze na masę niepotrzebnych rzeczy, tracimy przez to zdrowie, potem wydajemy pieniądze aby je odzyskać”.

Ten fakt rodzi podstawowe pytanie: po co zatem pracować i co jest sensem życia. To pytanie dręczy mnie od dziecka. A może doszliśmy do momentu weryfikacji znaczenia dotychczasowych ziemskich dóbr i z góry narzucanych celów. Od pokoleń wmawia się ludziom, że są nimi status społeczny, dobra materialne i polityczno -religijne cele, idee. Mówiąc o tych ostatnich, nie widać aby zdawały egzamin, bo jak inaczej wytłumaczyć rosnącą falę wojen, konfliktów i okrucieństwa. „WE” jest o nas, nowych ludziach myślących samodzielnie. Spokojnych, refleksyjnych, czujących i widzących dalej niż możliwe dobra doczesne. Niewątpliwie większość zanurkuje głęboko w wirtualnym świecie nieskończonych możliwości. Ale czy zawsze w historii ludzkości większość miała rację? Teraz najważniejsza jest refleksja nad sobą, światem i działanie. „WE” - głos artystów, wrażliwych, odpowiedzialnych, ponad podziałami. World Orchestra zaprasza na „WE”. Koncerty poprzedzi nagranie studyjne albumu zrealizowane na całym globie. W ramach „WE” chcemy zorganizować 100 koncertów na pięciu kontynentach pod muzycznym „parasolem” World Orchestry. Ich format będzie dostosowany do lokalnych możliwości. Pod koniec roku pokażemy statystyki: ilu artystów wzięło udział, ilu było odbiorców live i online.

Grzech Piotrowski
WORLD ORCHESTRA Grzecha Piotrowskiego wymyka się z ram i standardów. To muzyczna podróż pełna przestrzeni, subtelnych emocji i magii. Jej muzyka jest opisywana przez krytyków i słuchaczy jako język duszy, który podświadomie wszyscy znamy, którego piękno jest w stanie poruszyć każdego, niezależnie od wieku, wyznawanej religii,
kontynentu czy majętności. Jest to podróż do korzeni muzyki. Do muzyki świata, prastarej improwizacji z czasów, w których nie było zapisu nutowego, a wielopokoleniowe tradycje muzyczne były przekazywane z ojca na syna. WO to zderzenie korzeni muzyki świata z orkiestrą symfoniczną, jazzem, folklorem i muzyką filmową. Mimo rozwoju cywilizacji muzyka pozostaje jedynym uniwersalnym językiem świata.

Opis całości w linku ze strony World Orchestra.
WORLD ORCHESTRA GRZECH PIOTROWSKI
SOLIŚCI:
GRZECH PIOTROWSKI - sax
ULA DUDZIAK - voc.
RUTH WILHELMINE - voc. Norwegia
SAMIA EL ENTARI & COCO DIMAS - voc. Maroko
ADEL NADERI - voc. Iran
BENDIK HOFSETH - sax Norwegia
LUKAS ORAVIEC - trąbka, Słowacja
IGNACY WENDT - trąbka
DARIUSH RASULI - ney, Persja
SHACHAR EINATAN - gitara, Izrael
ANAN MAKHOUL - oud, Palestyna
FOAD PISHWAR - setar, Iran
PIOTR MATUSIK - piano
MISHA PIATIGORSKY - piano, USA
JOACHIM MENCEL - lira PL
JAN WIERZBICKI - bas
ANIEL SOMEILIAN - bas/voc. Brazylia
ARAD EMAMGHOLI - daf, Kurdystan
VOIX DE VENT - voc. frame, Maroko
PETER SOMOS - drums, Bułgaria
MATHEUS JARDIM - drums Brazylia
ROBERT LUTY - Drums
TERJE ISUNGSET - multiinstrumentalista, Norwegia
TAMARA BEHLER - voc.
GHOSTMAN - voc.
NATALIA MUIANGA - voc.
ADA KIEPURA - voc.
MARTIN FITCH - voc.
LIZ ROSA - voc. Brazylia
VICTORIA ZAZHIRKHO - voc. Ukraina
Julia i Alina Dedenove - bandura. Ukraina
Orkiestra:
MATEUSZ SMOCZYŃSKI
STANISŁAW SŁOWIŃSKI
SARA MALINOWSKA
AMALIA OBRĘBOWSKA
WERONIKA MOŃKA
WERONIKA JANIK KUREK
GOSIA MUSIDLAK
MAGDA ŚRODULA
GRZEGORZ GADZIOMSKI
MICHAŁ ZABORSKI
OLA NIKIEL
KINGA CZAPLIŃSKA
WERONIKA GRENDA
KRZYŚ LENCZOWSKI
ANNA SZMATOŁA
ILONA BASIAK


GRZECH PIOTROWSKI – kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, aranżer. Artysta balansujący na krawędzi muzyki filmowej, klasycznej, jazzu, etno, roots, otwartej improwizacji. Ukończył prestiżowy Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie saksofonu.

„WORLD ORCHESTRA – Grzech Piotrowski”
W 2009 roku założył projekt swoich marzeń – World Orchestra, choć prace nad jej powstaniem sięgają aż 1998 roku. Skupia wybitnych solistów ze świata jazzu, klasyki, etno, folk, otwartej improwizacji. W jej skład wchodzą artyści z Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk.
World Orchestra wymyka się z ram i standardów. To muzyczna podróż pełna przestrzeni, subtelnych emocji i magii. Jej muzyka jest opisywana przez krytyków i słuchaczy jako język duszy, który podświadomie wszyscy znamy, którego piękno jest w stanie poruszyć każdego, niezależnie od wieku, wyznawanej religii, kontynentu czy majętności. Jest to 
podróż do korzeni muzyki. Do muzyki świata, prastarej improwizacji z czasów, w których nie było zapisu nutowego, a wielopokoleniowe tradycje muzyczne były przekazywane z ojca na syna. WO to zderzenie korzeni muzyki świata z orkiestra symfoniczna, jazzem, folklorem i muzyką filmową. Mimo rozwoju cywilizacji muzyka pozostaje jedynym, uniwersalnym językiem świata.
Ostatnie dzieła symfoniczne:
Symfonia „Lech, Czech i Rus”, której premiera odbyła się 9 lipca 2016 roku w Sali Filharmonii NOSPR w Katowicach powstała z okazji 1050-lecia Chrztu Polski. Inspiracje do powstania tej symfonii to moment zderzenia muzyki Słowian - pogan, z muzyką kościelną, chorałem gregoriańskim.
SYMFONIA „STU”, której premiera odbyła się 3 marca 2018 w Teatrze Wielkim – Opera Narodowa, w składzie: Orkiestra Opery Narodowej, Chór Opery Narodowej, World Orchestra. Na scenie Teatru Wielkiego pojawiło się blisko dwustu wyjątkowych artystów. Grzech Piotrowski jest od kilku lat dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu
Jazzu Tradycyjnego Old Jazz Meeting „Złota Tarka” w Iławie. Grzech jest również dyrektorem i pomysłodawcą „WSCHÓD PIĘKNA” – World Orchestra Festival, gdzie stara się przybliżyć solistów World Orchestra lub zaprezentować swoje
inspiracje muzyczne. Wschód Piękna nie jest komercyjnym wydarzeniem. To festiwal sztuki, promujący wysoką jakość, oryginalność i wielokulturowość. Jednym z jego celów jest zgłębianie sztuki a nie tylko jej powierzchowna konsumpcja.
W tym roku odbędzie się już 10 edycja wydarzenia, jak zawsze na Warmii – Olsztyn/Olsztynek.
Grzech Piotrowski, nominowany był trzykrotnie do Fryderyków, w roku 2012 i w 2013 oraz nagrody Mateusz 2012 (Polskie Radio). Zdobywca Grand Prix na Hoeilaart Jazz Festival w Belgii w 1998 roku, Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do spektaklu „Saksofon Basowy” Skvoreckiego, oraz pierwszych miejsc na festiwalach „Jazz Nad Odrą”, „Pomorska Jesień Jazzowa” i „Jazz Juniors”. W swojej karierze założył zespoły: World Orchestra (działa od 2010 r.), Alchemik, Oxen, Dekonstrukcja Jazzu, Freedom Nation, Head Up.

zmodyfikowano  5 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ